Stalling twijfels over voeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: Stalling twijfels over voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:07

Echt vervelend, was er al bang voor, weet precies hoe je je voelt. Er zijn vast nog wel goede stallen te vinden!
Welke regio zit je, ts?
Misschien kun je ergens staan waar je een klant kent die het wil doen.

Ik heb zelf ook veel slechte ervaringen op pensionstallen, mijn paard moest ook anders gevoerd, maar ik kwam wel veel en zag dan ook vaak dingen fout gaan bij andere paarden.
Echt op stallen waar je het niet verwacht, staan toppers tussen maar de mensen komen een uurtje rijden en hebben geen idee wat er verder gebeurd.
Jammer genoeg draait het allemaal om geld.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:12

In welke omgeving zoek je wat anders?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:43

HorseTopShop schreef:
Onali schreef:
Ben ik nou zo egoïstisch dat ik zou zeggen, laat het dier toch inslapen?

Voor een buitenstaander is dit makkelijk te zeggen, maar als het je eigen paard is... Zolang het dier nog pijnvrij leeft...
Ik vind de optie van een verzorgster o.i.d. wel een goeie. Ikzelf zou er iig geen vertrouwen meer in hebben. Ik zou me elke dag zorgen maken. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

"Pijnvrij" is natuurlijk niet de enige voorwaarde voor een goed leven. En juist omdat veel mensen niet meer objectief naar hun dier kunnen kijken omdat ze er emotioneel bij betrokken zijn, kan de mening van iemand die dat niet is ogen openen. Ik heb er schijnbaar overheen gelezen dat het beestje alleen staat... "uitzicht" op andere paarden is natuurlijk niet genoeg. Basisbehoeften bla bla bla. Iedereen kent ze wel, maar er ook aan voldoen schijnt dan niet belangrijk te zijn. Voor het baasje en de portemonnee.
In dit geval raad ik ts dan ook absoluut aan snel een betere stal te zoeken. Waar pony wél krijgt wat het nodig heeft. Aan voer, medicijnen EN aan sociale behoeften.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 12:04

De pony heeft bij de anderen ingelopen, maar omdat die haar opjagen en ze dan struikelt en over de kop vliegt, heb ik er voor gekozen haar apart te laten staan. Er zit alleen een lintje tussen dus ze kunnen snuffelen en kroelen. Nee, niet ideaal en ook een hele lastige keuze, maar ik wil niet dat ze struikelt en haar been breekt...
Je opmerking over de portemonnee snap ik niet helemaal? Heeft niks met geld te maken?

Ik zoek in de regio Meppel. Maar heb helaas wel beperkt budget. Ik kan geen stalling van 200 per maand betalen...

Ik ben verschillende opties aan het overdenken. Zit nu zelf even te denken om dan toch maar drie keer per week te gaan en dan voor vandaag en morgen zeg maar, slobber mee te nemen. Heb ik in ieder geval zes dagen te pakken.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 12:50

Er loopt nu ook een topic van iemand bij Meppel waarvan de pension klanten net weg zijn gegaan en ze iemand zoals jou zoekt. Misschien is dat iets voor Je?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 12:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:19

Volgens mij was dat Meppen naar nicje, maar ga zo even terug zoeken in dat topic!

Ik denk er over om vanavond naar stal te gaan. Toch even dat papier maken en opplakken, maar zal wel niet veel uitmaken...

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:29

Als ze niet voert, wie zegt dan dat ze de rest van de afspraken wel nakomt?

Danjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:41

Klinkt mij bekend in de oren, het "voerprobleem" :(
Pensionhouder zegt ja en doet nee.... en zelfs erover liegen.
Dit is 1 van de vele redenen geweest voor ons om te verhuizen naar een andere pensionstal waar het wel goed gebeurd en ons paard meer dan genoeg te eten krijgt en dagelijks weidegang.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:35

Nicje87 schreef:
Er loopt nu ook een topic van iemand bij Meppel waarvan de pension klanten net weg zijn gegaan en ze iemand zoals jou zoekt. Misschien is dat iets voor Je?

Nee, dat is bij Meppen, in Duitsland. Maar wel betrouwbaar, misschien de afstand waard áls IHN direct weer een pensionklant aan zou willen nemen. Dan MOET je er niet regelmatig naartoe, dan kun je gaan wanneer het je uitkomt, rustig een week overslaan, diertje is echt in goede handen. Maar dat zou je even met IHN zelf moeten bespreken.

amoj schreef:
Je opmerking over de portemonnee snap ik niet helemaal? Heeft niks met geld te maken?
en

amoj schreef:
Ik zoek in de regio Meppel. Maar heb helaas wel beperkt budget. Ik kan geen stalling van 200 per maand betalen...

Dit spreekt elkaar wel een beetje tegen. Een prijs van gemiddeld 250-300 euro voor volpension is heel normaal, daar zit jij dus een stukje onder en dat is moeilijker te vinden. En dat is wat ik daar mee bedoel. Je laat je pony dus alleen staan, met een onregelmatig voerbeleid en medicijnen die niet elke dag worden gegeven die ze hard nodig heeft, omdat je geen "gewone" stalprijs kunt betalen. Ook ik, als niet emotioneel betrokken persoon, dus gewoon naar de feiten kijkend, denk dat je dat echt moet veranderen om je diertje nog een fijn leven te kunnen geven. Deze situatie is gewoon geen fijn leven voor je pony.

