2 jarig hengstje bijt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PeanutGuapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 14:04

Mijn andere paard is de baas over hem dus daar zou hij niks bij doen en we hebben geen merries in de buurt dan moeten we een uur wandelen om te komen en daar ben ik ook een keer met hem geweest en hij keek amper naar die merrie om en voor de duidelijk heid hij bijt de laatste tijd niet meer

PeanutGuapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 14:06

fohadie schreef:
TS, Mestwater is niet gezond, je Tinker is niet gezond, dat noem ik ziek. En als je echt ervaring of iemand met ervaring had, hoefde je niet zoveel topics te openen. Wat vinden je ouders er eigenlijk van?

Maar goed, succes met je hengst en ben benieuwd hoe lang het duurt voor je een topic opent met: help gevaarlijke pony! Je ondrrschat het hebben van een hengst. Daar kan jij niets aan doen, je bent nog maar 13 maar je ouders en je instructrice(een volwassenen iemand??) zouden beter moeten weten.

Mijn pony had inderdaad mestwater maar dat is over en mijn andere paard heeft cpl maar daar heeft hij niet ontzettend veel last van want er is een deskundige voor hem langs geweest en die zei dat het alles mee viel dus dan vind ik hem eigenlijk niet ziek maar dat is mijn mening

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:07

PeanutGuapa schreef:
Maar hij heeft nu nog helemaal geen last van zijn hormonen en als ik ouder was en op me zelf woonde zou ik hem waarschijnlijk ook eerder castreren alleen nu woon ik nog thuis en mijn ouders vinden het castreren niet perse nodig omdat hij geen hengstengedrag vertoont en dat bijten komt al bijna niet meer voor

Je OP is van gisteren. Daarin zeg je dat hij vaak bijt.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:08

Robin_S schreef:
@vuurvleugels bedankt voor de fijne en duidelijke aanvulling, zo bedoelde ik het inderdaad :)

Geen probleem!

TS mocht je eroverheen gelezen hebben in al je verdedigingen:

VuurVleugels schreef:
Belangrijk daarbij is dat je met de top van die zweep dan NIET in of richting zijn neus gaat prikken, houd hem op één plek vlak naast zijn neus (ongeveer anderhalf keer je handbreedte) en houdt hem daar ook echt. Waar hij ook heen gaat met zijn neus, houdt die zweep op dezelfde plek. Anders beweeg je steeds de blokkade mee en dan weet je pony alsnog niet wat nou wel en niet echt een blokkade is. En vooral niet in zijn neus prikken, niet als blokkade, niet als straf, gewoon helemaal niet! Daar trigger je hem juist mee en wordt alles alleen maar onrustiger van.

PeanutGuapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 14:09

Ik had het verkeerd gezegd want dat was een paar weken geleden en toen heb ik een poosje niet gewandeld en nu bijt hij nooit meer hij zal het vast nog wel een keer doen maar de laaste dagen heeft hij geen 1 keer gebeten

PeanutGuapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 14:11

VuurVleugels schreef:
Robin_S schreef:
@vuurvleugels bedankt voor de fijne en duidelijke aanvulling, zo bedoelde ik het inderdaad :)

Geen probleem!

TS mocht je eroverheen gelezen hebben in al je verdedigingen:

VuurVleugels schreef:
Belangrijk daarbij is dat je met de top van die zweep dan NIET in of richting zijn neus gaat prikken, houd hem op één plek vlak naast zijn neus (ongeveer anderhalf keer je handbreedte) en houdt hem daar ook echt. Waar hij ook heen gaat met zijn neus, houdt die zweep op dezelfde plek. Anders beweeg je steeds de blokkade mee en dan weet je pony alsnog niet wat nou wel en niet echt een blokkade is. En vooral niet in zijn neus prikken, niet als blokkade, niet als straf, gewoon helemaal niet! Daar trigger je hem juist mee en wordt alles alleen maar onrustiger van.

