Sky_As schreef:Liannetje86 schreef:Ik ben er tegenwoordig steeds makkelijker in..
Ik kom niet op stal om vrienden te maken (Het klinkt zo lekker hard, er komen super lieve mensen met wie ik echt wel veel heb en dagelijks spreekmaar mijn pony staat er goed en daar gaat het om.) Maar sinds ik deze instelling heb en een paar keer een opmerking gemaakt heb, laten bepaalde mensen me wel lekker met rust.
Als mensen zich ergens mee bemoeien heb ik geleerd dat ik gewoon 100 miljoen moet vragen... Dan mogen ze hem hebben met een strikje erom heen en kunnen ze alles beslissen en tot die tijd is die gewoon van mij en maak ik de keuzes.
En verder er boven staan. Ik heb op stallen gezet waar stalgenootjes gewoon niet meer tegen mij praatte, prima!
ik vind het oprecht knap dat je dat kan. Dat zou bij mij niet in mij zitten. Als ze me gewoon zouden negeren zou ik nog een soort van mee kunnen leven. Maar als je echt contant ogen in je rug voelt steken, dat zou ik niet kunnen hebben en dan zou ik op zoek gaan naar een andere oplossing. Ik kom dan ook wel van een stal die er helaas mee gestopt is, maar waar echt bijna iedereen zich thuis voelde. Dat was echt een "thuis" voor veel (verschillende) soorten mensen, en we deden dan ook vaak leuke dingen met elkaar. Voor mij is stal ook een stuk sociaal leven, dus ik wil wel graag op stal staan met mensen waarmee ik leuke dingen wil doen. (en dat hoeft echt niet met iedereen, maar ik durf wel te zeggen dat ik op zich prima sociaal ben en mezelf aan kan passen dus dat ik wel een klein beetje aansluiting verwacht)
Ik geef eerlijk toe, ik ben ook daar gegaan, maar dat was niet voor die mensen (het maakte het besluit wel makkelijker

Maar 1x heel duidelijk zijn, werkt vaak beter dan 10x proberen. Bij mij was het de druppel dat ze tegen iemand die daar hielp (niet 100% geestelijk in orde...) deden. Toen gewoon een keer boos geworden en toen kon ik niets meer hebben. Die ene keer echt super lomp, super bot maar wel duidelijk geweest. Fijn is anders, maar ik was van het gezeik af. En er stonden ook nog andere mensen die wel leuk waren, met wie ik wel een klik had... En dan vinden ze me maar onaardig en raar, boeiend..