Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lalidan schreef:Sizzle schreef:Misschien moeten we gewoon niet al te veel willen regelen.
Wat maakt het uit als iemand zichzelf overschat? Zet hooguit zichzelf voor schut.
Tja, het is al geregeld. Ik zou het dan liever goed en logisch regelen. Dat het demotiveert of dat dan maar heel weinig mensen het gaan halen, is denk ik juist een teken dat het niet goed zit. Hoe moeilijk zou het moeten zijn om je paard zo voor elkaar te hebben dat je gewoon een zeven kan halen? Of voor mijn part zet je het op 6,5 gemiddeld, of 6,8.
En nogmaals, ik wil niet zes tot een onvoldoende verklaren. Zes is en blijft voldoende, maar niet genoeg om door te mogen.
Ayasha schreef:Als je vaak genoeg start kom je er vanzelf wel een keer.
En ja, er worden winstpunten gegeven voor bedroevende proeven. Ik heb al winst gereden met proeven dat ik dacht "heb je naar de andere ring zitten kijken ofzo?"
Nu ben ik daar realistisch in. Maar er zijn er ook zat die denken dat elk winstpunt dat ze krijgen ook echt verdient is.
davinci2412 schreef:Als ze die stijlpunten dan ook eens geven zou dat leuk zijn. Afgelopen weekend een wedstrijd gehad met 70 starts, 2 met meer dan 75 stijlpunten. Beide foutloze combinaties. En in totaal maar 10 combinaties die uberhaupt met winst naar huis gingen.
Kaitlyn schreef:germie schreef:Met springen was ik vaakfoutloos met 65 punten. Dus perfect en 2 winstpuntwaardig gereden. Beter kan immersniet, foutloos.
Om 2 winstpunten te krijgen in de B als je foutloos bent moet je 75 stijlpunten halen. Met 65 stijlpunten en een foutloos parcours heb je 1 winstpunt.
germie schreef:Kaitlyn schreef:
Om 2 winstpunten te krijgen in de B als je foutloos bent moet je 75 stijlpunten halen. Met 65 stijlpunten en een foutloos parcours heb je 1 winstpunt.
Met 55 punten ook al eens in de prijzen gereden. Ook dat kon niet perfecter. Is dat dan geen 2 winst waard? Echt wel. Foutloos is 2 winst, kan immers niet beter.
pol013 schreef:Ayasha schreef:Als je vaak genoeg start kom je er vanzelf wel een keer.
En ja, er worden winstpunten gegeven voor bedroevende proeven. Ik heb al winst gereden met proeven dat ik dacht "heb je naar de andere ring zitten kijken ofzo?"
Nu ben ik daar realistisch in. Maar er zijn er ook zat die denken dat elk winstpunt dat ze krijgen ook echt verdient is.
Nee, als je maar vaak genoeg de proef voor een gemiddeld voldoende rijd kom je er uiteindelijk ook. Alleen vaak starten en waardeloze proeven rijden helpt niet zo veel. En ja, ik ken de sinterklaas juryleden ook. Maar daar kun je toch geen hele 'wedstrijd carrière' aan op knopen.
Je komt toch niet 6(niveaus) x 10(winstpunten) = 60 sinterklaas juryleden tegen voor je Z2 bent?
Iig de meeste mensen niet.
Ik heb toch een iets positievere kijk op mensen, hun motivatie en de paardensport in het algemeen. En ik geloof niet dat er nu echt winst te halen valt door de lat hoger te leggen. Hooguit in het blijven investeren in op de opleiding van jury's.
Kaitlyn schreef:foutloos, het woord zegt het al, dat is super, kan niet beter. Dus dat is maximale winst waard. FOUTLOOS.Kaitlyn schreef:
Met 55 punten ook al eens in de prijzen gereden. Ook dat kon niet perfecter. Is dat dan geen 2 winst waard? Echt wel. Foutloos is 2 winst, kan immers niet beter.
In de B is dat gewoon geen 2 winst waard nee. 55 Stijlpunten is ook wel laag hoor, in de 60 rijdt hier bijna iedereen wel.
bruintje123 schreef:Precies daar is het bij het springen ook voor in het leven geroepen.
Sommige paarden zijn zo braaf en behendig dat ze nog met 0 over de finish kwamen terwijl de ruiter ze rond liet jakkeren met de meest bizarre afstanden en andere rijfouten.
Maar ze waren 0 met de snelste tijd. paard wel 4 keer de ruiter uit de brand geholpen maar dat boeide niet.
Deze ruiters vielen ineens compleet door de mand toen er om een net rondje gevraagd werd.
Qimm schreef:foutloos is zonder springfouten, geen weigeringen, geen balk, geen tijdfout. maar als je er als een schele banaan opzit terwijl je zonder zulke fouten rondkomt vraag ik het me af of een winstpunt wel zo verdiend is. Netjes en respectvol rijden is wel iets om mee te nemen in de beoordeling, zeker in de beginnende klasse waarin mensen nog niet 'bewezen' hebben dat ze het paardrijden beheersen
germie schreef:Foutloos, het woord zegt het al, dat is super, kan niet beter. Dus dat is maximale winst waard. FOUTLOOS.
davinci2412 schreef:Ik vind het ook goed dat ze de stijlpunten in het leven hebben geroepen om de basis te verbeteren bij de ruiters, maar nu zijn er ook ruiters die bijvoorbeeld met jonge paarden starten of die geen super springpaard hebben waarvoor de sport nu ook een stuk minder leuk is.
davinci2412 schreef:bruintje123 schreef:Precies daar is het bij het springen ook voor in het leven geroepen.
Sommige paarden zijn zo braaf en behendig dat ze nog met 0 over de finish kwamen terwijl de ruiter ze rond liet jakkeren met de meest bizarre afstanden en andere rijfouten.
Maar ze waren 0 met de snelste tijd. paard wel 4 keer de ruiter uit de brand geholpen maar dat boeide niet.
Deze ruiters vielen ineens compleet door de mand toen er om een net rondje gevraagd werd.Qimm schreef:foutloos is zonder springfouten, geen weigeringen, geen balk, geen tijdfout. maar als je er als een schele banaan opzit terwijl je zonder zulke fouten rondkomt vraag ik het me af of een winstpunt wel zo verdiend is. Netjes en respectvol rijden is wel iets om mee te nemen in de beoordeling, zeker in de beginnende klasse waarin mensen nog niet 'bewezen' hebben dat ze het paardrijden beheersen
Ik vind het ook goed dat ze de stijlpunten in het leven hebben geroepen om de basis te verbeteren bij de ruiters, maar nu zijn er ook ruiters die bijvoorbeeld met jonge paarden starten of die geen super springpaard hebben waarvoor de sport nu ook een stuk minder leuk is.
Jaime_ schreef:Ben het niet met je eens. 6 is een prima gemiddelde. Als een ruiter nog niet klaar is voor het volgende niveau komt ie zichzelf wel tegen in de volgende klasse. Stukje eigen verantwoordelijkheid. We hebben het hier over de basissport he, laten we het een beetje leuk en toegankelijk houden voor iedereen.
Moonlight17 schreef:Ik geloof dat de KNHS bezig is met een soort tocht om de wedstrijdsport aantrekkelijker te maken voor beginnende ruiters. Laagdrempeliger maken geloof ik dat ze het noemde. Daardoor zijn de dressuurproeven toch ook gewoon simpeler te maken. Door de winstpunt regeling te verzwaren, werk je dat juist tegen.
Wat ik niet snap is dat ze dressuur laagdrempeliger zijn gaan maken, maar bij het springen de lat juist omhoog zijn gaan leggen.