Pony vergiftigd door taxus, kan ik hier iets mee?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:48

bigone schreef:
Ts je hebt bewijs verzamelt , probeer nogmaals het gesprek aan te gaan met hem. Vraag of hij zijn verzekering al in kennis heeft gesteld met betrekking tot het overlijden van je paard door zijn nalatigheid en voeg rekeningen toe, van autopsie en schadevergoeding voor de waarde van je pony . Doe dit via de mail zodat je bewijs hebt. En maak er werk van , niet aan laten modderen en voel je je er niet prettig bij omdat je daar nog woont , zoek desnoods andere woonruimte.

Welke verzekering? Jullie hebben het de hele tijd over het inschakelen van een verzekering?

BigOne

Re: Pony vergiftigd door taxus, kan ik hier iets mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:51

Man had toch aangegeven dat hij zijn verzekering op de hoogte zou stellen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:52

Joman schreef:
Daihyo schreef:
Natuurlijk kan dat. Maar dat moet je wel willen en je moet een lange adem hebben. Daarom is rechtsbijstand mijn advies. Mijn ervaring was een voorbeeld. Als tip/advies. Geen opdracht. TS moet niks.
TS vraagt naar opties, ik geef antwoord met een optie. Zo werkt dat toch?

Oh nee, dat is prima. Maar ik vraag me af of dat met rechtsbijstand nu veel sneller/beter is. Ik zou zoiets zelf doen. Maar ok, misschien een prima oplossing als je een dergelijke verzekering hebt.

In dit geval zou ik het zelf niet doen. Kleinere dingen ook wel hoor. Maar als je nu al weet dat de landeigenaar wat laks is en het probleem niet ziet is het wel fijn om (in dit geval juridische) bijstand te hebben. Want ik denk niet dat dit een kortdurend proces gaat zijn. En ik zou het dan liever uit handen geven. Je moet echt een lange adem hebben. Een jurist heeft vaak een langere adem dan iemand die er persoonlijk bij betrokken is. Puur omdat er meer afstand is.
Maar nogmaals, het is een van de adviezen in het topic. Ik hoop dat TS er uit gaat komen en de landeigenaar inziet dat hij een fout heeft gemaakt met behoorlijke gevolgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:58

bigone schreef:

Ja, ik vraag me af om wat voor soort verzekering dit gaat ;)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:19

Het is een vervelende complicatie dat de schuldige persoon tevens haar huurbaas is.Haar pony is gestorven door een fout van deze persoon.Hij had toch een verzekering en had het opgegeven zei hij?Vraag hem dan eens hoe het daarmee is. De waarde van de pony en dekosten van de autopsie zou je hem zwart op wit kunnen geven zodat hij dat aan zijn verzekering kan doorgeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:25

Wat is de waarde van de pony? Eigenlijk alleen slachtprijs toch? Dat is wel lastig....

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:29

VillaNeusjes schreef:
Volgens mij is de kwestie simpel. Optie 1 Je schakelt jurist of advocaat whatever in en houd hem aansprakelijk voor 'n daden en zorgt dat hij de 'schade' vergoed.

Of optie 2: je houd je mond dicht en slikt 't de consequenties daarvan.

Ik zou echter in beide gevallen wellicht jieuwe woonruimte zoeken. Je relatie als huisbaas zal toch al verstoord zijn.

Optie 3: ze wacht een maand tot ze klaar is met haar studie en ergens anders woonruimte kan gaan vinden, en pakt het dan op.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:01

Ik wil je heel veel sterkte wensen ts. Ik heb al jouw berichten gelezen en vraag mij af wat er dan met de andere pony is gebeurd? Omdat je het over meervoud had en nu dus alles is omgeploegd. Heb je daar wel een ander plekje voor kunnen vinden?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:08

Joman schreef:
bigone schreef:

Ja, ik vraag me af om wat voor soort verzekering dit gaat ;)

In belgie heb je een soort extra verzekering. Dit kost niet zoveel per jaar (iets van 50-100 euro ofzo?)
Kort gezegd komt dit tussen als je schade berokkent aan iemand anders.
Bv, ik kom op bezoek bij jou, en ik ga perongeluk op je bril gaan zitten en die is kapot, dan kan ik dat op de verzekering verhalen.
Zit meestal wel een franchise op (rond de 250 euro), daarom dat mensen vaak niet meewerken aan zoiets.

Dit verzekering komt ook tussen in geval van dieren (mijn hond bijt jou, jouw hond of brengt schade toe aan jouw eigendom, paard breekt uit en veroorzaakt een verkeersongeval, paard schopt of bijt iemand, ...)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:32

Dat is de familiale verzekering. Niet verplicht maar wel handig! Huisdieren zijn hier ook bij verzekerd (stel de buurvrpuw valt door mijn hond) maar paarden niet standaard volgens mij

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:33

Zelfde als de wettelijk verplichte wa verzekering in Nederland dus.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:41

Nee, zeker niet hetzelfde als de wettelijk verplichte WA in Nederland. Deze verzekering vergoedt de schade die jij met je auto bij een ander veroorzaakt. Als je in het bezit bent van een auto is het verplicht om een WA-verzekering af te sluiten.

De AVP (aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren) die lijkt op de familiare in België (zoals ik het lees) is in NL niet wettelijk verplicht.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:21

Schuur_ schreef:
Dat is de familiale verzekering. Niet verplicht maar wel handig! Huisdieren zijn hier ook bij verzekerd (stel de buurvrpuw valt door mijn hond) maar paarden niet standaard volgens mij

Familiale verzekering is toch wel verplicht?Voorwaarden hangen idd wel af van verzekering tot verzekering, hier zitten honden, katten en 1 paard er automatisch bij, voor de extra paarden betaal ik een kleine toeslag (maar dat is echt minimaal hoor).