Waar vind ik de kleding die mijn dochter graag wil?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 09:02

"Je" is in dit geval algemeen bedoelt. De post van Jildau bijvoorbeeld, is een prima voorbeeld.

Ik vraag helemaal niet wat je van mijn opvoeding vindt, ik vraag helemaal niet hoe ik met mijn dochter moet om gaan, ik vraag waar ik een bepaald soort shirtjes kan kopen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:07

Jildau schreef:
Nee hoor ik ook.. Ben eigenlijk echt zeer verbaasd en vind het echt heel erg verwend gedrag. En dan als ze straks 15 wil ze zeker alleen dat paar schoenen van €250 'want de rest zit niet lekker'. Hou toch op.

Dat ze roze niet mooi vindt is prima maar dan zou ik vragen welke kleur ze wel wil en dan effen shirts kopen bij de Hema, H&M, Wibra enzovoorts. Zeuren over een kleur stiksel of een naadje? Wat krijg je dan een ontzettend lastig leven zowel kind als ouder..

Weet je... je krijgt echt geen lastig leven "later" als je nu concessies doet.

TS ik kan niet meer tellen hoeveel commentaar ik heb gekregen op de manier van ons opvoeden (of op hoe wij "problemen" aanpakte).
Ik woon samen met 3 autisten en ja dat vergt veel van je creativiteit en buigzaamheid.
Maar nu... ik heb 3 leuke pubers (1 is niet autistisch) en het gaat super.
Nu ze ouder worden zijn ze (veel) makkelijker qua aanpassen dan vroeger en dat gaat super.
Juist doordat wij naar hun luisterden en konden ombuigen voelden ze zich veilig en van uit daar hebben ze kunnen groeien.

Ik kook nog steeds verschillende soorten eten voor 1 maaltijd, dit omdat ze moeilijk zijn qua structuur/smaak... hoeveel mensen wel niet zeiden: ze hebben maar te vreten wat de pot schaft en jij moet ze niet zo pamperen... zij hebben nooit begrepen hoe zulke kinderen zich voelen en dat ze door iets te moeten wat volgens hun niet kan zich zeer onveilig voelde en daardoor (ernstige) gedragsproblemen kregen.

Ik deed ook: hier in kan ik meebuigen en daardoor had ik ruimte om andere dingen wel te kunnen veranderen/door te zetten.

Mijn dochter heeft ook een periode alleen een bepaalde kleur rood aan willen trekken; dat gaf haar een veilig gevoel (net als een knuffel bij een kleiner kind).
Mijn zoon en dochter zijn zeer slim, maar lopen sociaal en emotioneel flink achter.
Vooral aan mijn zoon was te merken dat hij geestelijk (emotioneel) veel jonger was dan zijn echte leeftijd.

fjordjes

Re: Waar vind ik de kleding die mijn dochter graag wil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:13

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:19

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:20

Maar kan ze niet gewoon haar kleding aan wat ze ook in het dagelijks leven aan doet? Niet de nieuwe dingen dan maar de al wat oudere shirts.
En kijken bij de jongens afdeling?
Daar zie je vaak donkere kleuren en niet veel printjes en teksten

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 09:28

ilayda schreef:
Maar kan ze niet gewoon haar kleding aan wat ze ook in het dagelijks leven aan doet? Niet de nieuwe dingen dan maar de al wat oudere shirts.
En kijken bij de jongens afdeling?
Daar zie je vaak donkere kleuren en niet veel printjes en teksten

Dat heeft ze nu ook. Ze heeft niet veel nieuw spul, wat we eerder op de kop hebben weten te tikken begint aardig klein en versleten te raken. Jongenskleding is meestal niet aansluitend genoeg, ze wil graag strak, blijkbaar voelt ze zich "ingesnoerd" veilig, ze draagt ook alleen maar skinny's. En tsja, ze is bang dat ze in de klas zien dat ze jongenskleren aan heeft, of dat haar buurman hetzelfde shirt aan heeft en daar wat van zegt.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:40

En daarnaast kan ik je dochter goed begrijpen.
Als klein meisje baalde ik al van al die zoete kleuren en meisjesdingen, mijn moeder naaide voor mij de kleding of ik kreeg oude kleding van mijn broers aan. Roze wordt je ook behoorlijk opgedrongen en dat vond ik als kleutertje soms ook eng.
Nog steeds hou ik niet van de bling of zoete tinten, hoewel het af en toe wel eens leuk is om je op te tutten. :)

Is aliexpress niet iets voor je?
Je zou ook kunnen kijken naar rashguard, dat zijn shirts van dunne sneldrogende stof (eigenlijk voor surfen, maar ik draag ze ook met lange hikes en sporten)

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:43

Schiet me ineens wat te binnen, kun je niet kijken bij de jongensshirts? Daar zit vaak niet veel print op/aan en het is vrij basic.
Jongensshirts een maatje kleiner hebben vaak ook langere mouwen bij korte mouwenshirts.
Ik ben overigens 25 en hoor van meer van mijn leeftijd dat de jvt. zich steeds verwender gaat gedragen, dat is wat ik bedoel met generatiekloof...

