Lijkt jullie dit een geschikte wagen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orlando9

Re: Lijkt jullie dit een geschikte wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 13:16

Nou uiteindelijk een mercedes gekocht. Een oldtimer. Afbeelding
Afbeelding

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:30

Ooooh die is leuk.... De ander toch niks?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:33

Dat ziet er stevig en solide uit. Mercedes <3. Ik vind de kleur ook echt fantastisch.

orlando9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 13:35

Hij is uit 1977 opeens zagen we dit voorbij komen en dacht ik laat ik toch gaan kijken.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:45

Ik hou van die kleur! :D

Oldtimer,dan mag je zeker van December tm Maart niet rijden??

Zo op die ene foto te zien ziet hij er van binnen wel super schoon eruit.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:49

Choco_Pink13 schreef:

Afhankelijk van je verzekering. Maar je hebt eigenlijk maar 1 keuze en dat is Hippo verzekeringen.

Vroeger mocht je een oldtimer verzekering erop zetten maar dat mag niet meer, je moet een veewagen verzekering er op zetten en dus mag je er gewoon mee rijden in die maanden.

Veel plezier er mee! Wij hebben een Mercedes uit 74! Iets andere opzet maar redelijk zelfde. Rijd zo fijn!

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:03

@Melissa,zou benzine of diesel ook nog uitmaken voor een verzekering? Weet je dat toevallig?

Vroeger had ik een oldtimer vrachtwagen -diesel- en poeh wat een gedoe met verzekeringen en helaas voor mij ieder jaar opnieuw een apk en dat begon financieel wel aan te tikken.

Uiteindelijk besloten om hem weg te doen en een sterker trekauto ervoor weer te kopen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:35

Melissa1996 schreef:
Choco_Pink13 schreef:

Afhankelijk van je verzekering. Maar je hebt eigenlijk maar 1 keuze en dat is Hippo verzekeringen.

Vroeger mocht je een oldtimer verzekering erop zetten maar dat mag niet meer, je moet een veewagen verzekering er op zetten en dus mag je er gewoon mee rijden in die maanden.

Veel plezier er mee! Wij hebben een Mercedes uit 74! Iets andere opzet maar redelijk zelfde. Rijd zo fijn!

Dat heeft niets met de verzekering te maken, Voor de belasting of je betaald kwart tarief oj je betaald oldtimer tarief en dan mag je er van december t/m maart niet mee rijden.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:36

Choco_Pink13 schreef:
@Melissa,zou benzine of diesel ook nog uitmaken voor een verzekering? Weet je dat toevallig?

Vroeger had ik een oldtimer vrachtwagen -diesel- en poeh wat een gedoe met verzekeringen en helaas voor mij ieder jaar opnieuw een apk en dat begon financieel wel aan te tikken.

Uiteindelijk besloten om hem weg te doen en een sterker trekauto ervoor weer te kopen.

Enkel voor oldtimer heb ik het uitgezocht. Al heb ik een gewone verzekering van Hippo die volgens mij ook geldt voor gewone wagentjes.
Het is de wegenbelasting die het leuk maakt als oldtimer.

YvonneV schreef:
Melissa1996 schreef:

Dat heeft niets met de verzekering te maken, Voor de belasting of je betaald kwart tarief oj je betaald oldtimer tarief en dan mag je er van december t/m maart niet mee rijden.

Een oldtimer betaal je helemaal geen wegenbelasting :o voor zo ver ik begrepen heb ik het namelijk een eis voor goedkope verzekering en belastingen maar aangezien je bij zowel deze als de mijne niks betaald. Kun je wel rijden.
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 19-12-19 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:38

Ik betaal voor mijn vrachtwagentje 47 p/m wegenbelasting op kwarttarief en 9 verzekering

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:41

YvonneV schreef:
Melissa1996 schreef:

Een oldtimer betaal je helemaal geen wegenbelasting :o[/quote]

O ja sorry hij is ouder als 40 jaar. Die van mij is van 87

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:44

Kwartarief is idd wel die 3 maanden, maar als ze nog ouder zijn heb je daar geen last van.

