Show je outdoorlaars

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:31

Ik ga ook meelezen hier.
Gevoerde Dunlopps doen het bij mij ook 1 seizoen. Zit nu dus ook alweer een scheur in.
En heb ze zo lang niet eens aan.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:40

Daarom is de wythburn zo fijn. Ik heb ook smalle kuiten, en die heeft veters.[/quote]


Die vind ik te laag, da blijf ik onder het zweetblad haken

Whild_West
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:09

Ik heb ook de gevoerde grijze dunlop laarzen.
Nu heb ik daar ook al een maand mee in schapen stallen gezwoegd en zijn ze al een jaar of 9 oud en dus niet helemaal waterdicht meer. Maar ze zijn heerlijk warm. Mijn petrie laarzen ga ik niet mee in de blubber lopen en mijn Adidas gympen zijn alles behalve waterdicht :') .
Ik vind de outdoor schoenen erg aan de prijs (als iemand nog betaalbare weet dan heel graag *\o/* ).
Ik weet dat je via anwb ook mooie outdoor laarzen met korting kunt kopen. Lang verhaal kort ik vind de gevoerde dunlop laarzen voor mesten en paarden in en uit de paddock halen ideaal :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:15

Ik rij in principe niet met de wythburn, op de pony van onze dochter kan het, op.ons paard blijf ik idd haken aan het zweetblad. Om te rijden heb ik hele fijne laarzen :j maar dat zijn echt rijlaarzen.

Sodeletuut

Berichten: 21315
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:49

Muze schreef:
Heb je er een eigen foto van?
T lijkt zo “ fel”..


Afbeelding
Lekker wazig maar je ziet de kleur zo wel

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:17

SusanH schreef:
Ik rij in principe niet met de wythburn, op de pony van onze dochter kan het, op.ons paard blijf ik idd haken aan het zweetblad. Om te rijden heb ik hele fijne laarzen :j maar dat zijn echt rijlaarzen.


Ik rij heel veel buiten daarom wil ik er ook mee kunnen rijden

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:36

ah ik vind rijden dan met een lagere laars fijner dan een hoge. Die dubarries zakten bij mij altijd helemaal naar beneden tijdens het rijden en dan schuurde mn kuit precies over die rand dat is echt niet fijn

Manadeluca

Berichten: 1128
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:38

De betere jachtlaarzen van de Decathlon zijn echt een aanrader, zijn niet supergoedkoop, maar zitten erg goed. Nu heb je ook dameslaarzen in de zwaardere uitvoeringen. Ik denk dat ik de Solognac Renfort heb, maar ik weet het niet als ze toen die naam droegen. De laarzen met de rits aan de buitenzijde. Ze zijn supercomfortabel, met een wollen sokje nooit koude voeten gehad. Ik maak er wandelingen mee met de honden rond de 10 à 14km, je kan er zo mee door het water en blub. Rijden doe ik er niet mee.

Hiervoor had ik de laarzen van Aigle, een grotere investering, evenveel comfort, maar minder duurzaam.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:57

iemand ervaring met Sorel laarzen in de paardenmodder?

Mariska_vD

Berichten: 133
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:29

koetjeboe schreef:
Mariska_vD schreef:
Ik heb van Ariat de Coniston H2O. Een paar jaar geleden heb ik ze gewonnen en ze zitten echt heerlijk en zijn ook super lekker warm! Ik hoop dat ze nog zo'n 10 jaar mee gaan want ze zijn wel heel duur om weer nieuw te kopen :')

[ [url=m/RLhVkb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe hoog zitten deze laarzen bij jou en zakken ze niet af. Ik had de ariat grasmere maar die zijn zo juist naar 4,5 jaar heel intensief gebruik overleden.
Maar ik heb ook dunne kuiten de grasmere ging nog wel eens iets afzakken


Ze zijn behoorlijk hoog, heb er even een foto bij gezet! Ik ben heel erg lang dus ik denk dat ze bij andere nog wel iets hoger zullen zitten. Zelf heb ik ook hele smalle kuiten maar er zit voor een veter in dus kan je heb nog een behoorlijk stuk strakker maken! Daardoor zakken ze bij mij ook totaal niet af.


Afbeelding

Mlies
Berichten: 14164
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 08:43

Mijn Mucks zijn af, en hoewel ze lekker lopen krijg ik er wel zweetvoeten in en het neopreen aan de hak was al ontzettend snel stuk.

Ik heb nu een paar Horka Highlander en Ariat Windermere II besteld.
Ik vrees dat de voering van de Horka ook snel kapot gaat, maar zal ze morgen rustig passen thuis..
Ik loop er veel op, ook lange wandelingen en van Ariat lees ik altijd goede dingen over het voetbed dus ik hoop dat die passen!

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:14

Mariska_vD schreef:
Mariska_vD schreef:
Ik heb van Ariat de Coniston H2O. Een paar jaar geleden heb ik ze gewonnen en ze zitten echt heerlijk en zijn ook super lekker warm! Ik hoop dat ze nog zo'n 10 jaar mee gaan want

Ze zijn behoorlijk hoog, heb er even een foto bij gezet! Ik ben heel erg lang dus ik denk dat ze bij andere nog wel iets hoger zullen zitten. Zelf heb ik ook hele smalle kuiten maar er zit voor een veter in dus kan je heb nog een behoorlijk stuk strakker maken! Daardoor zakken ze bij mij ook totaal niet af.


