Paspoorten worden gewoon achtergehouden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:51

Kun je de shetten niet bij het shetlandstamboek laten inschrijven? Nieuwe chip erin, paspoort erbij en klaar is kees.

Ik stond ooit eens met een stelletje arabische volbloeds in Doha en van eentje kregen we maar niet paspoort met chip bij elkaar. Bleek er gewoon aan de andere kant van de hals nog een chip te zitten en die matchte wel met het paspoort.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 18:03

Nieuwe chip erin stoppen?

Daar gaan de meeste dierenartsen echt niet aan mee werken mag ik hopen zolang de oude afgelezen kan worden. :7

Wij hebben ooit een nieuwe chip in een kwpn'er laten zetten toen de oude chip door 2 verschillende klinieken en meerdere verschillende type readers niet gevonden werd. Wat denk je, bij verkoop deed opeens de ontbrekende chip het wel. :+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 18:08

Soms doen die chipreaders het ook niet. Ik gebruik ze op de dierenambulance ook en soms check ik een kat wel 2 keer incl puntje van de staart en heb ik niks. Daarna kom ik bij de DA en die vind wel een chip en andersom heb ik het ookal gehad.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:16

GamblersCup schreef:
Wat maakt dat nou uit?

Heel veel.

Voor de rechten van ts en van de stalhouder.

Dat het JOU geen "reet kan schelen" wil niet zeggen dat het geen belangrijk onderscheid is.

Zitten voor beide partijen hele andere voorwaarden en vereisten aan vast.
Stalhouder zou zich bijv. Op retentierecht kunnen beroepen.

Maakt ook veel uit voor de manier waarop TS dit het beste aan kan pakken.

Jou instelling dat het totaal niet van belang is, klopt dan ook gewoon niet.
Even een wat extreem voorbeeld, maar er zit ook een boel verschil tussen bijvoorbeeld het delict moord, of het delict doodslag.... ondanks dat je in beide gevallen met een dood persoon zit als gevolg van de actie van de dader...

En ja, een dergelijk onderscheid maakt dus juist WEL "een reet uit".

Vandaar mijn reactie, want mensen die hier zeggen dat het om diefstal gaat, hebben het gewoon compleet mis.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:31

Nee, mij maakt het géén reet uit hoe het heet... hij doet iets wat niet mag, en daar zou ik achteraan gaan. Maakt niet uit of het achterhouden is of diefstal, het mag niet en daar zou ik stappen tegen ondernemen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:51

Weetje,

als je niks zinnigs toe te voegen hebt hé,
dan kun je soms maar beter helemaal niks zeggen.

Dat het jou geen reet uitmaakt heeft TS dus helemaal 'geen ene reet' aan.
Het doet er namelijk WEL toe. Een heleboel zelfs.
Als A het geval is, dan kan TS stappen Z nemen.
Als echter B het geval is, dan kan TS beter stappen X en Y nemen. Neemt zij stap Z dan gooit ze daarmee haar eigen ruiten in, en zal ze mogelijk niet serieus genomen worden.

Ik had van jou toch echt wel wat meer verwacht dan dit puur simplistisch denken :(:)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:57

Zucht. Dat jij het niet zinnig vind als betweter, betekend niet dat iemand hier niets mag neerzetten. Ik zeg dat het mij geen reet uitmaakt, en dat is een feit. Ik zeg wat ik zou doen, in de situatie van de ts. Vrij algemeen, maar als jij vind dat alles in details neergezet moet worden, denk ik dat je verkeerd zit. Want dat zijn niet de regeltjes van bokt. :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:50

JoyCiej007 schreef:
Nee romy het gaat niet om de pony het gaat om de paspoorten.

hij was vd padpoorten geen eigenaar maar wel houder.
Hij had de paspoorten al in zijn bezit.
En houdt die nu achter.

Dus er kan in geen geval sprake van diefstal zijn.
Het gaat hier om evt verduistering!

Alleen als de paspoorten bij TS thuis lagen of weet ik veel waar, anders dan in zijn handen en in zijn bezit, dan neem je iets WEG en dan is er sprake van diefstal.
Een stalhouder heeft de paspoorten al in zijn bezit.

