Paard verkopen > regels voor verkoper??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jjuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 01:03

bedankt allemaal !

ik ga er een nachtje over slapen en goed nadenken..

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 01:03

Ik zou echt serieuze twijfels krijgen als iemand zo snel en ongekeurd wil verkopen....
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 21-05-17 01:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 01:04

upendo schreef:
Volgens mij gaat het bottom lineaire niet om dit weekeind wel of niet gekeurd worden. Het gaat om het nakomen van afspraken.

- TS is akkoord gegaan met 450 euro minder bij snelle verkoop. Dit heeft ze gespecificeerd: dit weekeind uiterlijk.
- Achteraf wilden ze opeens toch keuren en oh vervelend, dat lukt niet meer deze week.
- ze verwachten wel de lagere prijs en eisen dat andere kopers niet meer mogen komen kijken, terwijl zij zelf niet de afspraak nakomen.

En hoe weten wij als buitenstaanders dat zij die lagere prijs verwachten? Heeft TS wel duidelijk gecommuniceerd? En dat keuren vaak niet in het weekend of op hele korte termijn kan is heel normaal, net zoals dat mensen het paard willen laten keuren om gezondheidsproblemen uit te sluiten. Het is dan ook heel normaal om niemand meer te laten komen kijken wanneer TS ermee heeft ingestemd om het paard te laten keuren (want anders was dit hele probleem niet ontstaan?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 01:05

Hoezo had ts zich moeten bedenken dat keuren in het weekend niet ging? Dat was toch ook niet afgesproken?
De afspraak was voor 450 minder direct/dit weekend meenemen. Zonder gedoe.

Nu willen ze tóch keuren, wat prima is maar dan niet tegen de gemaakte prijs/deal maar tegen de oorspronkelijke prijs. Die afgesproken prijs was namelijk voor direct/dit weekend nog ophalen zonder keuring.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 01:06

Dat is dus niet het geval? Dier is gekeurd in december en ze mogen herkeuren. Maar dan halen ze e termijn niet meer en gaat je afspraak dus op de schop imho.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 01:07

upendo schreef:
Dat is dus niet het geval? Dier is gekeurd in december en ze mogen herkeuren. Maar dan halen ze e termijn niet meer en gaat je afspraak dus op de schop imho.

Juist! :j
Zo zie ik het ook.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 01:08

Is die 3, 4 of 5 dagen meer dan zo erg als het paard niet in de weg staat?

TS, heb je al over die 450 euro extra gecommuniceerd met de potentiële kopers?

Dat het paard in december nog goedgekeurd is hoeft niet te betekenen dat de gezondheid van het paard nu nog hetzelfde is.
Laatst bijgewerkt door Change3x op 21-05-17 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 01:08

Dan moet je ook niet akkoord gaan met keuren.
En in ieder geval duidelijk zijn en dat is TS niet.Dan had ze nu ook terug moetem sturen Nee daar heb ik geen begrip voor.Deal is off, bij vraagprijs is er een akkoord anders niet

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 01:11

Change3x schreef:
upendo schreef:
Volgens mij gaat het bottom lineaire niet om dit weekeind wel of niet gekeurd worden. Het gaat om het nakomen van afspraken.

- TS is akkoord gegaan met 450 euro minder bij snelle verkoop. Dit heeft ze gespecificeerd: dit weekeind uiterlijk.
- Achteraf wilden ze opeens toch keuren en oh vervelend, dat lukt niet meer deze week.
- ze verwachten wel de lagere prijs en eisen dat andere kopers niet meer mogen komen kijken, terwijl zij zelf niet de afspraak nakomen.

En hoe weten wij als buitenstaanders dat zij die lagere prijs verwachten?

Anders hadden ze niet zo pinnig gereageerd op het berichtje dat zojuist gestuurd heeft?

Heeft TS wel duidelijk gecommuniceerd? En dat keuren vaak niet in het weekend of op hele korte termijn kan is heel normaal, net zoals dat mensen het paard willen laten keuren om gezondheidsproblemen uit te sluiten.

Dat staat buiten kijf. Echter hadden ze dan moeten discussiëren over de termijn waarop het paard weg moest voor de toendertijd afgesproken prijs.

Het is dan ook heel normaal om niemand meer te laten komen kijken wanneer TS ermee heeft ingestemd om het paard te laten keuren (want anders was dit hele probleem niet ontstaan?)

Hele eieren eten is dus dat ze daar niet specifiek akkoord mee is gegaan

Change3x

Re: Paard verkopen > regels voor verkoper??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 01:13

Dan ligt de fout dus voor alsnog bij TS want zij had duidelijk moeten zijn. :)

Je kunt de potentiële kopers dan ook niks verwijten.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 01:15

Ik vind 'dit weekeind ophalen voor 450 minder' best wel duidelijk.

