Ayasha schreef:Ik gok dat dit veulen een zestal maanden oud zal zijn gebaseerd op TS haar vage uitspraken. Gezien de moeder er niet meer bij is voor zover ik lees hoop ik iig dat ie minstens die leeftijd heeft.
TS bedenk je wel, als je de eerste keer meteen op de hals was gaan zitten, had ze geen tweede keer kunnen steigeren en had ze zich dus ook niet verwond. Dus zo'n beulerij is dat niet.De reden waarom "men" veulens wel eens neer legt is niet alleen uit veiligheid voor de mensen, maar ook uit veiligheid voor het veulen zelf.
Niemand vermeld sensibiliseren omdat dat soort van "vanzelfsprekend" is.
Je weet wel "it go's without saying.."
Ik ken het medicijn dat je moet geven niet. Moet het puur in de mond of mag je het ook vermengen? Als het puur in de mond moet dan is het inderdaad een zure appel maar als je het mag vermengen met iets zou je het in een flinke portie slobber kunnen doen en dan liefst met iets van appel of andere zoetigheid wat de smaak verbloemt. Ideaal is dat niet maar voor nu moet dat medicijn er gewoon even in.
Jij schrijft een dramatische beginpost, bokkers reageren daar op. Uithalen naar "ons" en ons vertellen dat we ons moeten schamen gaat verder niet helpen. Met jouw manier van communiceren ga je steeds tegen hetzelfde probleem oplopen.
Hoe durf je eigenlijk. Ga je nu verder zeiken? Gaat het niet vandaag? Staat duidelijk bij dat veulen bij de moeder loopt.
Wat is uw bedoeling met deze oliebol? Wat wil je ermee bereiken? Niets dan negativigeit en leugens verspreiden.
Lees wat er staat.
Dit slaat nergens op.
Dit is laster.
Nergens staat wat jij schrijft.
Je moet hier geen fantasie verhalen schrijven, dat brengt niets op.
Wie zegt dat het mogelijk was om op de hals te zitten?
Was je erbij misschien?
En dat voor een veulen die niet eens doodziek is, dat intraveneus spuiten was nu niet nodig.
De reden waarom "men" veulens wel eens neer legt is niet alleen uit veiligheid voor de mensen, maar ook uit veiligheid voor het veulen zelf. 

Maar wat we nu iig wel weten is dat het dier dus inderdaad onder de zes maanden kan zijn en niet een jaarling zoals velen hier schrijven. Dan snap ik niet dat de DA niet voor gesteld heeft om haar neer te leggen zelfs als het een veulen van een grote warmbloed zou zijn (want type of ras weten we ook nog steeds niet ondanks dat daar ook naar gevraagd werd.) Dan was dit hele verhaal gewoon vele malen rustiger verlopen. Ik weet dat het heel sneu klinkt als je het zo leest, een veulen neer leggen. Maar zo sneu is dat echt niet. Het hele proces loopt dan een stuk rustiger, veulen kan zich niet in die staat werken zoals jouw veulen nu wel gedaan heeft en als jij bij het hoofd zit kan je het dier constant gerust stellen. Het is echt geen halve worstel wedstrijd. Een beetje handige DA legt met één paar handen extra een veulen heel rustig en makkelijk neer zonder vechten.