Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Captain schreef:DubbelFun schreef:Maar niemand kan zijn paard trainen terwijl er een dreigende situatie aan de gang is en juist dát maakt het zo onvoorspelbaar.
Daarom train je vooraf.. In principe moet je dit met een paar dagen aangeleerd kunnen hebben.
verootjoo schreef:Ibbel schreef:Ik ga nog steeds onbekommerd in m'n eentje het bos in. Ja, er schijnen hier ook wolven te zitten, maar de kans dat paard van een zwijn of hert schrikt is groter (laatste keer dat ik gezandhapt heb was vanwege een ree).
Als mijn paard een beetje onder controle te houden is en er zóu een enkele wolf achter me aankomen, zou mijn eerste reactie net als bij een hond zijn: omdraaien en er naar toe. Roofdieren snappen prooien niet die niet weglopen.
Bij een heel roedel heb ik niet de illusie dat m'n paard dan onder controle te houden is, dus wat er dan gebeurt is anyone's guess. Ik ga er voorlopig van uit dat het nog niet zover is dat complete roedels overdag op mensen en/of ruiters gaan jagen. Dan moeten de bossen en de weilanden wel volledig leeggevreten zijn.
Ik vind dit ook wel een bangmakerij topic
Er zijn nog geen mensen of paarden aangevallen toch, en het is niet dat er achter elke boom een wolf staat.
Ik loop nog gewoon door het bos, zonder paard overigens.
verootjoo schreef:Ik loop wekelijks over de Utrechtse Heuvelrug. En met mij honderden andere mensen.
Om nou te stellen dat je daar overdag niet meer veilig kan lopen vind ik echt overdreven. ‘s nachts zou ik sowieso het bos niet ingaan. Maar overdag lukt tot nu toe nog prima, op de Veluwe ook overigens.
Als je bang bent dat je paard in paniek raakt, ben je dan op de Veluwe nog nooit zwijnen of edelherten tegen gekomen?
Het is niet dat die wolf uit het niks op je komt afrennen hè. Die staan meestal gewoon, of zoals in het voorbeeld liep hij achter iemand aan.
Lalladidoo schreef:Hoezo niet veilig? Er is nog geen enkele aanval in een bos van wolven op mense en er zit wat tussen nieuwsgierig zijn (en nee, dat vind ik niet wenselijk) en aanvallen zonder dat het mens iets verkeerd deed
Inderdaad een beetje een bangmakerij topic imo
anjali schreef:senna21 schreef:Is zo'n hondenfluitje iets?
Daar worden honden juist mee geroepen dacht ik?
Onali schreef:Jullie hoeven hier niet te reageren toch?
Er zijn wel degelijk meerdere ruiters achtervolgd door wolven.
Ja ik ben zwijnen en edelherten tegengekomen, echter als er iets misgaat hoef ik niet bang te zijn dat een edelhert of zwijn mij of mijn pony gaat opeten.
Enne moet het eerst misgaan ofzo, dat is wel mijn conclusie als ik jullie teksten lees. TS wilt een aanval graag voorkomen en samen met haar verschillende andere bokkers.
Graag ontopic blijven met advies om je te bewapenen tegen de wolf tijdens bosritjes.
Heb je geen advies, rechtsbovenin zit een kruisje X.
Onali schreef:Graag ontopic blijven met advies om je te bewapenen tegen de wolf tijdens bosritjes.
Ibbel schreef:Onali schreef:Graag ontopic blijven met advies om je te bewapenen tegen de wolf tijdens bosritjes.
Ho, TS vraagt: welke maatregelen neem jij. Daar geef ik concreet antwoord op: niets. En ik rij nog steeds probleemloos 2-3 per week onder het zadel of met de kar op de Veluwe 'door wolvenbos'.
Lalladidoo schreef:Hoezo niet veilig? Er is nog geen enkele aanval in een bos van wolven op mense en er zit wat tussen nieuwsgierig zijn (en nee, dat vind ik niet wenselijk) en aanvallen zonder dat het mens iets verkeerd deed
Inderdaad een beetje een bangmakerij topic imo