Rijlaarzen, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: Rijlaarzen, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:16

Heb mijn Ariat toen bij EJ gekocht
Hadden diverse maten op voorraad

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 07:14

sureido schreef:
Ach oké, ja die bedoelde ik!

Als je echt fijne goedkope laarzen wilt zijn die van mij echt fijn van deniro, maar ik weet ook niet of die bruine bij je zadel matchen en of je maat er bij zit. Kwa voetmaat zit ik hetzelfde als jou en dat gaat wel gewoon goed!

DeNiro staat momenteel als een goede mogelijkheid. Ik ga woensdag of donderdag passen :)

Jester_, Cavallo houd ik in mijn hoofd. Ik ga nu eerst kijken bij Trixsports en Levade wat ze me kunnen bieden.

Zinzi_Jewel, EJ heeft gezegd dat ze niet de exacte maat hebben die ik nodig heb. Maar misschien rij ik zondag even langs om te kijken wat ze hebben. Geloof dat het koopzondag is.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 11:23

Even een update :D

Ik ben bij Levade geweest voor Deniro's, dit worden hem toch niet.
Ben ook bij Trixsports geweest voor Petries, deze worden het wel. Heb 24 mei een afspraak om aan te meten :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:52

Super! Vond je de De Niros niet mooi? Of passen de Petries beter?

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:59

ik ben ook nieuwsgierig waar je keuze op gebaseerd is? Ik moet namelijk ook nieuwe laarzen :D

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 00:48

upendo schreef:
Maatwerk?

Als je het wat goedkoper wil Lipica, anders DeNiro, Petrie ed, ze bieden tegen meerprijs allemaal wel maatwerk!

ik heb petries en gekocht bij de divoza.
ook allemaal aangemeten, kostte me niets extra's :) :) :)

inmiddels heb ik ze al vanaf 2010, dus 7 jaar :j :j

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 00:58

Bij Koole ruitersport hebben ze nu ook laarzen in de aanbieding van Donadeo. Ik heb ze zelf ook aangeschaft en zijn ook de goede kleur van je zadel. Of ze ook echt fijn zijn kan ik nog niet oordelen want ik heb ze nog niet gebruikt, maar mooi zijn ze wel.
https://www.kooleruitersport.nl/donadeo-tropea-324.html

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 11:00

De Tricolore en Salentino paste ik niet, dus dan zouden het Ottaviano worden. Alleen vond ik die prijs te hoog als ik er ook nog wat verschillende kleuren oid bij wilde, ze wist ook niet zeker of ik in de standaardmaten daarvan zou passen. Zo niet, dan kwam er ook nog €100- €200 bij.

Daarnaast ga ik misschien een beetje voor zekerheid, ik lees over Petrie alleen maar goede verhalen :o En ik vond Astrid van Trixsports echt onwijs goed helpen en meedenken.

Ketaki, ook helemaal op maat gemaakt dan? Mag ik vragen wat jij kwijt was? Mag eventueel ook via pb, maar hier ben ik wel benieuwd naar.

Majken, ik heb die idd ook voorbij zien komen, maar het worden toch Petries, anders blijf ik twijfelen :P

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 13:54

Ik denk dat ketaki bedoelt dat ze hebben geholpen met opmeten en passen. Dat is wat anders dan maatwerk. Bij maatwerk worden ze helemaal voor jou benen gemaakt

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 13:56

Laura_ schreef:
Ik denk dat ketaki bedoelt dat ze hebben geholpen met opmeten en passen. Dat is wat anders dan maatwerk. Bij maatwerk worden ze helemaal voor jou benen gemaakt

Ja, dat dacht ik ook, daarom vroeg ik wat verduidelijking. Maar heb Ketaki inmiddels ook gesproken via pb en dat was inderdaad het geval :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 14:30

Laura_ schreef:

Klopt en aangezien mijn maten met passen er niet waren, hebben ze ze besteld voor mij.

De kosten waren 100,- vooraf betalen en de rest na de tijd, zodat ze zeker de rijlaarzen konden laten maken

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 17:42

Ik heb Divoza toch maar even een mailtje gestuurd voor wat meer info, bedankt voor de tip Ketaki!

