Paardrijkleding dragen naar school

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 20:30

Zertab schreef:
Ah zo bedoelde je het! Alleen hoger onderwijs is HBO ;)

Anyways maakt verder ook niet uit.

Maartje1990 schreef:
Cambionn schreef:
Mee eens, en ook dat valt onder hoger onderwijs ;) .

Ik noemde HBO omdat dat een voorbeeld was van mezelf, en ik heb HBO gedaan. Voor TS noemde ik enkel hoger onderwijs, als in alles na de middelbare.
Euh je weet waar de M van mbo voor staat? :=
Jawel. Maar ik zat te denken in het rijtje:
・primair onderwijs
・voortgezet onderwijs
・wat ik bedoel

Daarin heb ik "hoger onderwijs" geleerd als volgende stap, en met die logica hoord MBO gewoon bij de club. Zo staat MBO ook genoemd onder "hoger onderwijs" op bijvoorbeeld Wikipedia als ik ik bij vervolgonderwijs van voorgezet onderwijs in Nederland kijk:
Afbeelding

Afaik is hoger onderwijs "beroepsonderwijs + wetenschappelijk onderwijs". Waarbij de eerste tegenwoordig in middelbaar beroepsonderwijs en hoger beroepsonderwijs is verdeeld. Vroeger had je ook een lager beroepsonderwijs (LBO), maar dat bestaat niet meer. Die is over tijd namelijk weer deel geworden van het voorgezet onderwijs (eerst vbo, inmiddels vmbo).

Daarbij kan MBO "middelbaar" noemen ook juist weet verwarring opleveren met het voortgezet, gezien die in de volksmond vaak "de middelbare" wordt genoemd omdat hij in het midden zit van dat rijtje. En punt was juist dat hij daar waarschijnlijk niet op zat :+ .

Maargoed, dit is allemaal een beetje OT.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:07

Ik ga rustig in mijn paardrijbroek en stalschoenen (of een oude spijkerbroek van stal) naar het werk :+
Op de dagen dat ik in de kliniek werk dan en direct bij binnenkomst mijn witte pak en klompen aan trek. Die honderd meter die ik van personeelsingang moet lopen naar de kleedruimte ga ik me echt geen twee keer extra voor omkleden thuis. Als ik poli draai of op de apotheek werk dan trek ik wel weer iets schoons en respresentatiefs aan voor ik van huis ga, maar anders bespaar ik me die 10 minuten om naar binnen te gaan en me om te kleden veel liever 's ochtends vroeg.

Utixo

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:06

Ja, maar dan werk je dus niet in je kleding. Ik heb ook wel eens gehad dat ik vanuit een wedstrijd moest werken, dan heb ik kleding mee, was ik me even snel op mijn werk (zorg, dus washandjes en sop genoeg, zou zelfs kunnen douchen) en dan kleed ik me om. Vorige week was ik op mijn skeelers, dan kom ik ook binnen in mijn skeelerlegging en sportshirtje, drink ik een glas water en kleed ik me om. Het gaat er dus om dat je niet in die kleren blijft werken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:07

Ik ging vaak in mn paardrijbroek naar school als kind zijnde.
Laarzen nam mama dan mee in de auto.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 11:46

Ik loop niet graag in mijn rijkleding 'buiten' rond, ga er zelfs liever niet mee de winkel in, wil een ander niet opzadelen met die geur :') Dus nee, naar school of werk, no way :n

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 19:03

Chickyy schreef:
Ik loop niet graag in mijn rijkleding 'buiten' rond, ga er zelfs liever niet mee de winkel in, wil een ander niet opzadelen met die geur :') Dus nee, naar school of werk, no way :n

Om de winkel binnen te gaan in rijkleding schroom ik nu wel echt niet...
Ikzelf ben niet-roker, heb ook echt iets tegen de geur van sigaretten enz en die moet ik er in een winkel ook bijnemen als ik een roker tegenkom :).

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 23:09

Jolliegirl schreef:
Ik ging vaak in mn paardrijbroek naar school als kind zijnde.
Laarzen nam mama dan mee in de auto.

Als kind kan dat.