Gezocht paardrijlaarzen met brede kuit en normale enkel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kidde

Re: Gezocht paardrijlaarzen met brede kuit en normale enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:10

Ik denk dat er niets anders op zit dan het budget verhogen en op maat gemaakt of jodphurs met chaps

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:16

Kidde schreef:
Ik denk dat er niets anders op zit dan het budget verhogen en op maat gemaakt of jodphurs met chaps

Dit. :o
Bij deniro heb je het model tricolore die zit rond de €300 op maat. Bij Lipica kan je ook voor een leuke prijs laarzen op maat laten maken.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 15:48

minouesmee schreef:
Kidde schreef:

Bij deniro heb je het model tricolore die zit rond de €300 op maat. Bij Lipica kan je ook voor een leuke prijs laarzen op maat laten maken.

Dus het kost 300 euro om bij Deniro de laars tricolore op maat te laten maken? Dan valt dat heel erg mee.

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:17

Bij deniro heb je het model tricolore die zit rond de €300 op maat. Bij Lipica kan je ook voor een leuke prijs laarzen op maat laten maken.[/quote]

Dus het kost 300 euro om bij Deniro de laars tricolore op maat te laten maken? Dan valt dat heel erg mee.[/quote]

Ik was 350 kwijt, maar moest extra betalen voor de lengte!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:50

Busse Laval kan ik je aanraden. De Lou laarzen van epplejeck zaten bij mij voor geen meter...
De Busse Laval hebben ook een veter en zijn een stuk smaller rond de enkel. Ook zijn de laarzen in breedte en hoogte maten te krijgen.
Ik heb zelf de 38WL

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 17:53

kampioen2be schreef:

Dus het kost 300 euro om bij Deniro de laars tricolore op maat te laten maken? Dan valt dat heel erg mee.[/quote]

Ik was 350 kwijt, maar moest extra betalen voor de lengte![/quote]

Oké dat valt dan nog steeds mee. Met de andere prijzen voor laarzen zijn dit dan weer wat redelijke prijzen.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:02

Ik heb ook de busse laval laarzen, ik heb er een hak verhoger in zodat ze bij de enkel mooier aansluiten. Misschien kan je dat ook proberen een simpel verhogertje erin dat scheelt veel aan de enkel.

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:06

CaptainJS schreef:
kampioen2be schreef:

Dus het kost 300 euro om bij Deniro de laars tricolore op maat te laten maken? Dan valt dat heel erg mee.

Ik was 350 kwijt, maar moest extra betalen voor de lengte![/quote]

Oké dat valt dan nog steeds mee. Met de andere prijzen voor laarzen zijn dit dan weer wat redelijke prijzen.[/quote]

Ja, plus ze hebben nu korting op oude model. Dus is echt moeite waard om te kijken! (ik heb nieuwe model besteld, prachtige laarzen)

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:10

Zonder extra kosten voor de hoogte waren ze volgens mij 325 btw!

beline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:50

Je mag mijn zwarte sportive high rider Mountain horse laarzen wel kopen voor €50,- incl verzenden.
Ik heb dezelfde maten 42 en 43 kuitmaat en ik heb zelf een ander nieuwer 2e hands paar gekocht.
Ze zijn nog prima te gebruiken maar wel met wat oppervlakkige beschadigingen.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:57

Rond de €300 ergens inderdaad.
Ik heb ze toen op equitana gekocht voor €220, maar ik viel in de standaard maat.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 18:59

beline1 schreef:
Je mag mijn zwarte sportive high rider Mountain horse laarzen wel kopen voor €50,- incl verzenden.
Ik heb dezelfde maten 42 en 43 kuitmaat en ik heb zelf een ander nieuwer 2e hands paar gekocht.
Ze zijn nog prima te gebruiken maar wel met wat oppervlakkige beschadigingen.

Mijn kuitmaat is na goed opmeten groter geworden. Heb nu 44, dus helaas gaat dat het niet worden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 14:44

Ik heb jaren gereden met een te grote voetmaat. Om de kuitmaat wat te compenseren. Het was het allemaal net niet. Geen steun bij de enkels, schuiven in de voet. Enorme bolling aan de achterkant (wat helemaal niet nodig is). Ik worstelde ook met wat als ik gewicht kwijt ga raken en ik heb net nieuwe laarzen aan laten meten. Hij vertelde toen, dat wanneer je 15 kilo af valt, het 1 of 2 cm scheelt in je kuitmaat. Ik heb ook vocht problemen. Moest er sowieso al wat meer rekening gehouden, met toch wel wisselende maten van mijn benen. Ik heb de Petrie Olympic op maat laten maken. 508 euro was dat toen. Maar is elke cent waard geweest. Had dit veel eerder moeten laten doen. Hij zei ook, je laarzen goed onderhouden. Dan gaan ze niet meer af. Mijn advies zou zijn spaar nog even door en laat laarzen op maat maken. Met lastige maten ga je altijd ergens compenseren en dat komt je rijden niet ten goede.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 15:08

CaptainJS schreef:
Gerardyolo schreef:
Lipicas mischien?
Heb zelf mountain horse, die gaan als het goed is tot 45.
Anders is de seudwind legacy (weet niet of ik de naam goed heb, tis die met veters) of de hkm Valencia mischien iets.

Ik was al aan het kijken naar lipica’s maar dat vind ik toch een beetje zonde. Mijn kuiten kunnen hopelijk nog smaller worden en dan heb ik dat bedrag neergeteld voor laarzen.

Is het dan niet slimmer om dat smaller worden eerst af te wachten, en dan laarzen te kopen die goed op maat zijn. Kan je gelijk doorsparen voor iets dat echt op maat past :)

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 18:03

Gerardyolo schreef:
Lipicas mischien?
Heb zelf mountain horse, die gaan als het goed is tot 45.
Anders is de seudwind legacy (weet niet of ik de naam goed heb, tis die met veters) of de hkm Valencia mischien iets.

Ik was al aan het kijken naar lipica’s maar dat vind ik toch een beetje zonde. Mijn kuiten kunnen hopelijk nog smaller worden en dan heb ik dat bedrag neergeteld voor laarzen.[/quote]

Is het dan niet slimmer om dat smaller worden eerst af te wachten, en dan laarzen te kopen die goed op maat zijn. Kan je gelijk doorsparen voor iets dat echt op maat past :)[/quote

Dat is ook het plan voor nu. Is ook beter voor mijzelf dus two flies in one clap.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:15

Ik heb gewoon omdat ik aan het afvallen ben om die reden schoenen aan met Chaps (de goedkoopste want is tijdelijk) gelukkig want ik ben inmiddels ruim 12 kg kwijt en Chaps zitten losser) maar ze rijden heerlijk dus ik vind het voor nu wel best. Als ze versleten zijn ga ik verder kijken. Ik heb smalle enkels en relatief brede kuiten en ook schoenmaat 42. De tip is dus te werken aan een vast gewicht en dan toch de investering te doen waar je dan lang plezier van kunt hebben. En tot die tijd roeien met de riemen die je wel hebt ;)