Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Choco_Pink13 schreef:Ik hou van die kleur!![]()
Oldtimer,dan mag je zeker van December tm Maart niet rijden??
Zo op die ene foto te zien ziet hij er van binnen wel super schoon eruit.
Melissa1996 schreef:Choco_Pink13 schreef:Ik hou van die kleur!![]()
Oldtimer,dan mag je zeker van December tm Maart niet rijden??
Zo op die ene foto te zien ziet hij er van binnen wel super schoon eruit.
Afhankelijk van je verzekering. Maar je hebt eigenlijk maar 1 keuze en dat is Hippo verzekeringen.
Vroeger mocht je een oldtimer verzekering erop zetten maar dat mag niet meer, je moet een veewagen verzekering er op zetten en dus mag je er gewoon mee rijden in die maanden.
Veel plezier er mee! Wij hebben een Mercedes uit 74! Iets andere opzet maar redelijk zelfde. Rijd zo fijn!
Choco_Pink13 schreef:@Melissa,zou benzine of diesel ook nog uitmaken voor een verzekering? Weet je dat toevallig?
Vroeger had ik een oldtimer vrachtwagen -diesel- en poeh wat een gedoe met verzekeringen en helaas voor mij ieder jaar opnieuw een apk en dat begon financieel wel aan te tikken.
Uiteindelijk besloten om hem weg te doen en een sterker trekauto ervoor weer te kopen.
YvonneV schreef:Melissa1996 schreef:Afhankelijk van je verzekering. Maar je hebt eigenlijk maar 1 keuze en dat is Hippo verzekeringen.
Vroeger mocht je een oldtimer verzekering erop zetten maar dat mag niet meer, je moet een veewagen verzekering er op zetten en dus mag je er gewoon mee rijden in die maanden.
Veel plezier er mee! Wij hebben een Mercedes uit 74! Iets andere opzet maar redelijk zelfde. Rijd zo fijn!
Dat heeft niets met de verzekering te maken, Voor de belasting of je betaald kwart tarief oj je betaald oldtimer tarief en dan mag je er van december t/m maart niet mee rijden.
voor zo ver ik begrepen heb ik het namelijk een eis voor goedkope verzekering en belastingen maar aangezien je bij zowel deze als de mijne niks betaald. Kun je wel rijden. YvonneV schreef:Melissa1996 schreef:Afhankelijk van je verzekering. Maar je hebt eigenlijk maar 1 keuze en dat is Hippo verzekeringen.
Dat heeft niets met de verzekering te maken, Voor de belasting of je betaald kwart tarief oj je betaald oldtimer tarief en dan mag je er van december t/m maart niet mee rijden.
[/quote]orlando9 schreef:Ik begreep van mijn verzekering centraal beheer dat ik er gewoon het hele jaar mee mag rijden hoor. De wegenbelasting staat daar los van die je niet betaald.
Melissa1996 schreef:orlando9 schreef:Ik begreep van mijn verzekering centraal beheer dat ik er gewoon het hele jaar mee mag rijden hoor. De wegenbelasting staat daar los van die je niet betaald.
Klopt. Je hebt ook auto's in de overgang tussen de 25 en 40 even uit mijn hoofd en die vallen daar dus buiten en betalen het kwartarief. Die mogen er de weg niet mee op nu.
Melissa1996 schreef:orlando9 schreef:Ik begreep van mijn verzekering centraal beheer dat ik er gewoon het hele jaar mee mag rijden hoor. De wegenbelasting staat daar los van die je niet betaald.
Klopt. Je hebt ook auto's in de overgang tussen de 25 en 40 even uit mijn hoofd en die vallen daar dus buiten en betalen het kwartarief. Die mogen er de weg niet mee op nu.
Ik heb tot ellende aan toe alles uitgezocht in mei, toen wij de onze kochten. Uren bellen en 10 x na vragen. Maar dat is het wel waard geweest, ben er nog steeds heel blij mee!
ikke schreef:Kwart-tarief in combi met de overgangsregeling bestaat niet.
De overgangsregeling geldt alleen voor personenauto's met benzinemotoren of prive gebruikte vrachtauto's en bussen.
https://www.belastingdienst.nl/rekenhul ... oldtimers/
ikke schreef:Melissa1996 schreef:Klopt. Je hebt ook auto's in de overgang tussen de 25 en 40 even uit mijn hoofd en die vallen daar dus buiten en betalen het kwartarief. Die mogen er de weg niet mee op nu.
Ik heb tot ellende aan toe alles uitgezocht in mei, toen wij de onze kochten. Uren bellen en 10 x na vragen. Maar dat is het wel waard geweest, ben er nog steeds heel blij mee!
Nounou, wat een onzin weer.
Kwart-tarief in combi met de overgangsregeling bestaat niet.
De overgangsregeling geldt alleen voor personenauto's met benzinemotoren of prive gebruikte vrachtauto's en bussen.
https://www.belastingdienst.nl/rekenhul ... oldtimers/
Omdat de meeste paardenautootjes op Diesel rijden, komen ze niet in aanmerking voor de overgangsregeling en is kwart-tarief de enige optie.
Verzekeren kun je zo'n gebakje overigens bij elke verzekeraar en meestal is een uitbreiding van de verzekering van je gewone auto (tweede auto) de goedkoopste oplossing. Beetje rondbellen heeft wel nut.
Melissa1996 schreef:De meeste verzekeringen zeggen dat het kan als je aangeeft dat het om een oldtimer gaat maar als je dan aangeeft dat om eentje gaat met veewagen opbouw dat zeggen ze bijna allemaal dat ze dat niet doen.
Je kunt de gok nemen maar als je een ongeluk krijgt en ze zien de opbouw, Kun je zelf betalen.
Ik durfde zelf de gok niet te nemen.
ikke schreef:Melissa1996 schreef:De meeste verzekeringen zeggen dat het kan als je aangeeft dat het om een oldtimer gaat maar als je dan aangeeft dat om eentje gaat met veewagen opbouw dat zeggen ze bijna allemaal dat ze dat niet doen.
Je kunt de gok nemen maar als je een ongeluk krijgt en ze zien de opbouw, Kun je zelf betalen.
Ik durfde zelf de gok niet te nemen.
Ik vraag me af wat daarvan de oorzaak is.
Ik heb namelijk weinig moeite met het verzekeren van de vrachtwagen.
Het enige verschil wat ik kan bedenken is dat je met een papieren laadvermogen van 5500kg niet zo heel veel risico op overbelading (en dus gezeik) hebt.
Choco_Pink13 schreef:Geen idee waarin het verschil zit maar voor mij was het erg lastig om een vrachtwagen (C) diesel van '83 verzekerd te krijgen.
Ook al heb ik een 1e auto en gebruik ik'm niet voor het woon-werk verkeer.
De overgangsperiode had ik wel geluk mee want ik betaalde toen een 120,- ongeveer aan wegenbelasting maar de volgende eigenaar moet de volle pond betalen want die zit dan niet meer in die overgangsperiode.
Erg lastig en ingewikkeld allemaal.
De overgangsregeling is de overgangsregeling; iedere particulier kan daar gebruik van maken met een auto die voldoet aan de eisen.