Uiteraard begrijp ik de keuze van het alleen zetten, je wilt inderdaad niet dat je pony opgejaagd wordt en over de kop slaat. Het opjagen alleen is al stress en slecht, en dan hebben we het nog niet eens over eventuele verwondingen aan je dier. Maar deze stal is naar mijn mening gewoon niet goed en zou ik voor mijn dieren een absolute no-go vinden. je vindt hier zelf ook geen rust in.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:48

Ik was de medicijnen zelf gaan voeren. Gewoon door vochtige zemelen of iets dergelijks heen. Neem aan dat je iedere dag bij je paard bent toch? Dan kun je dat prima zelf doen. Weet je zeker dat het goed gaat.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:50

Change3x schreef:
Ik was de medicijnen zelf gaan voeren. Gewoon door vochtige zemelen of iets dergelijks heen. Neem aan dat je iedere dag bij je paard bent toch? Dan kun je dat prima zelf doen. Weet je zeker dat het goed gaat.

Misschien even het topic lezen?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:50

Zou dit niet oke vinden. Zelf heb ik ook paarden van anderen op mijn terrein gehad. Daar ben je voorzichtiger mee dan je eigen paarden. Medicatie geven hoor je niet te vergeten dat vind ik echt niet kunnen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:52

Ik las omgeving meppel, en dacht! ahh dan kan ik misschien wel helpen, maar voor 200 volpension, én nog speciale aanvullingen ga je dat denk ik niet redden, zelfs niet in Drenthe wat een relatief goedkope provincie is wbt stalling.

Ik snap absoluut je dilemma, beter precies te weten waar je aan toe bent, dan dat je gezegd wordt dat iets mogelijk is, en er vervolgens achterkomen dat dit niet aan de orde is.

xdesix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:47

PB gestuurd

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:55

ELpatcho schreef:
Zou dit niet oke vinden. Zelf heb ik ook paarden van anderen op mijn terrein gehad. Daar ben je voorzichtiger mee dan je eigen paarden. Medicatie geven hoor je niet te vergeten dat vind ik echt niet kunnen.

Precies!!
Ik zou zo iemand dus ook echt niet meer vertrouwen.
Ik begrijp zulke mensen ook niet. Of je nu gewone brok geeft of wat anders, het kost toch amper meer tijd.
En een pilletje er in mikken al helemaal niet.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:59

Ik werd getipt en zo'n oud besje wil ik er hier wel bij hebben als ts dat wil en we het eens worden over de afspraken. Hier krijgen ze ook seniores 2x per dag. Ik koop het zelfs groot in (per 1000 kg) dus nog goedkoper ook :). Is ca 45 min.rijden hierheen vanaf meppel. Mijn paarden zijn ook ouder..een shet van 34, ev van 22 of 23 op papier maar volgens tandarts ouder dan 30, een kwpn er van 23 en een fries van 12.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:09

Dat klinkt goed!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:16

Ik zou zeggen gelijk verhuizen.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:49

Dat klinkt heel goed! In ieder geval als een aanbod om verder in te duiken. Succes ts!

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 00:08

Klinkt goed wat je hier aangeboden word

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 00:58

IHN schreef:
Ik werd getipt en zo'n oud besje wil ik er hier wel bij hebben als ts dat wil en we het eens worden over de afspraken. Hier krijgen ze ook seniores 2x per dag. Ik koop het zelfs groot in (per 1000 kg) dus nog goedkoper ook :). Is ca 45 min.rijden hierheen vanaf meppel. Mijn paarden zijn ook ouder..een shet van 34, ev van 22 of 23 op papier maar volgens tandarts ouder dan 30, een kwpn er van 23 en een fries van 12.

Dit vind ik dus het fijne aan bokt! Zo'n lieve bokkers! Begreep wel dat ts een beperkter budget heeft dus hoop dat het dan alsnog lukt!

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 00:59

Wat een prachtig aanbod!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 07:49

Ts gaf aan dat ze onder de 200 moest blijven. Voor 150 euro excl. de medicijnen en krachtvoer denk ik dat er een mooie balans is. Wat de medicijnen hier in dl kosten kan ik ook nog weleens navragen want kan best zijn dat die hier in dl ook nog goedkoper zijn. Maar beestje loopt hier dan met de rest in de wei (heb 2x paarden gehad die overal gejaagd werden en hier totaal niet), grote schuilstal van ca 45 m2 schat ik (hun stukje dan...het is een schuur vast aan het huis en voer etc staat er ook). Hooi in hooinetten en 2x per dag krachtvoer en seniores. (De kleine shet krijgt soms 3 x afhankelijk van hoe ze is..die kan nl nauwelijks hooi eten door haar gebit en het oude besje kan het mss ook beter over meer porties verdeeld krijgen...zeker bij te magere paarden is het beter over meerdere voerbeurten te verdelen omdat het dan beter opgenomen wordt). Ts kan komen wanneer ze wil, en zolang blijven als ze wil. Maar goed...het is wel 15 minuten verder dan waar ze nu staat, dat is een halfuur per keer en in km weet ik het niet, dus kan me ook goed voorstellen dat dat een drempel kan zijn evenals het feit dat je zo'n oudje natuurlijk liever niet blijft verkassen. Ts kent haar paard het beste en kan zelf het beste een beslissing maken.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 08:46

Klinkt als pre heaven!