Waar moet een goede paardentrailer aan voldoen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:13

frankiej schreef:
ik heb een sirius. heel fijn is de zadelkamer: de zadelstang is met 1 hand naar buiten te draaien dmv een veersysteem. Wat ik wel mis (totnutoe op alle trailers): de binnenverlichting aangesloten op de constante plus zodat je die ook aan kunt doen zonder dat het licht van de auto aan moet. De schakelaar dan wel op een makkelijk bereikbare plaats, dus niet boven in het plafondlampje. Verder een goede achteruitrijverlichting, ik heb er zelf een stevige led/werklamp op gemonteerd dat geeft tenminste licht. Verder voldoende en grote vastzetogen aan de buitenkant: zijkanten en klep.

Eens!!

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:49

Cheminee schreef:
......

Aluminium of gietijzeren bodem.

Gietijzer???? Da's toch loeizwaar? Dat moet wel een heeeel goede wegligging geven, maar ik vrees dat je dan je vrachtwagen rijbewijs nodig hebt om die trailer te trekken.

faytjefay

Re: Waar moet een goede paardentrailer aan voldoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:23

Ik vind dat ze in australie fijne trailers hebben, zoiezo is het deurtje aan de voorkant hoog zodat je niet elke keer je kop stoot, ook zijn ze vaak aan de onderkant breder dan aan de boven kant, dit zorgt ervoor dat als je paard uitglijdt/omvalt/gaat liggen niet vast komt te liggen.
Afbeelding
Afbeelding

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:39

pjotrg schreef:
Cheminee schreef:
......

Gietijzer???? Da's toch loeizwaar? Dat moet wel een heeeel goede wegligging geven, maar ik vrees dat je dan je vrachtwagen rijbewijs nodig hebt om die trailer te trekken.

Ik heb een gietijzeren bodem en gewoon 1500 kg wegende trailer

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:43

Cheminee schreef:
pjotrg schreef:

Ik heb een gietijzeren bodem en gewoon 1500 kg wegende trailer

Ik ben er heel gerust op dat jij GEEN gietijzeren bodem hebt. Een plaat (giet)ijzer van voldoende dikte en afmetingen voor een trailer weegt namelijk van zichzelf al 1500 kg........

Duplex plaatje met een stalen toplaag is wat anders; dat komt wel voor, al zou ik dat niet in 'm trailer willen hebben.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:31

dems75 schreef:
Het Aid-system van Fautras ben ik ook nog voor aan het sparen. Ideaal als je in je eentje 1 of 2 paarden moet laden. Je kunt dan heel makkelijk met 1 handbeweging de "stang" achter de billen doen bij je paard terwijl je voor bij zijn hoofd staat.:

[ Video ]

(zit denk ik wel patent op ;) )

Wel handig systeem! Zou dit wel in mijn Iforwilliams willen hebben.

sneeuwpop

Re: Waar moet een goede paardentrailer aan voldoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:54

Dat is handig.

Wat ik nu zelf mis is in hoogte en breedte verstelbare stangen.
Ik kocht hem met 1 paard en heb ondertussenneen sherlander erbij voor ons zoontje en mijn vader is ondertussen gaan fokken met b pony's.
De ramen vind ik dus ook een nadeel, dat deze zo hoog zitten, maar het is te overzien. Eennlange aan de voorkant ipv schuin had misschien prettiger geweest, maar hebbdaar geen ervaring mee.
Wij hebben een 1 3/4 trailer met zadelkamertje van atec. Hij bevalt verder goed.

Nadeel van het zadelkamertje vind ik dat het deurtje zich aan de andere kant bevind, zodat ik met de spullen ennhet tuig steeds over de trekhaak etc moet stappen. Ik vind een paard/ pony buiten de trailer vast zetten niet prettig en doe dus bijna alles in de trailer.

En ik heb een mooi systeem gezien voor de achterstang, dat deze naar buiten kan draaien. Dit ivm bijv "ineens" naar achteren komen van het paard, terwijl de stang slechts aan 1 kant los is. Heel simpel, niet duur en vooral veilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:44

pjotrg schreef:
Cheminee schreef:
......

:=
Of eentje van lood :+