Zadel verkocht. Volgens koper onbruikbaar. En dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:26

geknapte draden zijn het zeker niet, deze "scheuren" zijn er in gesneden. Hier zou ik echt niet op in gaan.

Lynnepinny

Re: Zadel verkocht. Volgens koper onbruikbaar. En dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:31

Niet geloven dat ze zegt dat ze politie is.. Een echte agent zou dat denk ik nooit doen, is meer voor dreigement.
Daarnaast ziet het er inderdaad uit als een 'clean cut', zelfs de zadelmaker(?) lijkt verbaasd in dat appje. Ik zou de verkoper niet vertrouwen. Als je het zadel al zo goedkoop had weggedaan aan haar dan mag ze ook prima de reparatiekosten betalen, ze had immers niet om detailfoto's gevraagd en heeft het zadel op eigen risico laten verzenden zonder eerst te kijken.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:33

Zulke scheuren heeft ze gewoon zelf veroorzaakt denk ik. Geld terug krijgen en dan voor €40 zelf maken is voor haar mooi bijna gratis zadel.

Tipje TS. Volgensmij pieker je enorm erover. Probeer even een kwartiertje te mediteren of een boek te lezen. Misschien dat dat gevoel wat wegzakt
Laatst bijgewerkt door future_vet op 06-05-19 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:33

Verzenden = verkocht. Eigen risico. :) Kan namelijk door verzenden van alles met een pakket gebeuren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:42

KellyDV schreef:
Verzenden = verkocht. Eigen risico. :) Kan namelijk door verzenden van alles met een pakket gebeuren.

Daarom bij dit soort pakketten verzekerd versturen. Wil de koper dat niet betalen is het risico voor de koper. Ja ik zou de helft van de reparatiekosten betalen, 22,50 dus. En daarmee is de kous af. Heb jij netjes gehandeld ongeacht of het verhaal van de koper klopt.

Marriefloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:43

Lastige situatie.
Verzenden is verkocht naar mijn inzien. Ze had het zadel ook kunnen ophalen.

( Hoe is het zadel eigenlijk vervoerd? In een doos? Wat moet ik me er bij voorstellen? Via postnl? Misschien is er wel iets zwaars opgevallen onderweg dat het zadel is dubbelgevouwen? )

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:44

SusanH schreef:
Vanaf het begin mee gelezen. Als repareren 45 euro kost zou ik voorstellen die kosten te delen uit coulance.

Eerst zeker weten of het zadel op de foto daadwerkelijk jouw zadel is.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:53

Zelf heb ik een keer een zadel gekocht via mp en dat bleek gestolen.
Zadel kon ik inleveren en het geld was ik kwijt.
Dus ik denk niet dat de koper veel kan doen.
Als ze voor 45 euro kan laten maken moet ze niet zeuren want dan heeft ze nog steeds een goedkoop zadel.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:55

suffie schreef:
Dit zijn in ieder geval geen droogte scheuren. Lijkt idd of er met iets scherps langs is gegaan.

Geen prutsende zadelmaker aan het werk geweest die op een andere plek dacht na te vullen?

Daar lijkt het inderdaad op. Er lijkt ook meer vulling te zitten ter hoogte van de snee.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:59

future_vet schreef:
Tipje TS. Volgensmij pieker je enorm erover. Probeer even een kwartiertje te mediteren of een boek te lezen. Misschien dat dat gevoel wat wegzakt

Inderdaad, je hebt het niet expres gedaan. Het komt wel goed! :(:)

MirandaFuego schreef:
Als ze voor 45 euro kan laten maken moet ze niet zeuren want dan heeft ze nog steeds een goedkoop zadel.

