Ongeschoren ouder paard, wanneer doen jullie welke deken op?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: Ongeschoren ouder paard, wanneer doen jullie welke deken op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 09:19

Ah top! dan heb ik dat verkeerd begrepen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 11:47

Toen ik nog dekens gebruikte had ik het liefst de Rambo's met daaronder een liner van 100 tot 200 gram. Enkel met op de dag ook -5 graden of kouder deed ik een dikkere op, 370gram bijv.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 13:28

Rambo's lijken me inderdaad heel fijne, goede en stevige dekens en ik denk dat de TS een erg goede koop heeft aan haar nieuwe deken. Helaas bestaan ze niet in ponymaten. Rhino gelukkig wel, en zelfs in speciale pony-dimensies ("to fit a proper pony shape" staat er op de dekentas :D Vrije vertaling: pony is ook een vorm) En het paste ook perfect op een klein, rondgeribd Brits ponietje. Wie weet handig voor mensen die dit topic tegenkomen en die ook een kleine pony hebben.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 14:22

Mijn twee Rambo originals lekten binnen no time door dus nadat de eerste vergoed was heb ik een Rhino gehaald. De waterdichte laag onder de buitenstof is gewoon veel robuuster. Had vast gewoon pech met die productielijn maar was wel de reden om meteen over te stappen. Ben gelukkig te laat erachter gekomen dat er ook pony maten waren want ik krijg de middelste buiksingel nu al niet dicht, laat staan bij een korter model. _O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 14:35

Bij de ponydekens zijn de zijkanten naar verhouding juist langer. Je hebt nu een deken met warmbloedproporties maar dan in een kleine maat. Er bestaan "gewone" dekens voor ranke ponies en dan in dezelfde maat dekens in ponymodel. Zelfde maat qua centimeters maar de ponydekens zijn gemaakt voor het lichaam van een pony. Dus bij voorbeeld breder bij de koffer.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 15:10

Maar ze zeggen bij Horseware zelf dat de dekens juist korter zijn. Ik zie het ook aan de pony liners want die zijn een stuk korter en zijn meer naveltruitjes. Op zich heel handig want daardoor worden ze minder snel nat als ie eens in de modder zou gaan liggen. Maar ik denk dat ik de Rhino ponymodel echt nooit dicht gekregen had en ik heb wel echt een modelletje klein en rond van maar 1.39.

Afbeelding