Meer als met de andere paarden die ik heb mogen bezitten.
Of je een klik hebt met een paard merk je vrijwel meteen.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Diergnk schreef:Ik had eerst klik met mijn paard Pepper. Toen op een dag had ik nieuw luchtje op van Chanel, blijkbaar is mijn paard nogal sjiek aangelegd. Nu moet ik elke 3 maanden een nieuw luchtje kopen, want mijn paard wil niet anders. Echt een heel bizar verhaal inderdaad, maar t werkt!
betadine schreef:Voor mij klikt het als ik het paard aankan en ik er mij goed bij voel. Ik geloof ook zeker dat een klik kan komen en het ene paard is toegankelijker als het andere, maar ik ben hier wel vrij nuchter in.
Mijn merrie volgde mij en mijn vriend vanaf onze ontmoeting als een hondje. Tijdens het inrijden was ze ook erg braaf en werkwillig. Nu heb ik ze al 8 jaar en moest ik ze morgen gaan proefrijden zou ik ze waarschijnlijk niet kopen. Klik sluit naar mijn gevoel toch wel aan bij geschiktheid naar onze gebruiksdoelen. Bij sommigen is dat vriendschap, bij anderen betrouwbaarheid, of werkwil, ...
Als ik op internet lees te koop wegens geen klik ga ik er altijd van uit dat ruiter paard kocht als rijmaatje en uiteindelijk het paard toch te moeilijk blijkt.
Ik heb paarden gereden waarvan ik blij was dat ik mocht afstappen en ik geen 2de keer ging opstappen ondanks het echt geen stout of onwillig dier was. Moest ik datzelfde paard morgen rijden zou het misschien veel anders gaan. Klik klinkt naar mijn gevoel best wel zweverig. Ik gebruik eerder de term 'het met elkaar goed kunnen vinden'. Een klik vind ik daar eigenlijk een verbloeming van. Ook vaak genoeg genoeg gemerkt dat paard waarmee de klik er was na een zwangerschap moest wijken en dat er op dat moment niet veel sprake meer was van een of andere klik.

daantjuhhh schreef:Ik wist het altijd al. (Vanaf dat hij een uur oud was)
Maar het ultieme bewijs was wel toen ik van een reis terug kwam.
Ik was een maand weggeweest.
In die tijd heeft mijn vader hem verzorgd. 4 x per week gelongeerd, elke dag stal gemest en gevoerd. Mijn vader deed echt alles.
Ik kwam terug. Hij stond achterin de grote wei.
Mijn vader ging rechts staan. Ik links in de wei. We riepen hem beide.
Hij deed zn hoofd omhoog, hinnikte Een keer en kwam direct recht op mij af en liet mijn vader links liggen.
Zo grappig en mijn vader vet sjagerijnig.
).