Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
PSvanLot schreef:Marjolein schreef:Kunnen we niet beter strepen met een groene (positief) en rode (negatief) markeerstift? Dan heb je minder uitleg erbij nodig.
Ik heb gisteren ook de eerste proeven gereden met de nieuwe protocollen. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik nog niet gekeken heb naar de onderstreepte gedeeltes.
Dan heb je toch nog zoveel uitleg nodig. Dingen als 'aanleuning', 'vorm en grootte van volte', 'grootte van keerwending, en 'parallel' zal toch uitleg behoeven.
En ik geef het de schrijfster/schrijver te doen als ze een blauwe/groene/rode pen moeten gaan hanteren...
Tango1979 schreef:Ik heb veel subtop geschreven en ik vond het onderstrepen juist ideaal. Maar het eerder genoemde afkortingenlijstje lijkt me ook een zeer goede. Meer lb, niet // (parallel)/ vierkantje tekenen voor vierkant ( bij het halthouden) etc levert mij tijdwinst op bij het schrijven.
CharleyT schreef:Is dressuur nou de enige sport waarbij een jury niet alleen moet bepalen wie het beste was, maar ook een compleet ''trainingsadvies''/clinic op papier moet meegeven? Plus de ''alles moet positief'' hype, niet alles is positief in de praktijk. Soms is het enige positieve om onderaan te zetten; gelukkig ben je blijven zitten of fijn dat je nog in de ring bleef.
Gelukkig maak ik het niet vaak mee dat het zo dramatisch is maar toch............. de KNHS verlangt bijna wonderen van hun officials.
Zeepsop schreef:Ben ik dan een van de weinigen die precies kan voorspellen wat de jury wel en niet goed vond? Aan het eind van mijn proef kan ik altijd al noemen wat er wel en niet goed ging en dat zie ik dan (meestal) ook terug in mijn punten. Je proef laten filmen helpt daar ook al bij.
Ik ben wel benieuwd geworden naar het gebruik van de nieuwe protocollen.
Katja schreef:Positief commentaar is vooral bedoeld als zeggen wat er wel moet. Dus in plaat van niet slingeren zeg je recht houden. Dat is ook wat je probeert te doen met lesgeven omdat je mensen bewust wilt maken van wat ze moeten verbeteren.
.
Nibbit schreef:Katja schreef:Positief commentaar is vooral bedoeld als zeggen wat er wel moet. Dus in plaat van niet slingeren zeg je recht houden. Dat is ook wat je probeert te doen met lesgeven omdat je mensen bewust wilt maken van wat ze moeten verbeteren.
.
Recht houden kan voor meer dingen maar zegt mij dan weer minder, want ja, wat wordt er dan bedoeld;
-slingert het paard over de lijn?
-gaat de achterhand naar buiten/binnen?
-gaat de voorhand naar buiten/binnen?
Net als de opmerking '3 sporen'
Maar was het te schuin, of te weinig? Dat heb ik er liever bij bijv.
Katja schreef:Nibbit schreef:In plaats van te weinig kun je ook moet meer neerzetten.Net als de opmerking '3 sporen'
Maar was het te schuin, of te weinig? Dat heb ik er liever bij bijv.
Mijn punt was vooral dat positief commentaar niet is dat je alleen maar zegt wat goed gaat en dat lijken veel mensen te denken.