Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Horseball6 schreef:Ik laat deze vraag maat varen.Ik kom er zo niet uit.En krijg alleen maar het gevoel dat de meesten niet weten over de regels van onze manege
Hier bij haal ik dit topic uit men volg lijst
pluisje88 schreef:Hoe in hemelsnaam past 1 kwaliteitszadel op elk paard? Kun je best vinden maar dat is gewoon niet waar. Op maneges hebben ze gemiddeld genomen prima tuig tegenwoordig. De tijd van verotte zadels en versleten dekjes is echt wel voorbij. De modieuze dekjes van tegenwoordig zijn de helft van de tijd echt bedroevend qua materiaal en pasvorm. Ik zou het niet willen voor mijn paarden. Vooral voor het welzijn van het paard maar ook voor het gehannes met wisselen, en nog meer, statusverschillen tussen kinderen.
Amado7 schreef:dat doe ik liever niet omdat er al een aantal dingen van mensen gestolen wordenWaarom wil je het dekje niet laten liggen bij haar? Als dat elke keer hetzelfde meisje is en zij ruimt hem op.
Horseball6 schreef:Amado7 schreef:dat doe ik liever niet omdat er al een aantal dingen van mensen gestolen wordenWaarom wil je het dekje niet laten liggen bij haar? Als dat elke keer hetzelfde meisje is en zij ruimt hem op.
Dit is de redene dat ik hem weer mee neem
Maar zoals ik al aangaf kunnen we beter maar dit topic met rust laten we komen er niet uit
DuoPenotti schreef:Maar wat had je dan voor antwoorden verwacht?
Deze moeder zegt er wat van, als jij op tijd bent kun je zeggen; bent u het er niet mee eens ga naar de lesgever.
Ben je te laat staat ze in alle recht om er wat van te zeggen.
Daarnaast krijg je meningen die vinden dat het niet paard vriendelijk is om snel te gaan wisselen ipv uitstappen.
Daar kun je wat mee doen of naast je neer leggen, dat is aan jou
Miran schreef:TS, tot hoe laat is je eigen les? Hoe gaat dat met de paarden waarvan alleen de ruiter wisselt, zitten die er eerder op dan degene op jouw lespaard?
[***] schreef:Er wordt wel heel veel ingevuld. Ik zie nergens staan dat ze het niet in haar eigen lestijd wisselt, de volgende les start om half 7 en dan staat het paard gewoon klaar. Dat andere mensen dan al aan het instappen zijn betekent niet dat de les al is begonnen.
Er staat ook nergens dat ze korter uitstapt, wie zegt dat ze niet eerder begint met uitstappen?
De eigenaar heeft toestemming gegeven, mij lijkt dat die moeder het dan met de eigenaar moet bespreken.
Ik heb op mijn manege nu ook wat gedoe met met eigen spullen rijden. Ik heb mijn eigen stijgbeugels gekocht, eerst toestemming gevraagd om ermee te mogen rijden want anders zou ik er geen €75 aan uitgeven. Nu heb ik ze en 1 vrijwilliger roept nu steeds dat het wisselen van de beugels slecht is voor het zadel en niet iedere week zomaar kan.
Ik begrijp de frustratie van Horseball6 prima, dan had de eigenaar ook geen toestemming moeten geven.
Poekkie schreef:[***] schreef:Er wordt wel heel veel ingevuld. Ik zie nergens staan dat ze het niet in haar eigen lestijd wisselt, de volgende les start om half 7 en dan staat het paard gewoon klaar. Dat andere mensen dan al aan het instappen zijn betekent niet dat de les al is begonnen.
Er staat ook nergens dat ze korter uitstapt, wie zegt dat ze niet eerder begint met uitstappen?
De eigenaar heeft toestemming gegeven, mij lijkt dat die moeder het dan met de eigenaar moet bespreken.
Ik heb op mijn manege nu ook wat gedoe met met eigen spullen rijden. Ik heb mijn eigen stijgbeugels gekocht, eerst toestemming gevraagd om ermee te mogen rijden want anders zou ik er geen €75 aan uitgeven. Nu heb ik ze en 1 vrijwilliger roept nu steeds dat het wisselen van de beugels slecht is voor het zadel en niet iedere week zomaar kan.
Ik begrijp de frustratie van Horseball6 prima, dan had de eigenaar ook geen toestemming moeten geven.
Waarom koop je je eigen beugels? Nog nooit gehoord eigelijk. Maar dat gewissel is niet zo heel erg goed voor het zadel idd.
Eerder beginnen uitstappen is in een manegeles niet echt mogelijk, daar doe je de oefeningen mee in groep zoals gevraagd door de instructeur.
Poekkie schreef:Susanne: mss even offtopic, maar merk je verschil met andere beugels? Ik dacht altijd dat dat meer met de vorm van het zadel te maken had?
Persoonlijk vind ik lichamelijke klachten wel anders dan als je je beugels bvb per see roze wou ofzo. Als manege zou ik over dat eerste wel willen overleggen, over het tweede niet.
DuoPenotti schreef:Ik zou het vooral storend voor het paard vinden.
Zadel af zadel weer op. Weer opnieuw singelen.
Als manege zou ik zeggen 1 dekje.
Voor jou zorg dat je stipt op tijd klaar bent. De volgende mensen hebben er geen boodschap aan dat jij perse met een eigen dekje wilt rijden. Dat is iets voor in jou tijd.
Poekkie schreef:Susanne: mss even offtopic, maar merk je verschil met andere beugels? Ik dacht altijd dat dat meer met de vorm van het zadel te maken had?
Persoonlijk vind ik lichamelijke klachten wel anders dan als je je beugels bvb per see roze wou ofzo. Als manege zou ik over dat eerste wel willen overleggen, over het tweede niet.
Poekkie schreef:Kan je niet omwisselen van les? Dat jij de les later rijdt en kan zitten te prutsen zoals je wil zonder dat er dan anderen op je moeten wachten?