Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Maar de ene 13 jarige is de andere niet. Ik reed met 14 al Z bij de paarden en was dus met 13 jaar al best serieus bezig. Je kon mij alleen naar stal sturen en paarden laten trainen en verzorgen.
Ze zijn niet allemaal naïeve penny’s. Ik zou het laten afhangen van de persoon zelf. Weten ze van wanten of zijn het giebelgeitjes?
Veulen84 schreef:Andere klussen doen we ook met elkaar. Die klussen kennen ze, maar pakken ze tot nu toe niet op. (Mestkruien, vegen).
Ze zijn erg onbewust onbekwaam kwa paarden. Precies eigenlijk wat ik er dus minder en minder prettig aan vind. Van het weekend waren er vriendinnetjes en toen was er ook geen oog voor de omgeving.
Bloemetje75 schreef:TS zegt dat deze meisjes al vaak “vergeten het hek dicht te doen”. Dat zou voor mij een reden zijn om er niet akkoord mee te zijn dat ze het zonder toezicht doen.
Als een hek sluiten al “niet lukt”, dan zijn ze nog niet verantwoordelijk genoeg.
Sting schreef:Ik zou dan in ieder geval als voorwaarde stellen dat ze: het hek dicht doen, ouders meegaan en in het begin een stalgenoot om het ze te leren/te checken of ze het wel kunnen, laten weten of het gelukt is via de app bijvoorbeeld.
Iets andere situatie; ik werk op een dagbesteding, kinderboerderij. Momenteel weinig personeel waardoor ik op sommige dagen de zorg aan een deelnemer overlaat. Hij laat weten via de app als hij geweest is, of er bijzonderheden zijn en ik app hem altijd de dag ervoor ter herinnering. Ik heb die dag, op dit moment, nog geen rust. Hij vergeet te appen, ziet dingen over het hoofd (ik zorg altijd dat de dag ervoor en de dag erna een prof aanwezig is om evt vergeten dingen over te nemen). Ik weet niet hoe ik het anders aan moet pakken, ik zou dan zelf moeten gaan en dat wil/kan ik ook niet...
Hoe groot is de stal/om hoeveel paarden gaat het? En, hoe rustig zijn die normaliter? Op mijn vorige stal was het met storm soms echt wel spannend op de paarden te verplaatsen, dat zou ik niet aan zulke jonge dames overlaten.
Maite2005 schreef:Bloemetje75 schreef:TS zegt dat deze meisjes al vaak “vergeten het hek dicht te doen”. Dat zou voor mij een reden zijn om er niet akkoord mee te zijn dat ze het zonder toezicht doen.
Als een hek sluiten al “niet lukt”, dan zijn ze nog niet verantwoordelijk genoeg.
Hier ben ik het ook mee eens. Alle andere klusjes gaan al niet, hekken sluiten doen ze ook niet. Dit lijkt me gewoon vragen om problemen. Als de kleine dingetjes al fout gaan of niet gedaan worden kan je niet verwachten dat ze de verantwoordelijkheid kunnen hebben over alle paarden.
Artimes schreef:Hoe is het verzekering technisch geregeld door de stalhouder?
Ik denk dat de discussie of het verantwoord is of niet, niet heel interessant is, bij ons op stal zijn alleen de stal eigenaren en personeel verzekerd als er iets mis gaat met pension paarden aan de hand maar misschien dat het bij een ander stal systeem anders geregeld is qua verzekering.
Persoonlijk zou ik er niet blij mee zijn als minderjarige alleen mijn paarden binnen zetten.