Als dit mij zou overkomen zou ik het dier niet eens meer aan hen gunnen, maar die keus is persoonlijk.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 01:16

Dat is duidelijk, maar TS is niet duidelijk geweest over alles wat zich daarna heeft afgespeeld. Kopers denken nu dat ze hem kunnen laten keuren en kopen omdat TS niet goed heeft gecommuniceerd.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 01:18

Dat kunnen ze nog steeds me dunkt. Alleen zou het gek zijn om dat wel voor de "weekeindprijs" te mogen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 01:20

Hoe duidelijk had ze moeten zijn? Dìt weekend ophalen voor 450 minder.
Gebeurd dit niet, kunnen er gewoon andere kopers komen, die dezelfde kans krijgen. Of de volle mep betalen mét keuring.

Heb eerder t gevoel, dat die potentiële kopers haar wat onder druk willen zetten, door te zeggen dat ze dat niet mag doen.. :\ Maargoed.

Succes en wijsheid gewenst TS, slaap lekker.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-17 01:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 01:20

upendo schreef:
Dat kunnen ze nog steeds me dunkt. Alleen zou het gek zijn om dat wel voor de "weekeindprijs" te mogen doen.

En dat is dus iets wat TS aan moet geven, dat zij het alleen wil als ze het volle bedrag betalen. :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 01:22

Change3x schreef:
upendo schreef:

En dat is dus iets wat TS aan moet geven, dat zij het alleen wil als ze het volle bedrag betalen. :)

Ben ik volledig met je eens, maar volens mij heeft ze dat zojuist gedaan en kwam er toen de reactie dat ze toch maar begrip moet hebben dat ze niet dit weekeind een keuring kunnen regelen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 01:24

Ik weet niet wat TS gestuurd heeft dus daar durf ik niks over te zeggen. Dat een keuring dit weekend niet meer geregeld kan worden is vanzelfsprekend, als zij dus wel het volle bedrag willen betalen moet TS nog even geduld hebben voordat haar paard weg is.

TS, succes met de verkoop! :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 01:24

Daarin ben ik het volledig met je eens! Dan ga ik daarmee het voorbeeld van de TS volgen en lekker slapen!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 01:38

Wat mij niet duidelijk is in t verhaal of 'snelle verkoop' zoals jullie hadden afgesproken, ook daadwerkelijk besproken is als dit weekend, of is er alleen snelle verkoop gezegd? In het eerste geval, volle pond of morgen ophalen. In het tweede geval, is di/woe redelijk snel, zeker als meegenomen wordt dat het (gister dus) zaterdag was en ze op zondag niet kunnen laten keuren.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 07:11

Maar TS, dit kon toch bij bezichtiging al besproken zijn? Ze hebben hem toen blijkbaar niet direct meegenomen anders beginnen ze niet achteraf via bericht over die keuring?

Als het zo gegaan is wat je berichten betreft ben ik het met je eens. Voor 450 euro minder en direct meenemen lijkt me duidelijk. Jij bent baas en ik zou dan ook zeggen dat ze of die 450 euro erbij betalen na goedkeuring of je laat andere mensen komen. Feitelijk houden zij zich ook niet aan de afspraken.

En ik ben precies zo; degene die als eerst betaald die is de koper. Ik heb teveel rare dingen voorbij zien komen.

Veel wijsheid gewenst.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 07:16

Ik zou terugsturen "uiteraard heb ik daar begrip voor, maar daarmee is de afspraak mbt de korting van tafel. De prijs bij ophalen is hierbij dus weer xxxx. Tevens laat ik de andere kijkers komen, maar zal ik ze laten weten dat er op datum x gekeurd wordt en jullie hem bij goedkeuring meenemen. Tenzij er nu vanaf gezien wordt vanwege het niet verkrijgen van de korting."

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 07:27

Beetje apart
T hele verhaal
Lijkt me logisch dat potentiële kopers en keuring willen
En een aankoop keuring op zaterdag of zondag is niet gebruikelijk
Dus dinsdag of woensdag is alsnog een snelle verkoop Imo
Succes

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 07:32

Ik denk dat het valt en staat met de eerste reactie die ts heeft gegeven op het keuren van het paard, ts zou immers zelf de da gaan bellen blijkbaar.

Indien je in die berichten mee bent gegaan in de berichten van de koper, zou het kunnen zijn dat je onbewust alsnog een overeenkomst bent aangegaan met hun.
Je kan het gooien op overdonderen of zo.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 07:54

Overigens is het beter om te bellen met de mensen en niet via berichtjes

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 08:16

Gillbo schreef:
Ik zou echt serieuze twijfels krijgen als iemand zo snel en ongekeurd wil verkopen....

Waarom? Je moet altijd weer afwachten wat er uit een keuring komt. De ene DA buigt net wat verder door en het blijft een momentopname. Ik zou ook liever ongekeurd en snel verkopen dan weer een paar dagen wachten op een keuring.
Daarmee heb je niets slechts in de zin maar het is gewoon veel makkelijker.

Ontopic ga ik mee met Upendo, alhoewel ik niet weet hoe TS het allemaal geformuleerd heeft naar de koper toe.