Hier ben ik het wel mee eens. Een Bates zadel voor 300 euro en dan ook nog eens (een deel van) de reparatie betalen, vind ik wel erg ver gaan. Het is niet alsof de boom gebroken is o.i.d. en het zadel definitief onbruikbaar is.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 23:05

Hier geldt ook verzenden = verkocht. Als ze werkelijk agent was had ze vast wat beter onderzoek gedaan. Probeer het van je af te zetten. Ik denk dat wanneer je er op in gaat, dat voor de koper een signaal is om nog wat verder te duwen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 23:06

Misschien ben ik wat hard hierin, maar ik heb bij zulke types altijd zoiets van zoek het zelf maar uit. Als je niet eens de moeite neemt om een zadel te komen bekijken dan hoef je ook echt niet daarna bij mij aan te komen dat het niet goed is.

Bovendien krijg ik een nare bijsmaak van de koper, omdat het hele aparte (lijkt wel met opzet gedaan) scheuren/steken zijn die jij duidelijk niet hebt gemaakt (en eerlijk, hoe kan een pakketbezorger dit nou zo voor elkaar krijgen?) En omdat ze al bij voorbaat aangeeft dat ze zogenaamd politie agent is. Dat doe je niet en laat duidelijk zien dat ze je bang wilt maken.

Probeer het te laten TS. Er zijn helaas zoveel rare types op Marktplaats en dergelijke. Je kan het nog niet bedenken of ze proberen het. Ik geloof echt totaal niet dat dit zuivere koffie is.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 23:07

Nou ts ik zou zeker niet betalen

Relax en doe even een avondje niks ermee, ga lekker slapen en denk er even over na

Ga morgen even op je gemak bedenken wat je ermee wilt doen. Je hebt alles in handen dus het is aan jou

Zadelver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 23:10

Bedankt allemaal!

Het zit me inderdaad heel erg dwars..
Ik weet het allemaal nog niet goed.

Het enige dat ik weet is dat ik het zadel onmogelijk terug kan nemen. Die financiële middelen heb ik niet.

Ik ben heel erg bang voor zwartmaken of aangifte of weet ik wat..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 23:13

Dit zijn geen scheuren maar vulgleuven, die horen erin, door deze gaten worden de kussens bijgevuld of leeggehaald....

Halloooo, deze gaten zijn geen scheuren, dit is er bewust ingesneden door een zadelmaker,en geen waardevermindering voor het zadel
Laatst bijgewerkt door knollentuin op 06-05-19 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 23:16

Mijn vader werkt bij de politie en is detective. Hij zit al meer dan 40 jaar bij de politie en heeft de nodige ervaring.

Wanneer hij zijn mogelijkheden mbt het opzoeken van iemand persoonsgegevens in politiebestanden gebruikt in privé situaties heeft hij een groter probleem dan een tik op de vingers van de chef!

Dus dat de kopende partij bij de politie zit geeft haar absoluut geen sterkere positie! Wanneer ze aan zal geven dat ze jouw gegevens heeft meteen een aangifte doen tegen haar.

Maak je dus geen zorgen over het feit dat ze agente zou zijn!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 23:20

TS maak je geen zorgen! Bij aangifte heeft ze geen poot op om te staan en als ze jou zwart gaat maken kan jij daar dus wél weer aangifte van doen.
Maar ik zou je proberen niet te druk te maken, ik snap dat het heftig overkomt maar in werkelijkheid kiezen de meeste mensen eieren voor hun geld en gaan ze echt niet zomaar over tot aangifte oid.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 23:32

Ik zou dus helemaal niks geven. Zij had foto’s van de binnenkant enzo moeten vragen voordat ze het zadel van je onverkocht en op liet sturen. Zij heeft haar eigen onderzoeksplicht niet nageleefd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 23:40

lifaya schreef:
Ik zou dus helemaal niks geven. Zij had foto’s van de binnenkant enzo moeten vragen voordat ze het zadel van je onverkocht en op liet sturen. Zij heeft haar eigen onderzoeksplicht niet nageleefd.

Beetje onzin, ts geeft zelf aan dat ze de onderkant ook niet bekeken heeft. Dus gaat twee kanten op, helaas voor ts want nu kan ze niet bewijzen dat het zadel goed was. Ik zou de helft van de maakkosten aanbieden uit coulance.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 23:45

Verzonden is verkocht.

