Zertab schreef:Ah zo bedoelde je het! Alleen hoger onderwijs is HBO![]()
Anyways maakt verder ook niet uit.
Maartje1990 schreef:Jawel. Maar ik zat te denken in het rijtje:Cambionn schreef:Euh je weet waar de M van mbo voor staat?Mee eens, en ook dat valt onder hoger onderwijs.
Ik noemde HBO omdat dat een voorbeeld was van mezelf, en ik heb HBO gedaan. Voor TS noemde ik enkel hoger onderwijs, als in alles na de middelbare.
・primair onderwijs
・voortgezet onderwijs
・wat ik bedoel
Daarin heb ik "hoger onderwijs" geleerd als volgende stap, en met die logica hoord MBO gewoon bij de club. Zo staat MBO ook genoemd onder "hoger onderwijs" op bijvoorbeeld Wikipedia als ik ik bij vervolgonderwijs van voorgezet onderwijs in Nederland kijk:

Afaik is hoger onderwijs "beroepsonderwijs + wetenschappelijk onderwijs". Waarbij de eerste tegenwoordig in middelbaar beroepsonderwijs en hoger beroepsonderwijs is verdeeld. Vroeger had je ook een lager beroepsonderwijs (LBO), maar dat bestaat niet meer. Die is over tijd namelijk weer deel geworden van het voorgezet onderwijs (eerst vbo, inmiddels vmbo).
Daarbij kan MBO "middelbaar" noemen ook juist weet verwarring opleveren met het voortgezet, gezien die in de volksmond vaak "de middelbare" wordt genoemd omdat hij in het midden zit van dat rijtje. En punt was juist dat hij daar waarschijnlijk niet op zat

Maargoed, dit is allemaal een beetje OT.