[FOTO] Show je rij- en stalkleding!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 23:06

Ik rij niet vaak met setjes, maar heb sinds kort wel een setje van Lemieux in de kleur Grey en French Rose. Overigens alleen een shirt heb gewoon zwarte beschermers. Paarden zijn ook zwart, dus steekt niet af. Bandages gebruik ik 2x en dan is het teveel werk, dus dat is zonde van het geld _O-
Afbeelding

Overigens vind ik voor lessen een wit dekje met witte beschermers wel mooi. Als ik op stal les doe ik dit niet, maar buiten de deur wel.
Afbeelding

Meestal match ik niet echt, maar heb heel veel zwarte kleren en die matchen bij m'n paarden :+

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 23:08

AlwaysH schreef:
Happinez schreef:
Mooi setje bliksemflits !

Ik heb niet echt specifieke setjes, maar probeer meestal wel enig rekening te houden met de combo's
Sinds ik weer een eigen paard heb ben ik overgegaan naar Bruin tuig ( als je dan toch alles nieuw mag aanschaffen :') ) en langzaam aan ga ik ook met mijn eigen kleding daarop aanpassen :D

[ Afbeelding ]

Gaaf! Bruin zou ik ook wel willen inderdaad! Is alleen een beetje moeilijk met bijrijdpaardjes. :+

Oh @Ginme_Joy, dat valt mee! Die ik hierboven aanheb van Felix Buhler was €22! Maar die is vrij dun!

Joh! Deze is gelaagd. Fleece aan de binnenkant en nylon aan de buitenkant. Had er in de winter nog wel een jas overheen natuurlijk. Maar al met al lekker warm :D

Freekieee

Re: [FOTO] Show je rij- en stalkleding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:35

Leuke setjes komen er allemaal voor bij!

Vaak reden wij zo erbij. Robijnrood van anky volgens mij, alleen leek t heel erg roze. En dan een roze anky shirt erbij en spijkerrijbroek.

Afbeelding

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:28

AlwaysH schreef:
Mooi Jenara! Vooral die laatste!!

Hierbij, mijn nieuwe rijkleding:

Kleding is van Felix Bühler en rijlaarEn zijn van Petrie!

Cap is de HH Eclipse en handschoentjes zijn van Roeckl! (En toe aan vervanging trouwens... iemand die een mooie soortgelijk paar handschoentjes weet?)

[ [url=m/viYebq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn ervaring is dat niets zo fijn rijdt als Roeckls, zwaar fan hier. Dus als ik ze in de aanbieding ergens zie, neem ik ze altijd mee.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 10:43

Freekieee schreef:

Vaak reden wij zo erbij. Robijnrood van anky volgens mij, alleen leek t heel erg roze. En dan een roze anky shirt erbij en spijkerrijbroek.

[ [url=m/sEfyQv.png]Afbeelding[/url] ]

Ah, rijd je met spijkerbroek? Ik vind dat dus niet zo prettig...
Wel mooie kleur dit, op je paard!

@aaidaa, ja, ik vind ze ook super fijn! Maar zou soortgelijke handschoentjes in het zwart willen. Deze blauwe hebben wat losse naadjes ed.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:16

Afbeelding
Ik heb trouwens ook een bordeaux setje! Zo een mooie sjieke kleur. Shirt is ook van Aztec Diamond net zoals bliksemflits. Dekje Lemieux en oornetje van Eskadron.

Ik wilde heel graag de Sorbet en Light Pink van Lemieux maar kan bij de Sorbet geen bijpassend shirt vinden.. Die van Lemieux zelf zijn uitverkocht in small. Dus als iemand nog wat weet daarvoor?

Afbeelding

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:25

paljaslaura schreef:
[ [url=m/pswvsd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb trouwens ook een bordeaux setje! Zo een mooie sjieke kleur. Shirt is ook van Aztec Diamond net zoals bliksemflits. Dekje Lemieux en oornetje van Eskadron.

Ik wilde heel graag de Sorbet en Light Pink van Lemieux maar kan bij de Sorbet geen bijpassend shirt vinden.. Die van Lemieux zelf zijn uitverkocht in small. Dus als iemand nog wat weet daarvoor?

