Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
dorothea schreef:Ik ga direct weer contact opnemen met de gw-instructrice. Even afwachten wanneer ze weer op stal mag komen. Gezien ik alweer 20 minuten mag draven zal de ergste gekkigheid er wel uit zijn.
_Penotti schreef:Het paard staat toch wel in een kleine paddock toch, zodat ze niet uit de plaat kan gaan? Of wissel ik nu met een ander topic?
Als dat niet is is het inderdaad niet eerlijk om wel te rijden en te verwachten dat ze kan ontspannen.
Wat Huni zegt vind ik ook een hele goede opmerking.
Heleennn schreef:_Penotti schreef:Het paard staat toch wel in een kleine paddock toch, zodat ze niet uit de plaat kan gaan? Of wissel ik nu met een ander topic?
Als dat niet is is het inderdaad niet eerlijk om wel te rijden en te verwachten dat ze kan ontspannen.
Wat Huni zegt vind ik ook een hele goede opmerking.
Voor zover ik gelezen heb staat het paard gewoon op stal, in de longeerkraal los zetten was ook geen optie dus lijkt me niet dat hij op een paddock mag.
Heleennn schreef:dorothea schreef:Ik ga direct weer contact opnemen met de gw-instructrice. Even afwachten wanneer ze weer op stal mag komen. Gezien ik alweer 20 minuten mag draven zal de ergste gekkigheid er wel uit zijn.
Je mag 20 minuten draven maar hij mag niet op de weide? Ik had verwacht dat je een rondje draf links en eenrondje draf rechts mocht. Dan is het ergens logisch dat hij nog niet los mag. Maar 20 minuten??? Dan sta je imo echt al ver genoeg om je paard gewoon op de wei te laten! Ik draaf bij een gewone dagelijkse training zelfs geen 20 minuten volgens mij.
niet best en niet nodig.
dorothea schreef:Komende donderdag nieuwe scan. Overleg DA voor sedatie en wei op. Afspraak voor grondwerk gemaakt en zodra mogelijk zelf naar een fysio. En mijn instructrice gaat hem twee keer (vaker helaas niet mogelijk want was wel de bedoeling) rijden. Eerste stappen gezet dus.![]()
En nog even voor iedereen die vindt dat ik slecht voor mijn paard ben wegens gebrek aan weidegang: waar ik woon in Z-H zijn er weinig mogelijkheden om een paard vol op de wei te zetten. We wonen op dikke vette klei en als er iets funest is voor benen met peesblessures is het dat wel. En wegens een voor mij medische beperking is het onmogelijk om m’n paard elders (zeg Brabant oid) onder te brengen. Ik heb te roeien met de riemen die ik heb. Graag hierover geen opmerkingen en verwijten meer maken alsjeblieft.
Kunnen we lang over discussieren maar daar zijn andere topics al voor
. Hopelijk gaat het snel beter! Marije_1997 schreef:Jou eigen gevoel klinkt ook niet zo positief. Mindset omzetten, kost veel moeite, naar positief denken. En ga leuke dingen doen. Bedenk wat leuke korte grondwerk sessies. Ga es lekker uitgebreid poetsen.
En geef je paard vooral de kans om te herstellen. Een pauze is niet erg. En wie weet loopt ie over een aantal weken als een zonnetje.