Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fohadie schreef:TS, Mestwater is niet gezond, je Tinker is niet gezond, dat noem ik ziek. En als je echt ervaring of iemand met ervaring had, hoefde je niet zoveel topics te openen. Wat vinden je ouders er eigenlijk van?
Maar goed, succes met je hengst en ben benieuwd hoe lang het duurt voor je een topic opent met: help gevaarlijke pony! Je ondrrschat het hebben van een hengst. Daar kan jij niets aan doen, je bent nog maar 13 maar je ouders en je instructrice(een volwassenen iemand??) zouden beter moeten weten.
PeanutGuapa schreef:Maar hij heeft nu nog helemaal geen last van zijn hormonen en als ik ouder was en op me zelf woonde zou ik hem waarschijnlijk ook eerder castreren alleen nu woon ik nog thuis en mijn ouders vinden het castreren niet perse nodig omdat hij geen hengstengedrag vertoont en dat bijten komt al bijna niet meer voor
Robin_S schreef:@vuurvleugels bedankt voor de fijne en duidelijke aanvulling, zo bedoelde ik het inderdaad
VuurVleugels schreef:Belangrijk daarbij is dat je met de top van die zweep dan NIET in of richting zijn neus gaat prikken, houd hem op één plek vlak naast zijn neus (ongeveer anderhalf keer je handbreedte) en houdt hem daar ook echt. Waar hij ook heen gaat met zijn neus, houdt die zweep op dezelfde plek. Anders beweeg je steeds de blokkade mee en dan weet je pony alsnog niet wat nou wel en niet echt een blokkade is. En vooral niet in zijn neus prikken, niet als blokkade, niet als straf, gewoon helemaal niet! Daar trigger je hem juist mee en wordt alles alleen maar onrustiger van.
VuurVleugels schreef:Robin_S schreef:@vuurvleugels bedankt voor de fijne en duidelijke aanvulling, zo bedoelde ik het inderdaad
Geen probleem!
TS mocht je eroverheen gelezen hebben in al je verdedigingen:VuurVleugels schreef:Belangrijk daarbij is dat je met de top van die zweep dan NIET in of richting zijn neus gaat prikken, houd hem op één plek vlak naast zijn neus (ongeveer anderhalf keer je handbreedte) en houdt hem daar ook echt. Waar hij ook heen gaat met zijn neus, houdt die zweep op dezelfde plek. Anders beweeg je steeds de blokkade mee en dan weet je pony alsnog niet wat nou wel en niet echt een blokkade is. En vooral niet in zijn neus prikken, niet als blokkade, niet als straf, gewoon helemaal niet! Daar trigger je hem juist mee en wordt alles alleen maar onrustiger van.
Soepblik schreef:TS, je bent nu gewoon aan het proberen je te verdedigen omdat je iets anders te horen krijgt dan waarop je had gehoopt. En hoe harder je probeert met "ik had het verkeerd gezegd", hoe minder de mensen hier daarvan geloven.
Je moet op den duur leren in het leven dat dingen soms anders gaan dan je zou willen. Dat is niet erg. De manier waarop je ermee omgaat kan wel erg zijn.
Ik hoop dat de fouten die je maakt het soort fout is waar je van kan leren, zonder dat al teveel mensen er last van hebben.
PeanutGuapa schreef:Soepblik schreef:TS, je bent nu gewoon aan het proberen je te verdedigen omdat je iets anders te horen krijgt dan waarop je had gehoopt. En hoe harder je probeert met "ik had het verkeerd gezegd", hoe minder de mensen hier daarvan geloven.
Je moet op den duur leren in het leven dat dingen soms anders gaan dan je zou willen. Dat is niet erg. De manier waarop je ermee omgaat kan wel erg zijn.
Ik hoop dat de fouten die je maakt het soort fout is waar je van kan leren, zonder dat al teveel mensen er last van hebben.
Ik had gisteren snel dit topic aangemaakt en daarom heb ik het verkeerd getypt maar nog 1 keer hij bijt de laatste tijd niet meer omdat ik niet meer zo lang wandel als eerst
DuoPenotti schreef:Laat het gaan....
Ze heeft dus blijkbaar begrepen dat ze te lang wandelt en daarmee is ze sinds vandaag mee gestopt.
Ouders willen geen geld uitgeven aan een castratie. Tot de pony een paar keer in haar nek hangt of haar half verrot schopt.
Want dat gaat nog wel gebeuren. Tot die tijd heeft hijgeen hengstenkuren.
Zulke ouders zou je wat aandoen..ts is daar te jong voor.
Robin_S schreef:Laat ons niet vergeten dat TS 13 ishet punt is nu wel duidelijk gemaakt, geen reden om met z'n allen te blijven doordrammen. Kan me voorstellen dat dit geen fijn topic is voor dit meisje.
PeanutGuapa schreef:En ik ga nu niet heel de tijd meer op alle berichtjes in want ik heb genoeg informatie gehad en ik ga hem nu gewoon lekker veel in de wei laten en niet teveel met hem doen want daar is hij nog gewoon te jong voor denk ik want ik dacht omdat hij best wel veel energie had dat ik langer kon wandelen maar daar is hij nog te jong voor
Robin_S schreef:PeanutGuapa schreef:En ik ga nu niet heel de tijd meer op alle berichtjes in want ik heb genoeg informatie gehad en ik ga hem nu gewoon lekker veel in de wei laten en niet teveel met hem doen want daar is hij nog gewoon te jong voor denk ik want ik dacht omdat hij best wel veel energie had dat ik langer kon wandelen maar daar is hij nog te jong voor
goed zo
En die vergissing hebben we allemaal weleens gemaakt in ons paardenenthousiasme!
PeanutGuapa schreef:Ik had het verkeerd gezegd want dat was een paar weken geleden en toen heb ik een poosje niet gewandeld en nu bijt hij nooit meer hij zal het vast nog wel een keer doen maar de laaste dagen heeft hij geen 1 keer gebeten
PeanutGuapa schreef:Mijn andere paard is de baas over hem dus daar zou hij niks bij doen en we hebben geen merries in de buurt dan moeten we een uur wandelen om te komen en daar ben ik ook een keer met hem geweest en hij keek amper naar die merrie om en voor de duidelijk heid hij bijt de laatste tijd niet meer
DuoPenotti schreef:Laat het gaan....
Ze heeft dus blijkbaar begrepen dat ze te lang wandelt en daarmee is ze sinds vandaag mee gestopt.
Ouders willen geen geld uitgeven aan een castratie. Tot de pony een paar keer in haar nek hangt of haar half verrot schopt.
Want dat gaat nog wel gebeuren. Tot die tijd heeft hijgeen hengstenkuren.
Zulke ouders zou je wat aandoen..ts is daar te jong voor.