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 09:43

Brainless schreef:
Jildau schreef:
Nee hoor ik ook.. Ben eigenlijk echt zeer verbaasd en vind het echt heel erg verwend gedrag. En dan als ze straks 15 wil ze zeker alleen dat paar schoenen van €250 'want de rest zit niet lekker'. Hou toch op.

Dat ze roze niet mooi vindt is prima maar dan zou ik vragen welke kleur ze wel wil en dan effen shirts kopen bij de Hema, H&M, Wibra enzovoorts. Zeuren over een kleur stiksel of een naadje? Wat krijg je dan een ontzettend lastig leven zowel kind als ouder..

Weet je... je krijgt echt geen lastig leven "later" als je nu concessies doet.

TS ik kan niet meer tellen hoeveel commentaar ik heb gekregen op de manier van ons opvoeden (of op hoe wij "problemen" aanpakte).
Ik woon samen met 3 autisten en ja dat vergt veel van je creativiteit en buigzaamheid.
Maar nu... ik heb 3 leuke pubers (1 is niet autistisch) en het gaat super.
Nu ze ouder worden zijn ze (veel) makkelijker qua aanpassen dan vroeger en dat gaat super.
Juist doordat wij naar hun luisterden en konden ombuigen voelden ze zich veilig en van uit daar hebben ze kunnen groeien.

Ik kook nog steeds verschillende soorten eten voor 1 maaltijd, dit omdat ze moeilijk zijn qua structuur/smaak... hoeveel mensen wel niet zeiden: ze hebben maar te vreten wat de pot schaft en jij moet ze niet zo pamperen... zij hebben nooit begrepen hoe zulke kinderen zich voelen en dat ze door iets te moeten wat volgens hun niet kan zich zeer onveilig voelde en daardoor (ernstige) gedragsproblemen kregen.

Ik deed ook: hier in kan ik meebuigen en daardoor had ik ruimte om andere dingen wel te kunnen veranderen/door te zetten.

Mijn dochter heeft ook een periode alleen een bepaalde kleur rood aan willen trekken; dat gaf haar een veilig gevoel (net als een knuffel bij een kleiner kind).
Mijn zoon en dochter zijn zeer slim, maar lopen sociaal en emotioneel flink achter.
Vooral aan mijn zoon was te merken dat hij geestelijk (emotioneel) veel jonger was dan zijn echte leeftijd.

Nou, eerlijk gezegd is voor ons de commentaar-periode al een tijdje geleden. Zoon doet het ontzettend goed en vaak merk je niet eens dat hij anders is, zeker als je hem niet goed kent. Wij zien het wel en omdat hij zich ontzettend goed kan aanpassen merk je buitenshuis vrij weinig van zijn autisme. Mijn schoonouders, die zich nooit hebben kunnen neerleggen bij de diagnose, vinden zelfs dat zijn autisme nu "over" is want hij doet het zo goed op het gymnasium en heeft vrienden. Dat zijn beste vriend en vriendin dezelfde diagnose hebben doet daar dan weer niets aan af.

Dochter heeft een paar jaar een voedingssonde gehad omdat ze weigerde te eten en te drinken(daar hebben we inderdaad van veel mensen commentaar op gehad, kind had niets te willen, we verwenden haar, ze moest maar een weekje bij hen komen, dan ging ze wel eten, je kent het ongetwijfeld), maar dat zorgde tegelijkertijd dat mensen zagen dat er "iets" met haar aan de hand was en dus werd afwijkend gedrag minder erg gevonden of zo.
Bij haar moeten we veel meer meebuigen om inderdaad aan de andere kant weer iets gedaan te krijgen.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 09:45

Ik wil jullie trouwens bedanken voor alle tips, ik ga er (met dochter) mee bezig, lief!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:46

MairiMacBran schreef:
Ze wil geen polo, maar van die hele rekbare shirts met een hoog kraagje met rits. In een gewone winkel slagen we sowieso voor haar dagelijkse kleding ook al vrijwel nooit. De kleinste damesmaten past ze nog niet(we zijn toevallig afgelopen week bij de H&M nog wezen passen), ze is krap 1.40.

