Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Katisa schreef:Bah wat een onprofessionele en ook ronduit gevaarlijke begeleiding! Kan me goed voorstellen dat dit een grote impact op je heeft gehad, zo'n ervaring verpest een boel helaas.
Ik heb dan wel geen strand, maar wel zandverstuiving hier op de Veluwe en heb een 200% kalme ruin waar je op mee zou mogen om hopelijk een fijne ervaring op open vlaktes te krijgen. Als mijn ruin voelt dat zijn ruiter onzeker is, gaat hij juist langzamer. Ik doe ook wel rengalop maar wel met controle!
ikke schreef:Maartje1990 schreef:Ikke lees de link die ik deelde.ik zou bij zo'n mensen geen paard willen rijden kunnen ze nog zo braaf zijn
Dat verhaal had ik al eens gelezen.
Als je elk bedrijf af gaat fakkelen op z'n fouten kun je de BV Nederland wel opdoeken. Jij wil helemaal niet weten wat er achter de schermen van willekeurig welk bedrijf in NL gebeurt en soms maar net goed genoeg gaat om de krant niet te halen en een enkele keer haal je dan wel de krant omdat de ambulance eraan te pas kwam, met de perskraaien in hun kielzog......
speedfiets_2 schreef:Ik ben bij Blinkert geweest
Maartje1990 schreef:ikke schreef:Dat verhaal had ik al eens gelezen.
Als je elk bedrijf af gaat fakkelen op z'n fouten kun je de BV Nederland wel opdoeken. Jij wil helemaal niet weten wat er achter de schermen van willekeurig welk bedrijf in NL gebeurt en soms maar net goed genoeg gaat om de krant niet te halen en een enkele keer haal je dan wel de krant omdat de ambulance eraan te pas kwam, met de perskraaien in hun kielzog......
Ze vraagt om wat men aanraad, dan neem ik aan dat als er iets wordt aangeraden waarvan iets bijzonder negatiefs/kwalijks te zeggen is dit ook zeker mag worden afgeraden. Ze kam het verhaal via dat topic uit eerste hand lezen.
xRaisin schreef:Wat een vervelende ervaring TS! En ontzettend klantonvriendelijk van de begeleidster.
Ik heb zelf goede ervaringen bij Camping Duinhoeve in Renesse.
Zij hebben (of hadden, is inmiddels alweer 6 jaar geleden) niet zo heel veel paarden, dus ging je met redelijk kleine groepen (ong 6 mensen).
Op het strand aangekomen werd er ook gestapt en nog gedraafd voordat er gegalopeerd werd. Galop ging wel hard, maar niet ongecontroleerd hard.
Misschien nog een tip, als ik het vantevoren spannend vind en de manege niet ken, dan verminder ik mijn jaren paardrij ervaring gewoon.
Bonnelover schreef:JosefienE, hoop niet dat je Fjordenpaard in Een bedoeld. Daar niet zulke fijne ervaring en verhalen van gehoord. Onbeleerde paarden die mee werden gegeven en ritten over wildroosters.
xMagnum schreef:Bonnelover schreef:JosefienE, hoop niet dat je Fjordenpaard in Een bedoeld. Daar niet zulke fijne ervaring en verhalen van gehoord. Onbeleerde paarden die mee werden gegeven en ritten over wildroosters.
Onbeleerde paarden en wildroosters, huh? Ik kom er al jaren en heb dit nog nooit meegemaaktOok nog nooit ergens een wildrooster gezien. Onbeleerde paarden worden ook niet meegegeven.
Britt_Sisi schreef:Bonnelover schreef:JosefienE, hoop niet dat je Fjordenpaard in Een bedoeld. Daar niet zulke fijne ervaring en verhalen van gehoord. Onbeleerde paarden die mee werden gegeven en ritten over wildroosters.
Onbeleerde paarden en wildroosters, huh? Ik kom er al jaren en heb dit nog nooit meegemaaktOok nog nooit ergens een wildrooster gezien. Onbeleerde paarden worden ook niet meegegeven.
Bonnelover schreef:Bonnelover schreef:JosefienE, hoop niet dat je Fjordenpaard in Een bedoeld. Daar niet zulke fijne ervaring en verhalen van gehoord. Onbeleerde paarden die mee werden gegeven en ritten over wildroosters.
Nikass schreef:Bij manege Poelenburgh in Schoorl een privé rit nemen. Kost wel wat, maar dan wordt de rit en het paard aangepast aan wat jij wil, en rij je met één begeleider.
StillAngel schreef:Nikass schreef:Bij manege Poelenburgh in Schoorl een privé rit nemen. Kost wel wat, maar dan wordt de rit en het paard aangepast aan wat jij wil, en rij je met één begeleider.
Die gingen (in ieder geval vroeger) ook kneiterhard hoor. Was ook een kwestie van de eerste die er ineens vandoor gingen, geen rustig aftelmomentje. Maar dat zal met een prive begeleider misschien anders zijn.
Bonnelover schreef:Helaas al enkele keren gebeurd. Spreek wel over paar jaar terug. Gelukkig laatste jaren niks meer van gehoord. Maar heb meerdere mensen er toen over gehoord. En zelf ook meegemaakt dat ie onbeleerde mee gaf. Ook pony over wildroosters dat vast kwam te zitten. Is door brandweer bevrijd.
StillAngel schreef:Nikass schreef:Bij manege Poelenburgh in Schoorl een privé rit nemen. Kost wel wat, maar dan wordt de rit en het paard aangepast aan wat jij wil, en rij je met één begeleider.
Die gingen (in ieder geval vroeger) ook kneiterhard hoor. Was ook een kwestie van de eerste die er ineens vandoor gingen, geen rustig aftelmomentje. Maar dat zal met een prive begeleider misschien anders zijn.
Nikass schreef:Dat ze hard gingen, dat weet ik, maar er vandoor gaan viel nogal mee. En ik heb er zeer veel gereden.
Maar, in een privé rit kun je dus inderdaad zelf bepalen óf je hard wil, of alleen handgalop op het strand, of helemaal geen galop. In een kudde is het moeilijker, en ook niet altijd verstandig, om onafhankelijk te rijden.
Het feit dat ts stopt tijdens zo'n rit, is wel gevaarlijk.
JosefienE schreef:Bonnelover schreef:Ook hier een goede ervaring op Ameland. Ben hier geweest met 2 leerlingen van mij, met een verstandelijke beperking. Was echt een fijne rit, kon zelf tempo bepalen. Hoe de manege heet weet ik zo niet, kan ik navragen, maar zitten er 2 naast elkaar. Als je ervoor staat de linker.
JosefienE, hoop niet dat je Fjordenpaard in Een bedoeld. Daar niet zulke fijne ervaring en verhalen van gehoord. Onbeleerde paarden die mee werden gegeven en ritten over wildroosters.
Ik bedoel het fjordenpaard in breda, maar zij rijden ook in Scheveningen.