Hayase

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:07

Ik heb Lipica laarzen en ben er erg tevreden over!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 19:41

Hayase schreef:
Ik heb Lipica laarzen en ben er erg tevreden over!

Lipica heb ik teveel slechte verhalen over gehoord en laarzen gezien met slechte afwerking, dat wordt 'm dus niet. Maar toch bedankt.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:46

Bij divoza nu 25% korting met moederdag

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:19

Iselda schreef:
Ik heb Divoza toch maar even een mailtje gestuurd voor wat meer info, bedankt voor de tip Ketaki!

graag gedaan hoor :) :) :)

ik ben benieuwd wat eruit komt :)

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:24

Ik heb deze van Mountain Horse.. hebben best wel een uitgebreide maattabel als ik me dat goed herinner.
Afbeelding

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 22:20

JECKYLL schreef:
Ik heb deze van Mountain Horse.. hebben best wel een uitgebreide maattabel als ik me dat goed herinner.
[ [url=m/1imWic.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hele mooie laarzen, heb ik ook gezien. Alleen is het 43 of 47 cm hoogte in mijn maat, dus daar val ik helaas net tussen in.. :(

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:28

Celeris rijlaarzen, doet ook aan maatwerk. misschien dat je daar eens kunt rondneuzen op hun site

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:33

dan ligt het er aan wat je wilt....standaard Petries bijv. zijn rond de 500. Wil je er vanalles bij, gaat dit bedrag rap omhoog.

Maar Celeris laarzen zijn dik 600, en kun je zo gek doen als je wilt. Maar wil je niets extreems of extra, dan zijn ze duurder als n standaard Petrie.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:36

Getup schreef:
dan ligt het er aan wat je wilt....standaard Petries bijv. zijn rond de 500. Wil je er vanalles bij, gaat dit bedrag rap omhoog.

Maar Celeris laarzen zijn dik 600, en kun je zo gek doen als je wilt. Maar wil je niets extreems of extra, dan zijn ze duurder als n standaard Petrie.

klopt, maar celeris doet wel gelijk aan maatwerk. :o :o

Keell94
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:42

Iselda schreef:
Heeft iemand dan nog misschien een goede ruitersportzaak aan te raden omgeving Alkmaar/Heerhugowaard? :) Dan kan ik daar binnenkort even heen.

[ [url=m/mVcqpH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze zouden in jullie ogen beter zijn? Probleem is dat ik hier absoluut niet mee kan rijden...

ARS ruitersport zit in hhw, hele leuke vrouw kan je vast wel verder helpen :)
verder EquiShell meet in de buurt Lipica laarzen op, wachttijd is vaak wel iets langer bij hun geloof ik.
Zelf heb ik petrie rijlaarzen en ben daar erg tevreden over maar daar hangt wel een prijskaartje aan vast (heb ze niet nieuw gekocht)

Vaak als je je maten weet kun je 2e hands ook al mooie laarzen scoren voor veel minder geld

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:57

Ik hoor over Petrie's dat ze over het algemeen redelijk stug zijn. Ik heb zelf DeNiro Ottaviano's en die zijn echt top. Zitten echt geweldig en ik ben ook een beetje kriegelig met mijn knieholtes. Je moet ze even inlopen, maar na een weekje wilde ik ze niet meer uit doen haha! Het kost alleen iets meer..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:19

Maanlicht schreef:
Ik hoor over Petrie's dat ze over het algemeen redelijk stug zijn. Ik heb zelf DeNiro Ottaviano's en die zijn echt top. Zitten echt geweldig en ik ben ook een beetje kriegelig met mijn knieholtes. Je moet ze even inlopen, maar na een weekje wilde ik ze niet meer uit doen haha! Het kost alleen iets meer..

dat is per persoon verschillend. je moet er idd wel van houden, kwaliteit van petries zijn gewoon goed, ik vind ze niet stug :o :o

Keell94
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:33

Ketaki schreef:
Maanlicht schreef:

dat is per persoon verschillend. je moet er idd wel van houden, kwaliteit van petries zijn gewoon goed, ik vind ze niet stug :o :o

kwaliteit is idd super, heb ze nu al 4 jaar en zijn nog steeds goed, wat beterft dat stug zitten vind ik wel, ze lopen niet bepaald lekker