al eens naar hardloopkleding gekeken? functionele shirt zonder gekke printjes. met eventueel een opstaand kraagje met rits.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:10

Heeft ook niks te maken met verwennen. Je moet zo creatief zijn in het bedenken van oplossingen en "aanvaardbare" regels. Iedere dag weer strijd is niet vol te houden en maakt het er thuis niet beter op. Grenzen aangeven gebeurt heus wel, maar op een andere manier dan het standaard verhaal. Mijn dochter is HSP en heeft zo ook haar "dingen". Absoluut naar jezelf luisteren en oplossingsgericht denken. Veel succes met vinden van de juiste spullen, ook dat blijft een uitdaging!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:16

Knap
Dat je die concessies doet !
Ik doe ze niet bij mijn zoon met een mogelijke ASS
Uiteraard heeft hij dingen die hij perse niet wil/ kan verdragen daar wordt door mij rekening mee gehouden.
Maar wat betreft kleurtjes in kleding is hij niet zo moelijk gelukkig
Wel voel ik labels af in T shirts
Of dat de goede zijn
Want zonder t juiste label dat hij kan beetpakken wanneer nodig gaat t niet oké met m .

Ik kan vaak slagen bij Decathlon
Hardloop of hike afdeling

Betaalbaar en de kwaliteit is over t geheel prima

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:46

Is het niet een idee dat als je een shirt vind, die goed is op de kleur na! Dus bijvoorbeeld toch een roze shirt, dat je dan bij de drogist kleding verf haalt en zelf de kleding in de wasmachine gooit met de verf en m dan alsnog donkerblauw of zwart maakt? Dat deden wij altijd! Ik ben ook niet makkelijk met kleding. Alles donker en liefst simpel. Als ik iets leuks zie waarbij alleen de kleur niet goed is dan verf ik het. Is super makkelijk!
Geen idee of dit al genoemd was hoor, niet het hele topic gelezen

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:51

Als ik wist dat je dochter autistisch is had ik in mijn post het gedeelte weggelaten waarin ik zei dat ik een verkeerd gekleurd stiksel wel extreem vind om te paardrijden. Zulke kinderen zijn speciaal en vergen een andere opvoeding dan een normaal kind. Mijn broer is autistisch en voordat mijn ouders het wisten had hij maar 'gewoon mee te gaan met schoolkamp/ die schoenen de dragen/ die aardappels op te eten' sinds de diagnose zo'n 15 jaar terug hebben mijn ouders meer rekening gehouden met zijn speciale behoeften, het geschreeuw en onbegrip is verleden tijd en het gaat hem goed maar nog altijd zijn er mensen die het beter weten. Ik dacht eerlijk gezegd ook autisme toen ik je post las, maar die stempel durf ik niet online te drukken op een onbekende :) ik hoop dat je snel de shirtjes vind die ze prettig vind.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:53

Moderatoropmerking:
Let er op dat jullie on-topic blijven. De TS vraag waar ze bepaalde kleding kunt kopen, het gaat hier niet om de opvoeding van haar dochter, hou rekening hiermee.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 11:22

Eight schreef:
Als ik wist dat je dochter autistisch is had ik in mijn post het gedeelte weggelaten waarin ik zei dat ik een verkeerd gekleurd stiksel wel extreem vind om te paardrijden. Zulke kinderen zijn speciaal en vergen een andere opvoeding dan een normaal kind. Mijn broer is autistisch en voordat mijn ouders het wisten had hij maar 'gewoon mee te gaan met schoolkamp/ die schoenen de dragen/ die aardappels op te eten' sinds de diagnose zo'n 15 jaar terug hebben mijn ouders meer rekening gehouden met zijn speciale behoeften, het geschreeuw en onbegrip is verleden tijd en het gaat hem goed maar nog altijd zijn er mensen die het beter weten. Ik dacht eerlijk gezegd ook autisme toen ik je post las, maar die stempel durf ik niet online te drukken op een onbekende :) ik hoop dat je snel de shirtjes vind die ze prettig vind.

Dank je wel. Ik had het misschien moeten vermelden, maar het leek me onnodig om een heel omstandig verhaal te houden voor slechts de vraag "waar vind ik dergelijke shirtjes" :)

Verven is idd ook nog een idee. Bedankt voor al jullie moeite!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:08

Ik hoop dat je een aantal passende shirtjes kunt vinden voor je dochter.
Misschien slim om er mocht dat een optie te zijn, meerdere kleuren van hetzelfde shirtje te bestellen als ze bevallen.

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:26

gewoon polo's van h&m etc? anders op marktplaats even zoeken.