Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LoveBodin schreef:Polly schreef:Maar dan moest hij wel bij elke verlenging een medische keuring voor groot rijbewijs dus dat is elke zoveel jaar een bewuste keuze geweest
Klopt. En ook een bewuste keuze om hem eraf te halen. Was teveel gedoe en hij gebruikte 'm toch niet.
Resistance schreef:Zal ik even een foto van m'n theorieboek maken!Daar staat het precies in.

Ibbel schreef:AlwaysH - even de tweede bullet ook lezen. Met B-rijbewijs mag je een trailer trekken die meer dan 750 kg weegt als de trailer sámen met de auto onder de 3,5 ton blijft. Aangezien normale auto's zelden 2750 kg wegen (lees: MTM van 2750 kg) mag je dus rúimschoots zwaardere trailers dan 750 kg trekken met B.
Maar weegt (lees: MTM) jouw B-rijbewijs auto 3500 kg dan nóg mag je er altijd die 750 kg achter hangen.
Begrijpt dit blondje ook wel. 
Ibbel schreef:Met B rijbewijs mag je een aanhanger van 1500 kg trekken met een Mazda 6. Waar of niet waar?
connie64 schreef:kortom, ipv veel geld uit te geven aan dekjes, hoofdstellen, brokjes enz geef in een keer een paar honderd euro uit aan je e rijbewijs. Dan rijdjt je altijd safe EN verzekerd EN geen ingewikkelde rekensommen, terugkeuren etc!
Hoe vaak ik hier op bokt lees, ja maar ik ga maar een klein stukje.........uhm ja oke, maar je bent NIET verzekerd......
Optiwolk schreef:En eigenlijk zijn die kleine enkelassertjes juist moeilijker om te parkeren.
Dus ideale situatie is of aanhanger invoeren bij de basis of elke aanhanger, hoe groot of klein ook, een E
. Varekaj schreef:Van mij mogen ze lessen invoeren om te rijden met levende have hoor. Je E behaal je met een lege trailer achter je kont of met stille lading. Je rijstijl met zo iets is altijd anders dan wanneer je met paard of pony op pad bent. En toch zie je er vaak met een paardentrailer stunts uithalen dat je bedenkt "hoe blijft die knol op zijn poten".