* ik zeg het maar even ipv ikke
* Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
* 
Merexa schreef:Tja, over die opmerking dat iedereen die met paarden op pad wil maar een vrachtwagentje zou moeten nemen.. Dat zal gezellig worden op wedstrijdterreinen en op de weg. Wat overigens krom is, is dat de zwaardere auto van de vader van iemand die haar paard bij mij heeft staan hem weer niet mag trekken zonder B+E. Zelf ga ik ook niet met slecht weer de weg op met paard + trailer, tenzij spoed en voorlopig ook zeker niet zonder achter thuis te oefenen met pionnetjes, achteruit etc. maar ik krijg tips van iemand die net zoveel kan vertellen als een instructeur bij een B+E cursus en examen die je zo even op een dag volgt. Maar goed, ieder zijn mening.
In ieder geval heb ik hem nu thuis gekregen en dat ging super. [ [url=m/fAXiSX.jpg]Afbeelding[/url] ]
En Polytrol, ik ga er eens naar kijken
. FleurVP schreef:Ik denk dat die vaak ook slecht en veel te zwaar beladen zijn? Van een paard weet je vaak wel wat hij weegt, dat reken je voor van alles uit. Maar wat je vakantiespullen wegen.... Ik heb ook nooit uitgerekend hoeveel al die dozen wijn wegen die ik op de terugweg van vakantie weleens in de auto erbij prop.
Tessebes schreef:FleurVP schreef:Ik denk dat die vaak ook slecht en veel te zwaar beladen zijn? Van een paard weet je vaak wel wat hij weegt, dat reken je voor van alles uit. Maar wat je vakantiespullen wegen.... Ik heb ook nooit uitgerekend hoeveel al die dozen wijn wegen die ik op de terugweg van vakantie weleens in de auto erbij prop.
Je moet voor de gein eens wat zwaars links of rechts achterin je trailer zetten. Echt geen rijden, je moet de hele tijd corrigeren.
Ik vond BE nuttig voor de praktische tips en het achteruitrijden. Ik zal er nooit écht een ster in worden, maar mijn vriend zonder BE parkeert hem zo op een postzegel met zijn ogen dicht. Kwestie van gevoel en talent.
"
Jackie82 schreef:Het is een 2 paard trailer maar achter een auto die 2000 kilo mag trekken, maar die ook nog steeds met dat gewicht worden belast indien BE. Dus niks onzinnigs aan!
_Penotti schreef:Maar aan de andere kant waarom wel?
Als de combinatie van auto-trailer het mag hebben waarom daar dan geld aan spenderen?
Of je een goede chauffeur met paard bent leer je niet door dat examen.
_Penotti schreef:Ja precies dat.
Mijn vriend zonder E zette ook de trailer overal neer, waar andere met E nog moeite mee hebben.
Die heeft gewoon die feeling.
Als ik nu E ga halen ga ik nooit kunnen wat hij kan.
Ondertussen heeft hij CE
En stapt zo over van de ene vrachtwagen op zijn werk op de andere, die niet dezelfde maten hebben, niet dezelfde draaicirkel en zet hem zo overal achteruit neer, met soms ook de raarste dingen waar hij op moet letten.
Ik ben wel eens met hem mee geweest en in een S- Z vorm achteruit, met ook nog takken en dakgoten waar hij rekening mee moest houden en die doet dat zomaar even.
En ik kan dat niet eens met mijn kleine lage personen auto zonder aanhanger
Jackie82 schreef:Even op die van mij terug te komen het was zeker geen onzinnige actie, mijn auto mag maximaal met 2000 kilo worden beladen. De trailer mocht ook met 2000 kilo worden beladen, dus 500 kilo te zwaar in verband met het rijden van een B rijbewijs. Dus ik heb contact gehad met de rdw en de makkelijkste en goedkoopste oplossing was het terug brengen van het laadvermogen van de trailer.
Het is een 2 paard trailer maar achter een auto die 2000 kilo mag trekken, maar die ook nog steeds met dat gewicht worden belast indien BE. Dus niks onzinnigs aan!
mvdbijl schreef:Ik geloof nooit dat deze regeling lang goed blijft gaan. Ook met het oog op alle b vrachtwagentjes weet ik dat er andere maatregelen al besproken worden.
Je E halen wordt ook steeds duurder en verbonden aan meer regels dus zou het gewoon lekker halen. Je auto of trailer is eens stuk, staat met een lekke band, wil je iets anders pakken kan dat niet. Ga eens samen naar het bos, wedstrijd of vakantie. Toch gewoon ideaal als je daar niet over na hoeft te denken.
Zie de drempel niet het te halen, zelf in 1 dag gedaan, totale kosten 350 euro..
_Penotti schreef:@ikke
Ze hebben daar de lange vrachtauto's, maar ook enkele kortere voor op plaatsen waar de lange al niet kunnen komen.
Hij rijd zelf meestal op de kleine, maar soms komt het beter uit als hij op die van een collega een rit moet maken en dat is dan ook geen probleem.
Ik vind dat knap
dan heb je er een gevoel bij.FleurVP schreef:Ik denk dat die vaak ook slecht en veel te zwaar beladen zijn?