Spoiler:
raar eigenlijk aangezien die van ons nòg ouder zijn. Maar ach is wel meer vreemd :P

orlando9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 14:45

Ik begreep van mijn verzekering centraal beheer dat ik er gewoon het hele jaar mee mag rijden hoor. De wegenbelasting staat daar los van die je niet betaald.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:46

orlando9 schreef:
Ik begreep van mijn verzekering centraal beheer dat ik er gewoon het hele jaar mee mag rijden hoor. De wegenbelasting staat daar los van die je niet betaald.

Klopt. Je hebt ook auto's in de overgang tussen de 25 en 40 even uit mijn hoofd en die vallen daar dus buiten en betalen het kwartarief. Die mogen er de weg niet mee op nu.

Ik heb tot ellende aan toe alles uitgezocht in mei, toen wij de onze kochten. Uren bellen en 10 x na vragen. Maar dat is het wel waard geweest, ben er nog steeds heel blij mee!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:41

Melissa1996 schreef:
orlando9 schreef:

Klopt. Je hebt ook auto's in de overgang tussen de 25 en 40 even uit mijn hoofd en die vallen daar dus buiten en betalen het kwartarief. Die mogen er de weg niet mee op nu.

Een paardenwagentje betaal je kwarttarief voor al is het een nieuwe. Valt onder dezelfde regeling als een camper. Met de overgangsregeling betaald je ca. 100 euro per jaar maar dan mag je er drie maanden niet mee rijden.

Volgens mij ben je bij centraal beheer redelijk duur uit voor je verzekering. Toen ik aan het informeren was wel in ieder geval. Bij Hippo betaal ik 9 euro per maand (is wel met het hoogste no claim)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:42

Melissa1996 schreef:
orlando9 schreef:

Ik heb tot ellende aan toe alles uitgezocht in mei, toen wij de onze kochten. Uren bellen en 10 x na vragen. Maar dat is het wel waard geweest, ben er nog steeds heel blij mee!

Nounou, wat een onzin weer.
Kwart-tarief in combi met de overgangsregeling bestaat niet.
De overgangsregeling geldt alleen voor personenauto's met benzinemotoren of prive gebruikte vrachtauto's en bussen.
https://www.belastingdienst.nl/rekenhul ... oldtimers/

Omdat de meeste paardenautootjes op Diesel rijden, komen ze niet in aanmerking voor de overgangsregeling en is kwart-tarief de enige optie.

Verzekeren kun je zo'n gebakje overigens bij elke verzekeraar en meestal is een uitbreiding van de verzekering van je gewone auto (tweede auto) de goedkoopste oplossing. Beetje rondbellen heeft wel nut.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:53

ikke schreef:
De overgangsregeling geldt alleen voor personenauto's met benzinemotoren of prive gebruikte vrachtauto's en bussen.

Klopt. Kampeervoertuigen horen er ook nog bij. Onze benzinecamper uit 1987 is heel even belastingvrij geweest en daarna in de overgangsregeling gevallen. Wij betalen nu (uit m'n hoofd) iets van 120 euro wegenbelasting per jaar en dan mag ie in december, januari en februari niet de weg op. Da's mooi want dat willen we zelf ook niet :D

orlando9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 20:00

Oke maar geld toch niet van boven de 40 jaar? Ik keek op de site van de belasting en stond geen wegenbelasting.

Zijn er meer van jullie met zon oude wagen?

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 20:05

ikke schreef:
Melissa1996 schreef:

Nounou, wat een onzin weer.

Omdat de meeste paardenautootjes op Diesel rijden, komen ze niet in aanmerking voor de overgangsregeling en is kwart-tarief de enige optie.

