Hoe wandelen met sterk nieuw paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tesss84

Re: Hoe wandelen met sterk nieuw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 11:27

Ja, super balen!! Dussss.. mocht iemand nog een superleuk groot (min. 1.79m) en braaf paard kennen, tussen de 8 en 12, liefst een ruin en omgeving Brabant en Limburg... geef een gil!!

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:30

Tesss84 schreef:
Blussem schreef:
TS, hoe is het gegaan. Heb je al geoefend?

Toen we onderweg waren kreeg ik een appje (geen telefoontje maar een appje) dat de eigenaar van het paard zelf kwam rijden en hem misschien weer mee naar huis zou nemen. Super balen natuurlijk! Ach.. niets aan te doen dan. Ik hoor nog of ze hem überhaupt in de verkoop willen houden! Even slikken en weer door een paard zoeken is vele maken pittiger dan ik dacht!!

Jeetje dat is jammer! Even duimen dan en anders heel veel succes verder met je zoektocht!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 16:13

Ik weet er 1 van 190cm die te koop staat, ZZ springen.

Tesss84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 16:14

Change3x schreef:
Ik weet er 1 van 190cm die te koop staat, ZZ springen.

Pb me maar even..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 16:39

Zo'n groot paard is wel super onhandig met stal, trailer, poetsplaats etc.
Als je zelf wat groter en zwaarder bent, wil niet zeggen dat dan een zo groot mogelijk paard dan bij je moet passen.
Bij veel extreem grote paarden is bv de rug niet al te sterk.
Als je een mens hebt van 2.20, die zijn wel super lang maar ze zijn niet sterker, eerder zwakker door hun te lange lichaam.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 16:51

Barbet schreef:
Zo'n groot paard is wel super onhandig met stal, trailer, poetsplaats etc.
Als je zelf wat groter en zwaarder bent, wil niet zeggen dat dan een zo groot mogelijk paard dan bij je moet passen.
Bij veel extreem grote paarden is bv de rug niet al te sterk.
Als je een mens hebt van 2.20, die zijn wel super lang maar ze zijn niet sterker, eerder zwakker door hun te lange lichaam.

Persoonlijk, tot ik mijn zwart ridderpaard tegen het lijf liep, was ook altijd meer fan van grote paarden. Waarom, tjah, voorkeuren, zo subjectief als wat natuurlijk. En nog steeds merk ik dat ik een voorliefde heb voor grote paarden. Hoeft dus niet eens alleen maar vanuit de lengte van de ruiter gedacht te zijn.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:03

Je verkleind het aanbod wel onnodig op deze manier. Er zijn heel weinig paarden van deze hoogte en al helemaal niet te koop. Zeker als je dan het zoekgebied ook nog beperkt.

Persoonlijk zou ik mijn horizon verbreden, voorbeeld, ik ken twee paarden, eentje 1,77 en een 1,66. Op beide paarden lijk ik even groot, de grote is namelijk vrij smal gebouwd, de kleinere is breed.
Kortom, een kleiner breder paard zou eventueel ook een optie kunnen zijn, zelfde als het zoekgebied, maakt dat kwartierje of half uurtje echt zoveel uit voor het ideale paard?

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:21

ingvdh schreef:
Je verkleind het aanbod wel onnodig op deze manier. Er zijn heel weinig paarden van deze hoogte en al helemaal niet te koop. Zeker als je dan het zoekgebied ook nog beperkt.

Persoonlijk zou ik mijn horizon verbreden, voorbeeld, ik ken twee paarden, eentje 1,77 en een 1,66. Op beide paarden lijk ik even groot, de grote is namelijk vrij smal gebouwd, de kleinere is breed.
Kortom, een kleiner breder paard zou eventueel ook een optie kunnen zijn, zelfde als het zoekgebied, maakt dat kwartierje of half uurtje echt zoveel uit voor het ideale paard?

Het aanbod onnodig verkleinen?

Weet niet hoor, ik lees liever iemand die de tijd neemt voor haar eerste eigen paard en de zoektocht ernaar toe dan gewoon zo snel mogelijk een paard vinden.

Vermoed (maar aanname) dat je het ook meer als richtlijn moet zien, en dat als TS een paard tegenkomt die "het" lijkt te hebben maar iets onder de voorkeursmaat zit, zij het paard daar niet op gaat afwijzen.