Mijn paard is bang voor de zweep dus die gebruik ik niet maar mijn instructrice zei dat ik als hij dicht bij me kwam om te bijten dat ik met het touw moest zwiepen maar sinds dat ze dat heeft gezegd heeft hij eigenlijk niet meer gebeten dus is dit nog niet nodig geweest

VuurVleugels

Re: 2 jarig hengstje bijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:11

Ja en dat zwiepen maakt het dus mega onrustig allemaal. Andere instructrice zoeken.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:12

TS, je bent nu gewoon aan het proberen je te verdedigen omdat je iets anders te horen krijgt dan waarop je had gehoopt. En hoe harder je probeert met "ik had het verkeerd gezegd" en het verhaal steeds verandert (wat je nu ook weer doet over dat touw) hoe minder de mensen hier daarvan geloven.

Je moet op den duur leren in het leven dat dingen soms anders gaan dan je zou willen. Dat is niet erg. De manier waarop je ermee omgaat kan wel erg zijn.

Ik hoop dat de fouten die je maakt het soort fout is waar je van kan leren, zonder dat al teveel mensen er last van hebben.
Laatst bijgewerkt door Soepblik op 17-08-23 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

PeanutGuapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 14:13

VuurVleugels schreef:
Ja en dat zwiepen maakt het dus mega onrustig allemaal. Andere instructrice zoeken.

Ze zei een keer gewoon dat touw tegen hem aan doen maar alleen is dat niet nodig

PeanutGuapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 14:14

Soepblik schreef:
TS, je bent nu gewoon aan het proberen je te verdedigen omdat je iets anders te horen krijgt dan waarop je had gehoopt. En hoe harder je probeert met "ik had het verkeerd gezegd", hoe minder de mensen hier daarvan geloven.

Je moet op den duur leren in het leven dat dingen soms anders gaan dan je zou willen. Dat is niet erg. De manier waarop je ermee omgaat kan wel erg zijn.

Ik hoop dat de fouten die je maakt het soort fout is waar je van kan leren, zonder dat al teveel mensen er last van hebben.

Ik had gisteren snel dit topic aangemaakt en daarom heb ik het verkeerd getypt maar nog 1 keer hij bijt de laatste tijd niet meer omdat ik niet meer zo lang wandel als eerst

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:14

PeanutGuapa schreef:
Soepblik schreef:
TS, je bent nu gewoon aan het proberen je te verdedigen omdat je iets anders te horen krijgt dan waarop je had gehoopt. En hoe harder je probeert met "ik had het verkeerd gezegd", hoe minder de mensen hier daarvan geloven.

Ik had gisteren snel dit topic aangemaakt en daarom heb ik het verkeerd getypt maar nog 1 keer hij bijt de laatste tijd niet meer omdat ik niet meer zo lang wandel als eerst

Nu doe je weer precies hetzelfde.

PeanutGuapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 14:16

Nee ik verzin echt niet wat maar wat ik zeg komt niet geloofwaardig over denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:17

Laat ons niet vergeten dat TS 13 is :o het punt is nu wel duidelijk gemaakt, geen reden om met z'n allen te blijven doordrammen. Kan me voorstellen dat dit geen fijn topic is voor dit meisje.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:18

Laat het gaan....
Ze heeft dus blijkbaar begrepen dat ze te lang wandelt en daarmee is ze sinds vandaag mee gestopt.

Ouders willen geen geld uitgeven aan een castratie. Tot de pony een paar keer in haar nek hangt of haar half verrot schopt.
Want dat gaat nog wel gebeuren. Tot die tijd heeft hijgeen hengstenkuren.

Zulke ouders zou je wat aandoen..ts is daar te jong voor.

PeanutGuapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 14:18

En ik ga nu niet heel de tijd meer op alle berichtjes in want ik heb genoeg informatie gehad en ik ga hem nu gewoon lekker veel in de wei laten en niet teveel met hem doen want daar is hij nog gewoon te jong voor denk ik want ik dacht omdat hij best wel veel energie had dat ik langer kon wandelen maar daar is hij nog te jong voor

PeanutGuapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 14:19

DuoPenotti schreef:
Laat het gaan....
Ze heeft dus blijkbaar begrepen dat ze te lang wandelt en daarmee is ze sinds vandaag mee gestopt.

Ouders willen geen geld uitgeven aan een castratie. Tot de pony een paar keer in haar nek hangt of haar half verrot schopt.

Ze willen er echt wel geld aan uit geven hoor maar omdat hij nog zo braaf is laten we hem gewoon nog hengst

PeanutGuapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 14:20

Robin_S schreef:
Laat ons niet vergeten dat TS 13 is :o het punt is nu wel duidelijk gemaakt, geen reden om met z'n allen te blijven doordrammen. Kan me voorstellen dat dit geen fijn topic is voor dit meisje.

Dankjewel ik kan het denk ik gewoon niet goed uitleggen dus daarom ga ik nu gewoon het samen met mijn instructrice bespreken als er een probleem is maar nu gaat het gewoon goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:21

PeanutGuapa schreef:
En ik ga nu niet heel de tijd meer op alle berichtjes in want ik heb genoeg informatie gehad en ik ga hem nu gewoon lekker veel in de wei laten en niet teveel met hem doen want daar is hij nog gewoon te jong voor denk ik want ik dacht omdat hij best wel veel energie had dat ik langer kon wandelen maar daar is hij nog te jong voor

+:)+ goed zo
En die vergissing hebben we allemaal weleens gemaakt in ons paardenenthousiasme! :D

PeanutGuapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 14:22

Robin_S schreef:
PeanutGuapa schreef:

+:)+ goed zo
En die vergissing hebben we allemaal weleens gemaakt in ons paardenenthousiasme! :D

Ja klopt ik vond het gewoon heeel leuk om lange stukken met hem te wandelen maar daar is hij nu nog te jong voor

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:25

PeanutGuapa schreef:
Ik had het verkeerd gezegd want dat was een paar weken geleden en toen heb ik een poosje niet gewandeld en nu bijt hij nooit meer hij zal het vast nog wel een keer doen maar de laaste dagen heeft hij geen 1 keer gebeten

Wie wil je nu wat wijs maken, ons of jezelf? Je opent gisteren een topic voor een probleem wat weken geleden speelde maar nu niet meer? Dan hoef je toch ook geen topic te openen. Je begint een beetje ongeloofwaardig te worden, sorry.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:25

PeanutGuapa schreef:
Mijn andere paard is de baas over hem dus daar zou hij niks bij doen en we hebben geen merries in de buurt dan moeten we een uur wandelen om te komen en daar ben ik ook een keer met hem geweest en hij keek amper naar die merrie om en voor de duidelijk heid hij bijt de laatste tijd niet meer

gister open je een topic met een bijtende sjet en een dag later doet hij het "de laatste tijd" niet meer?

PeanutGuapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 14:28

Sory ik ben gewoon heel onduidelijk geweest maar ik was meer gewoon een beetje nieuwsgierig ernaar hoe jullie dit zouden oplossen en ik geloof ook dat ik niet geloofwaardig ben maar het probleem is dus opgelost

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:36

DuoPenotti schreef:
Laat het gaan....

Eens. Het is ook aan de ouders om het kind te leren dat ze leert dat ze verantwoordelijk is voor wat ze doet, en niet zaken gaat ontkennen als ze ermee geconfronteerd wordt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:38

Ach hou op. Laat gaan...ze is 13.

Ja ouders verzaken het een en ander, wij zijn ook haar ouders niet.

Afbeelding

PeanutGuapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 14:41

Maar ik heb niks gelogen of jullie het geloven of niet maakt me niet uit maar ik heb het gewoon verkeerd uitgelegd