Verzekeren kun je zo'n gebakje overigens bij elke verzekeraar en meestal is een uitbreiding van de verzekering van je gewone auto (tweede auto) de goedkoopste oplossing. Beetje rondbellen heeft wel nut.

Ik weet ook niet precies het fijne van de overgang, dit was wat begreep van de site maar geloof je meteen.

De meeste verzekeringen zeggen dat het kan als je aangeeft dat het om een oldtimer gaat maar als je dan aangeeft dat om eentje gaat met veewagen opbouw dat zeggen ze bijna allemaal dat ze dat niet doen.

Je kunt de gok nemen maar als je een ongeluk krijgt en ze zien de opbouw, Kun je zelf betalen.
Ik durfde zelf de gok niet te nemen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 20:07

Klopt, voertuigen in de oldtimerregeling (40 jaar en ouder) zijn wegenbelastingvrij. Dat geldt dan niet alleen voor de benzinevoertuigen maar ook voor diesel en LPG.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 21:45

Melissa1996 schreef:
De meeste verzekeringen zeggen dat het kan als je aangeeft dat het om een oldtimer gaat maar als je dan aangeeft dat om eentje gaat met veewagen opbouw dat zeggen ze bijna allemaal dat ze dat niet doen.

Je kunt de gok nemen maar als je een ongeluk krijgt en ze zien de opbouw, Kun je zelf betalen.

Ik vraag me af wat daarvan de oorzaak is.

Ik heb namelijk weinig moeite met het verzekeren van de vrachtwagen.
Het enige verschil wat ik kan bedenken is dat je met een papieren laadvermogen van 5500kg niet zo heel veel risico op overbelading (en dus gezeik) hebt.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:52

ikke schreef:
Melissa1996 schreef:

Ik vraag me af wat daarvan de oorzaak is.

Ik heb namelijk weinig moeite met het verzekeren van de vrachtwagen.
Het enige verschil wat ik kan bedenken is dat je met een papieren laadvermogen van 5500kg niet zo heel veel risico op overbelading (en dus gezeik) hebt.

Ikke zit het verschil niet in B of C wagens??? Tis al even geleden dat ik zon ding had, maar toen was die van mij ook geen probleem omdat die C was.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 16:20

Geen idee waarin het verschil zit maar voor mij was het erg lastig om een vrachtwagen (C) diesel van '83 verzekerd te krijgen.

Ook al heb ik een 1e auto en gebruik ik'm niet voor het woon-werk verkeer.

De overgangsperiode had ik wel geluk mee want ik betaalde toen een 120,- ongeveer aan wegenbelasting maar de volgende eigenaar moet de volle pond betalen want die zit dan niet meer in die overgangsperiode.

Erg lastig en ingewikkeld allemaal.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 17:51

Choco_Pink13 schreef:
Geen idee waarin het verschil zit maar voor mij was het erg lastig om een vrachtwagen (C) diesel van '83 verzekerd te krijgen.

Ook al heb ik een 1e auto en gebruik ik'm niet voor het woon-werk verkeer.

De overgangsperiode had ik wel geluk mee want ik betaalde toen een 120,- ongeveer aan wegenbelasting maar de volgende eigenaar moet de volle pond betalen want die zit dan niet meer in die overgangsperiode.

Erg lastig en ingewikkeld allemaal.

:? De overgangsregeling is de overgangsregeling; iedere particulier kan daar gebruik van maken met een auto die voldoet aan de eisen.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 10:02

Auto maar telt vrachtwagen dan ook?

Mij is verteld dat de volgende eigenaar van de vrachtwagen veel meer moest betalen.

Omdat ik al eigenaar was van de vrachtwagen tijdens de overgang van al die regels,viel ik in de overgangsregeling en was het voor mij financieel prima te doen.

@ Ts,heb je de vrachtwagen al opgehaald? Eerste buitenrit al gepland? :)