Verder vind ik het niet echt onze zaak wat TS haar voorkeuren wel en niet moeten zijn, daar heeft ze ook geen specifiek hulp over gevraagd.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:17

Tesss84 schreef:
Blussem schreef:
TS, hoe is het gegaan. Heb je al geoefend?

Toen we onderweg waren kreeg ik een appje (geen telefoontje maar een appje) dat de eigenaar van het paard zelf kwam rijden en hem misschien weer mee naar huis zou nemen. Super balen natuurlijk! Ach.. niets aan te doen dan. Ik hoor nog of ze hem überhaupt in de verkoop willen houden! Even slikken en weer door een paard zoeken is vele maken pittiger dan ik dacht!!

Wat enorm raar zeg. Hij stond toch bij een handelaar? Dus een vorige eigenaar die geen afstand kan doen? Ik verkeerde trouwens in de veronderstelling dat het paard al bij jou op stal stond. Maar goed,er zijn heel veel paarden te koop.Kijk er goed mee uit want je bent opgelicht voor je het weet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:22

Tesss84 schreef:
Ja, super balen!! Dussss.. mocht iemand nog een superleuk groot (min. 1.79m) en braaf paard kennen, tussen de 8 en 12, liefst een ruin en omgeving Brabant en Limburg... geef een gil!!

Wist de verkoper dat je klinisch en rontgen ging keuren? Want als er iets zit, ondanks dat hij nog nooit kreupel is geweest, dan kan dat een reden zijn om hem aan iemand anders te verkopen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:29

1.90 zou ik echt niet aan beginnen. Die reuzen zijn toch altijd meer kwetsbaar.
Iets kleiner en een beetje massa kun je met jouw lengte ook prima hebben.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 14-03-19 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:29

bigone schreef:
Tesss84 schreef:

Wist de verkoper dat je klinisch en rontgen ging keuren? Want als er iets zit, ondanks dat hij nog nooit kreupel is geweest, dan kan dat een reden zijn om hem aan iemand anders te verkopen.

dat zou kunnen,dat er iets mee is waarvan de verkoper bang was dat het er bij een keuring uitkomt.Je was net op weg om het paard te laten keuren toen je dat berichtje kreeg?Ik heb haast nog nooit zoiets vreemds gehoord.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:31

Ja heel vreemd.

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:51

Tesss84 schreef:

mijn vriend heeft een super brave ruin van +- 178 te koop staan, net iets klein voor je wensen, maar wel een enorm braaf dier, je mag altijd een pb sturen als je meer info wilt, hij staat echter wel in overijssel.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 22:46

Een breed gebouwd paard wat iets kleiner is dan 1.79m, kan ook prima voldoen hoor.
En let je idd op de kwaliteit van de rug?
Ik heb er meerdere meegemaakt van rond de 1.80m die rugklachten bleken te hebben...

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:21

Jeetje wat balen TS.

Ik hoop dat je gauw weer wat vindt. Misschien staat er op bokt markt nog wat leuks?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:59

Ts, kijk maar even op de voorpagina, topic over drie verdwenen paarden, je bent maar net aan oplichting ontsnapt.

Tesss84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 10:59

Ik ben heel blij dat ik de dans ontsprongen ben, ja! Het paard wat ik inderdaad wilde bezichtigen is gelukkig terug bij de rechtmatige eigenaar.

Er is gelukkig ook goed nieuws!! Vanmiddag om 16.00u wordt er een fantastisch paard gekeurd en als hij goedgekeurd wordt, dan heb ik mijn grote vriend gevonden!! JEEEEEJ!

En dan zijn we terug bij waarom ik het topic opende.. Gelukkig komt de huidige berijder ook mee en helpt me met de eerste week op de nieuwe stal met rijden en alles een beetje stroomlijnen. Ik heb er zoooo’n zin in! Fingers crossed dat hij net zo sterk en gezond is als dat hij eruit eruit ziet!

Baltimore

Afbeelding
Afbeelding

isabellerode

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:34

Zou altijd een hoofdstel aandoen en een lange lijn of longeerlijn

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:46

Hoe gaat het nou? Is Baltimore goedgekeurd? En zo ja, hoe zijn de 1e dagen verlopen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:00

Ja ben daar ook wel benieuwd naar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:31

Tesss84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 19:34

Jaaaaaa!! Hij is hartstikke goedgekeurd en hij staat er ook al :) hij is fantastisch!! Het topic wat Brokjes aangeeft is inderdaad van mij en Baltimore!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:43

Oh zeg, fijn te horen!