[ [url=m/ubU7Qd.png]Afbeelding[/url] ]

Ruitergoed heeft hem nog in S, wel de enige optie die ze nog hebben dus zou niet gelang wachten dan :=

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:21

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:52

Ik draag tijdens het rijden vaak de hardloop shirts van de decathlon.
Zitten mij prima en een stuk aantrekkelijker kwa prijs dan de die van de meeste trainingshirts van ruitersportmerken.
Kleuren wisselen regelmatig. Ik heb ze in grijs, zwart, donkerblauw en boreaux rood.
Zijn er in verschillende diktes en ook met korte mouwen.

https://www.decathlon.nl/p/hardloopshir ... 89&c=ZWART

Rijleggings vind ik vaak niet mooi staan, draag liever broeken maar zoek ze wel uit op fijne elastische stof.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:18

{:}
AlwaysH schreef:
Freekieee schreef:

@aaidaa, ja, ik vind ze ook super fijn! Maar zou soortgelijke handschoentjes in het zwart willen. Deze blauwe hebben wat losse naadjes ed.

Die bedoel ik niet. Een rijbroek in jeans kleur zeg maar weet ff niet hoe dat heet haha. Maar ja vaak geneog reed ik ook met spijker broek want had dan geen zin om om te kleden

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:39

Ik zweer ook bij Roeckl en wil nooit meer anders!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 18:36

Freekieee schreef:
Die bedoel ik niet. Een rijbroek in jeans kleur zeg maar weet ff niet hoe dat heet haha. Maar ja vaak geneog reed ik ook met spijker broek want had dan geen zin om om te kleden

Ik lees nu pas dat er ‘rij’ tussen staat. :+

@bliksemflits, ik heb ook roeckl inderdaad.
Maar wil er geen €30 aan uitgeven eerlijk gezegd.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:54

Oh ik vind ze die €30 dubbel en dwars waard! Maar rij dan ook wel 4/5x per week en doe er zeker meerdere jaren mee!

Nu toevallig nieuwe besteld, maar dat is omdat de mijne zwarte zijn en dat was het enige van al m'n tuig + spullen wat na 2 jaar cognac tuig nog steeds zwart was :') Dus nu maar een paar Caramel besteld haha

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:56

Ik ben aan het twijfelen of ik zeg maar de basiskleur van al mijn setjes zwart of navy wil wie wilt helpen met beslissen. Heb op 't moment een grijze cap maar wil nu zwart of navy, heb bruine laarzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:05

Ik zit ook te twijfelen tussen zwart en navy, nu heb ik een zwart zadel en hoofdstel dus denk dat ik alles zwart houdt. Welke kleur is jouw tuig?

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:07

Sammiex2000 schreef:
Ik zit ook te twijfelen tussen zwart en navy, nu heb ik een zwart zadel en hoofdstel dus denk dat ik alles zwart houdt. Welke kleur is jouw tuig?

Zwart maar omdat mijn laarzen ook bruin zijn hecht ik niet super veel waarde aan het zwart zwart dus misschien toch maar navy :o

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:09

Ik vind zwart en navy beide chique :j Heb het liefst alles in dezelfde kleur. Maar heb bij voorkeur rijleggings (of basic rijbroeken) zonder siliconen en zonder leer. Dat wordt steeds lastiger te vinden.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:05

AlwaysH schreef:
Freekieee schreef:

Kramer.nl heeft ook fijne handschoenen in het assortiment. Ik heb nu een paar van Steeds (type Hallein, €12.95) maar ik zie dat die helaas niet meer verkrijgbaar zijn, deze zijn een kopie van de roeckl en gaan bij mij net zo lang mee.

Ik denk dat deze van hun op het moment het meest in de buurt komen, maar zelf geen ervaring mee.
https://m.kramer.nl/Ruiter/Rijhandschoe ... n-Kufstein

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 22:19

Dankje @Floran!

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 13:18

Sammiex2000 schreef:

Mijn tuig is zwart

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:05

Vandaag weer lekker matchy-matchy <3
Simpele rode "trui" van Ome Ali :') Heel dun stofje dus perfect met dit weer!
Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:07

Wat heb je een leuke broek aan!

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:16

Nessie schreef:
Wat heb je een leuke broek aan!

Ja is op het moment echt m'n favoriet! Zitten ook streepjes in in exact dezelfde kleur als m'n zadel :D

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:33

Wat een mooie broek inderdaad! Waarvan is die?

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:43

Questquedit schreef:
Wat een mooie broek inderdaad! Waarvan is die?

Horze, maar niet meer te koop :) Was een limited edition