Morrie schreef:winterwaterimprovisatie en de bewoners, de stal is een inloopstal, dus de keuze is reuze!
Die ezel
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Morrie schreef:winterwaterimprovisatie en de bewoners, de stal is een inloopstal, dus de keuze is reuze!
safina schreef:Morrie schreef:winterwaterimprovisatie en de bewoners, de stal is een inloopstal, dus de keuze is reuze!
Die ezel
Siesjuh schreef:Gypsy schreef:Men neme gewoon minimaal 1 zelfstandig paard, die maakt een gat en daar kan de rest dan ook weer uit drinken.
Dit. Die van mij drukken gewoon een hoef er in als het bevroren is. Maar bij mij doen ze ook aan 'tanken'. Ze schuiven hier ik weet niet hoeveel liters naar binnen, om vervolgens de rest van de dag niet meer bij de waterbak in de buurt te komen.
Koper schreef:Siesjuh schreef:
Dit. Die van mij drukken gewoon een hoef er in als het bevroren is. Maar bij mij doen ze ook aan 'tanken'. Ze schuiven hier ik weet niet hoeveel liters naar binnen, om vervolgens de rest van de dag niet meer bij de waterbak in de buurt te komen.
Hier juist niet. Ik zie 'm heel regelmatig met z'n voet het wak weer openrammen en dan een beetje drinken. Minder dan anders. Maar wel vaker. Door de frequentie houdt hij het wak ook beter bij. Mijn water zit in een speciekuip. Normaal gesproken heb ik daar 2 van staan maar mijn ruin (de ijsrammer van de twee) gebruikt alleen de linker en hij is natuurlijk niet zo dom om twéé wakken open te houden waarvan eentje speciaal voor mijn merrie. Hij is wel sociaal maar ook voor hem zijn er grenzen. Dus nu 1 bak in gebruik. Vanochtend was het iets dooi, het ijs (bovenkant en dun laagje langs de zijkanten) heb ik er maar even uit gehengeld. Waar een hoevenkrabber al niet handig voor is. Gisteravond waren de doppen van de jerrycans met water van thuis vastgevroren toen ik ermee bij de wei aankwam
) Koper schreef:Arm buurpaard. Mijn merrie houdt ook d'r bak zelf niet open dus die is ook afhankelijk van mijn ruin. Fijn dat jij en je stalgenoten elkaar kunnen helpen
, die fjord van mij smijt de waterton aan de kant als hij leeg is, zo van hint!!! Die lag dus vanmiddag ook elders.
De leidingen hebben verwarming, maar de lepels en de ventielen vriezen helaas alsnog vast. En één van de paarden laat altijd het waterbakje helemaal vol staan, dus daar gaan een volle ketel kokend water aan op om eerst die klomp ijs er uit te halen. Maar goed, ik heb alle faciliteiten bij de hand, dus twee keer water koken en het is weer geregeld.