Hoe hou jij je benen warm tijdens het rijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:46

keshia schreef:
Ik zie dat er na 3 paginas nog niet dé tip is genoemd.. je hebt verwarmde broeken op een batterij! Dat is echt dé oplossing voor koude benen. Met twee verwarmingelementen op de bovenbenen en 1 in de onderrug blijf je gegarandeerd warm!
De broek is net zo dik als een thermolegging en trek ik dus onder mijn gewone rijbroek aan. Als je de accu vol hebt, en hem op de hoogste stand laat verwarmen doet hij het ongeveer 5 uur. Heerlijk dus!

https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Mobile-Warming-Pants-Baselayer/SubProducts/Mobile-Warming-Pants-Baselayer-0001&Currency=EUR&Locale=nl_NL&utm_source=Portalexport&utm_medium=GoogleShopping&utm_campaign=GoogleShopping_NL&utm_term=&gclid=EAIaIQobChMI4Yjjw_vC2QIVo7ftCh0FiAT9EAQYAiABEgL_xvD_BwE

En voor de mensen met koude armen voeten handen etc. Ze hebben ook verwarmbare sokken zooltjes handschoenen shirts jassen etc! :D

Echt voor mij de uitvinding. Ik had het altijd koud. En heb een heel slecht lijf. Waardoor ik meestal na 1 uurtje op stal snel naar huis moest om gelijk onder de douche te stappen. Ik word gewoon heel stijf van de kou. Dit helpt me inmiddels al 3 winters.. zou niet anders meer willen

Wat een uitvinding! *\o/* ...en dan blijkt de maat uitverkocht -O- :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:52

Michelle77 schreef:
Ik heb normaal altijd een thermolegging onder mijn broek, maar dat past nu niet. Druk bezig zwangerschapskilos eraf te krijgen.

Maar de kou was me vandaag iets teveel. Ik heb een ontzettend fijne lange rij jas, wind en waterdicht, softshell, die als een soort rok vanaf de manenkam naar beneden hangt. Die geeft net een extra laag, erg fijn. Op de foto ligt ie wat anders, maar met rijden ligt die over het zadel. Alleen met flinke wind waait ie omhoog, dan duw ik de punten vaak onder het dekje.

[ [url=m/uPI7xf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/N7WY3G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat idee bracht Janine ook naar voren idd. Het zou een goede oplossing zijn geweest. Alleen denk ik dat mijn merrie er niet gecharmeerd van zal zijn. Ze trekt nu haar poepertje al in als ik met het zweepje over mijn softshell rijbroek schuur _O-
Al vind ik het wel een hele mooie jas trouwens! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 10:16

Bagheera_206 schreef:
Hier is ook nog een topic over winterrijbroeken.

[RUI] Welke winterrijbroek koop jij dit jaar?

Thnx voor de tip Bagheera!
Ik heb hem al even door gespit voor enkele tips :-)

Ik zal straks toch nog even bij EJ mijn neus om de hoek steken zodat ik enkele rijbroeken kan passen.
Bestellen via internet vind ik op zich geen probleem, alleen is het altijd weer een gok hoe de broeken gaan vallen. Bij de meeste rijbroeken heb ik te veel ruimte in de taille waardoor ik bij wijze van spreken achter op mijn onderrug een blikje frisdrank mee kan nemen.
Ik denk dat de meesten zich er wel in herkennen dat maatvoeringen onderling nogal verschillen. Dus grote kans van dat ik de normale maat bestel en deze alsnog niet blijkt te passen.

Ik vind de rij overal ook wel gaaf trouwens! Gaat dit niet als een dikke prop om je lijf zitten?

IrishDraught

Re: Hoe hou jij je benen warm tijdens het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 10:19

k heb het zelf niet maar geloof dat die van decathlon een aanrader is die heeft ook een hoger rugpand

Ik heb een softshell broek van cavallo en die is echt goed wind dicht en fleece gevoerd (en kraakt niet zo vervelend) trek hem met dit weer ook aan als ik ga voeren enz.

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 10:27

neopreen longchaps van Kitt. Super lekker warm! gisteren 2,5 uur gereden in de duinen en absoluut niet koud gehad :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 10:32

Whizz schreef:
Dat had ik niet gedacht Michelle77, dat softshell warm genoeg is nu. Welk merk/model is het?

Denk dat alleen softshell ook niet genoeg is idd. Maar die rok is vooral een extra laag, die de wind tegenhoudt en deels de warmte van paard vasthoudt.

Had zelf een coltruitje van PK aan, heel dunne body van pikeur en dan die jas (op stal gewoon dikke trui en jas aan) was met rijden prima.

Jas is van Pfiff, maar heb m nooit meer kunnen vinden (zocht m eigenlijk een maat groter en voor iemand anders)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:12

Inxs schreef:
Bagheera_206 schreef:
Hier is ook nog een topic over winterrijbroeken.

[RUI] Welke winterrijbroek koop jij dit jaar?