Afbeelding


Ik heb ze gekocht lopen en rijden heerlijk

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:21

Zijn eigenlijk bouwlaarzen maar wil niks anders meer. Nooit meer koude voeten, bovenkant kan dicht dus nooit geen hooi meer in mn laarzen en zijn zooo warm kunnen tot -20. Passen alleen niet echt in beugels maar hou daar sws niet van met zulke laarzen

Afbeelding

mondi

Berichten: 244
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Aan de Noord-Hollandse kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:42

Afbeelding
Kerbl laarzen van de Decathlon , heerlijk warm en zitten fijn met rijden en je kunt er ook goed op lopen. Voor de diepere modder en/of nat land heb ik de goedkoopste rubberen laarzen, ook van de Decathlon.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:33

Hele fijne leren gevoerde rijlaarzen, met een wollen sok houden ze prima tot iig -20 :j

Afbeelding
Afbeelding

Voor in en rond de stal heb ik muckboots.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 05:20

mondi schreef:
[ [url=m/jryn52.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kerbl laarzen van de Decathlon , heerlijk warm en zitten fijn met rijden en je kunt er ook goed op lopen. Voor de diepere modder en/of nat land heb ik de goedkoopste rubberen laarzen, ook van de Decathlon.



Die zullen van agradi zijn. Decathlon heeft dat merkt niet volgens mij

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 05:21

wendely schreef:
Hele fijne leren gevoerde rijlaarzen, met een wollen sok houden ze prima tot iig -20 :j

[ [url=m/pumPBF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sowhnX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor in en rond de stal heb ik muckboots.



Welk merk is dit

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:24

Heeft hier iemand tips voor betaalbare laarzen waar je mee kunt rijden die waterdicht zijn? Bij de ingangen is het altijd blubber en zal ik tot mijn enkel weg. Dus ze moeten wel minstens tot boven de enkel waterdicht zijn :+ mijn harry's horse thermoboots zijn vorige week gesneuveld nadat ik een groen paard uit een weide moest vangen en ineens tot mijn knie in de blub/mest zakte :') Was overigens niet in onze weide maar bij een handelaar. Vond die thermoboots wat lomp lopen dus ben aan het kijken naar andere.

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:41

koetjeboe schreef:
mondi schreef:
[ [url=m/jryn52.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kerbl laarzen van de Decathlon , heerlijk warm en zitten fijn met rijden en je kunt er ook goed op lopen. Voor de diepere modder en/of nat land heb ik de goedkoopste rubberen laarzen, ook van de Decathlon.



Die zullen van agradi zijn. Decathlon heeft dat merkt niet volgens mij


Het plaatje komt van Decathlon, ik herken de site. Die verkopen ook Kerbl.

*leest weer verder mee voor inspiratie*

Liselot

Berichten: 32220
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:04

Ik ben wel heel blij met mijn ariat whytburns op het moment

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:10

Ik wilde hetzelfde plaatsen :j dochter heeft mijn snowboots geclaimd maar door de ariats mis ik ze niet. Heb geen koude voeten en voldoende grip. Voeten blijven ook droog :j

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:15

Ik heb m’n windemere nu als outdoor winter sneeuw laars gebombardeerd. Waren toch al oudjes.
Maar kan er prima mee in 20 cm sneeuw staan zonder moeite.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:15

Deze heb ik vorige winter gekocht bij de Decathlon, als in 'handig voor erbij voor 30 euro'. Nog weinig gedragen en sneeuw hadden ze ook nog niet echt meegemaakt.

Vanmiddag heb ik ze anderhalf uur gedragen bij de paarden, vrij intensief door de sneeuw gelopen en ook stilgestaan op een stenen vloer waarbij kou normaal gesproken vrij snel optrekt. Totaal geen koude voeten! *\o/*

Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat ik misschien liever een hoger model had gehad, maar ik had ze ook niet gekocht met het oog op 30 cm sneeuw of meer. :))

De warmevoetenproef hebben ze iig perfect doorstaan en dat voor een schoen 'voor erbij'.

Afbeelding

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:12

Ik heb diverse outdoorlaarzen hier staan. En nu draag ik ze ook allemaal zeg maar. Een paar winterwesternboots, een paar voorlopers van de EJ laars Janouk, van het merk Global. Een paar outdoorlaarzen van de ANWB, een paar gevoerde winterschoenen van Kramer, een paar outdoorlaarzen weet ik niet meer waar vandaan (die loop ik denk ik deze winter af).

betadine

Berichten: 3247
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:20

Ik had eerst de Ariats windermere besteld. Ze zagen er prachtig uit, maar helaas te ruim rond mijn smalle kuiten. Een vriendin heeft ze overgenomen en is er heel gelukkig mee.

Toen uitgekomen op de Greenfield selection. Ik loop daar echt bijna 6 maand per jaar mee rond. Stallen uitmesten/paarden buiten en binnen halen/ buitenritten / met de hond gaan wandelen. Ze zijn nog steeds goed waterdicht en onderhoudsvrij.
Afbeelding