Ik heb het ook een keer gehad, had mijn oude pony zadeltje verkocht en opgestuurd. Voor een klein prijsje, achteraf een hoop gezeur mee gehad.
De kussens zouden niet goed vast zitten onder het zadel. Ik weet 100% zeker dat er niks mis was met het zadel.

Ik heb nog om foto's gevraagd maar daar heb ik nooit antwoord op gekregen, voor mij een goede reden om deze persoon te negeren en mij er bij neer te leggen dat er mensen zijn die alles uit de kast trekken om een ander op te lichten.

Niet meer antwoorden zou ik zeggen.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 23:45

Haal adem, zet een kopje thee, TS! Ik denk dat het ergste wat kan gebeuren is, is dat ze aangifte doet waar niks mee gebeurt. De politie heeft het wel drukker dan zich met dit soort zaken bezig houden. Ik ben zelf ook ooit opgelicht, en daar is na aangifte ook niks mee gedaan..
En jou volledig zwart maken om een zadel die met een paar tientjes te repareren valt zou zwaar overdreven zijn vanuit haar kant. Het was haar eigen risico! Anders eventueel om een volledige video van het zadel vragen zodat je kan zien dat het werkelijk die van jou was.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 00:06

Munnie schreef:
Mijn vader werkt bij de politie en is detective. Hij zit al meer dan 40 jaar bij de politie en heeft de nodige ervaring.

Wanneer hij zijn mogelijkheden mbt het opzoeken van iemand persoonsgegevens in politiebestanden gebruikt in privé situaties heeft hij een groter probleem dan een tik op de vingers van de chef!

Dus dat de kopende partij bij de politie zit geeft haar absoluut geen sterkere positie! Wanneer ze aan zal geven dat ze jouw gegevens heeft meteen een aangifte doen tegen haar.

Maak je dus geen zorgen over het feit dat ze agente zou zijn!

Ze kan dus nog steeds geen aangifte doen tegen TS omdat ze geen gegevens heeft en die niet mag inwinnen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 00:16

bigone schreef:
lifaya schreef:

Beetje onzin, ts geeft zelf aan dat ze de onderkant ook niet bekeken heeft. Dus gaat twee kanten op, helaas voor ts want nu kan ze niet bewijzen dat het zadel goed was. Ik zou de helft van de maakkosten aanbieden uit coulance.

Tuurlijk geen onzin. Als ik een zadel koop online en ik kan het niet ophalen wil ik 240 graden foto’s lol. Liefst nog met filmpje en het zadel evt op ee. Paard de rug om de ligging te zien bij een vergelijkbaar paard als die optie er is. Dat is je verantwoordelijkheid als koper heel simpel en als je dit niet doet ook niet piepen achteraf als iets niet goed blijkt te zijn. Ik heb ook wel eens een zadel gekocht met gebroken boom, het is dat ik hem kocht als decoratie maar dat had ik niet verteld en is mij ook niet verteld bij koop. Toen ik het zadel weer verkocht kwam dat pas naar boven. Ja das jammer...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 00:20

Zadelver schreef:
Bedankt allemaal!

Het enige dat ik weet is dat ik het zadel onmogelijk terug kan nemen. Die financiële middelen heb ik niet.

Lieve meid,

Don't worry!
Dit valt op geen enkele manier te bewijzen en de politie neemt zoiets echt niet op als aangifte!
Hier op bokt valt een topic te lezen over stalking met bewijs en al en daar kon zelfs geen aangifte gedaan worden.
Laat je niet zo bang maken!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 00:55

Zadelver schreef:
Bedankt allemaal!

Is dit niet hét probleem? Je bent onzeker en laat dat ook merken.
Die koper probeert jou echt een poot uit te draaien volgens mij.
Ik kan me voorstellen dat je een kleinigheid over het hoofd ziet, maar dit is zo overduidelijk, kan me niet voorstellen dat je dat hebt gemist.
Wees zakelijk in je antwoorden, laat je niet uit de tent lokken en geef niet toe.
Waarom zou je aan iets meebetalen waar je part nog deel aan hebt?