Thnx voor de tip Bagheera!
Ik heb hem al even door gespit voor enkele tips :-)

Ik zal straks toch nog even bij EJ mijn neus om de hoek steken zodat ik enkele rijbroeken kan passen.
Bestellen via internet vind ik op zich geen probleem, alleen is het altijd weer een gok hoe de broeken gaan vallen. Bij de meeste rijbroeken heb ik te veel ruimte in de taille waardoor ik bij wijze van spreken achter op mijn onderrug een blikje frisdrank mee kan nemen.
Ik denk dat de meesten zich er wel in herkennen dat maatvoeringen onderling nogal verschillen. Dus grote kans van dat ik de normale maat bestel en deze alsnog niet blijkt te passen.

Ik vind de rij overal ook wel gaaf trouwens! Gaat dit niet als een dikke prop om je lijf zitten?

Wat omschrijf je dat mooi! :) Mag een blikje bier ook?

Zal zo wel even topic openen over rij overall.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:13

Ik doe mn Rainleggs aan tijdens het rijden. Houd de wind tegen en sindsdien nooit meer koude benen! En ik doe een thermo legging eronder aan.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:14

De kipwarm rijbroeken van Decathlon, en daaronder een thermolegging :p

Mijn voeten kan ik niet warm houden, hoe doen jullie dat?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:17

Eline91 schreef:

Als je dan toch bij de Decathlon bent: sokken van merinowol!

Ik rij vanaf +5 al met een thermolegging/-panty onder mijn broek, en rij nu gewoon met skibroek. Wel in een westernzadel, dat verschilt misschien.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:41

Ik hou niet zo van panties. _O-

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:45

Bagheera_206 schreef:
Ik hou niet zo van panties. _O-

Bij decathlon hebben ze thermoleggings voor mannen. Mijn vriend is er dolgelukkig mee hoor _O-

Panty's onder je rijbroek snap ik het nut niet echt van :+ Mensen die het in de winter daar mee overleven kennen geen echte kou _O-

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:56

Heb idd een thermolegging van Icebreaker. Dat merinowol is wel erg fijn. :)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:15

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:19

Eline91 schreef:

Verwarmde zooltjes is DE uitvinding. Voeten is het enige dat ik echt niet warm kan houden zonder.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:07

Ik heb gisteren een legging onder mijn rijbroek aangedaan. Dat scheelt een hoop voor de winderige stukken, krijg meestal pas wat last van koude benen bij het laatste stuk uitstappen.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:10

friesam schreef:
k heb het zelf niet maar geloof dat die van decathlon een aanrader is die heeft ook een hoger rugpand

Ik heb een softshell broek van cavallo en die is echt goed wind dicht en fleece gevoerd (en kraakt niet zo vervelend) trek hem met dit weer ook aan als ik ga voeren enz.

De cavallo broek heb ik ook maar zelfs met thermobroek eronder koude benen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:18

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:24

Afgelopen zaterdag 4,5 uur op pad geweest en geen moment koud gehad, ondanks dat we 90% gestapt hebben.
Heb bij de Primark voor 7 euro een thermolegging met een harige binnenkant gekocht en die doet het dus fantastisch!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:27

Ik heb ooit een thermolegging bij de Aldi gekocht voor een paar euro. Doet uitstekend dienst met deze koude dagen, draag er gewoon een rijbroek overheen. Moet er wel bij zeggen dat ik alleen binnen rijd nu, buiten is de bodem te bevroren en ongelijk.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:29

Ik heb gewoon zo'n ouderwetse maillot onder mn rijbroek aan :-) Nergens last van gelukkig :-)

(en verder hoop ik dat het gewoon heel snel lente wordt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:56

Apple schreef:

Hahaha, don't we all _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:03

Nou, ik ben intussen bij de EJ geweest, verschillende rijbroeken gepast en bekeken, en helaas niet geslaagd :n
Morgen komt mijn bestelde windstopper binnen en heb ik mijn hoop een beetje daarop gevestigd dat deze net even wat meer doet onder mijn softshell dan mijn gewone thermolegging. Voor zo ver ik gelezen heb gaan de temperaturen komend weekend weer wat omhoog waardoor ik, hoop ik tenminste, wat warmere bovenbenen kan behouden.

Bagheera opende een eigen topic over rij-overalls en voor volgende winter is de kans groot dat ik toch eens rond ga kijken voor zo ééntje. Prijzig? Ja, maar de aanschaf van een goede softshell rijbroek & thermolegging en een goede jas is ook niet goedkoop :)

Voor diegene welke nieuwsgierig zijn naar hoe en wat? Zie toegevoegde link naar Bagheera's topic
[RUI] Brrrr... Het vriest, welke rij overall moet ik hebben?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:13

Inxs schreef:
Apple schreef:

Hahaha, don't we all _O-

Maar dan wel zonder regen, want anders verkies ik de kou.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:43

Die neopreen chaps zien er wel super uit eigenlijk, had ik nog nooit van gehoord!