Kun jij het niet mee eens zij; zo IS het nou eenmaal juridisch en wettelijk geregeld.

Jeetje wat ben jij snel op je teentjes getrapt zeg!
Het maakt (zoals gamblerscup ook al zegt) geen reet uit hoe je het noemt, ik heb ook niks benoemd over de pony dus waar je dat nou vandaan haalt?
Maar goed noem het zoals je het wilt noemen, daar heeft ts niks aan, die vraagt alleen om een oplossing wat te doen, dan heeft deze discussie over hoe je het beestje bij de naam ook mag noemen dus geen enkel nut.

Ts, ik hoop dat je snel een oplossing vind, ik denk dat ik zelf gewoon zou betalen in de hoop dat je de paspoorten mee krijgt en het daarmee gedaan is.

Debbie00

Re: Paspoorten worden gewoon achtergehouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:03

Paspoorten moeten bij de stalhouder liggen anders kan deze een hoge boete krijgen bij evt controle. Ik had die van mij ook altijd thuis liggen, maar nu dus bij de stalhouder. Maar de pony's staan daar niet meer en had hij ze dus gewoon mee moeten geven.

Jace

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 00:00

Aangifte doen van verduistering !
Ik heb uiteindelijk via de politie mijn paspoorten terug !!!

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 04:00

Hmmm... Ja die paspoorten moesten bij hem zijn toen de pony's bij hem stonden maar is hij dan niet wettelijk verplicht om ze mee te geven toen je vertrok als de paspoorten bij de pony's moeten blijven? Dan is er volgens de wet toch nog steeds is misgegaan aan zijn kant. De paspoorten zijn tenslotte wel wettelijk van jou.

Die rekeningen is één ding, dat niet bestaande koopcontract iets anders. Met een koopcontract was je nu natuurlijk stukken verder. Ik zou toch eens horen bij de politie hoe het nu verder kan. Ik weet niet of hij mogenlijk nog kwade dingen kan verrichten door het bezit van die paspoorten.

Het simpele antwoord heb je al gehoord: de rekening betalen, maar ik snap wel dat je na dit alles liever het contact met de boer vermijdt. Koopcontract opstellen en gelijk ruilen met paspoorten kan ook natuurlijk maar de boer klinkt niet echt als iemand die goed snik is. als je dit doet win je een koopcontract maar ga er dan niet alleen naartoe. Veel succes!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 03:29

tja de goedkoopste oplossing is toch gewoon die 160 betalen, maar wel gelijk oversteken. Daarvoor hoef je ( of beter je ouders) maar 1 keer persoonlijk contact voor te hebben....kan in nog geen 2 min geregeld zijn; Zodra de paspoorten op tafel liggen, geven je ouders het geld om daarna direct weer weg te gaan met de paspoorten. (van te voren telefonisch afspraak maken en daarbij gelijk aangeven dat de paspoorten dan ook klaar liggen.............niet dat je op de dag zelf gezeik hebt omdat hij zogenaamd de paspoorten niet bij de hand heeft)

Jullie staan er niet meer, je hebt daar ook niks meer liggen, dus dan is het klaar.

Ben je goedkoper uit dan 2 duplicaten aanvragen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:58

Daar ging het de ouders van TS geloof ik niet meer om... TS, zijn er nu nieuwe paspoorten aangevraagd?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 18:25

nee, klopt, had ik idd gelezen...en ik snap zeker hun punt....maar zo wordt het wel een heel duur principe.
En van tevoren bellen, aangeven dat stalhouder paspoorten klaar heeft liggen...en dan met geld heen gaan en gelijk oversteken kost minder tijd. En geld. Of liever nog via mail afspreken; staat tenminste ook opgeschreven dat het om 160 euro gaat en geen cent meer.

Grote kans ook dat die boer al doorgegeven heeft aan de stamboeken dat er problemen zijn met de paspoorten en dat iedere duplicaataanvraag geannuleerd dient te worden....als je dat kan aangeven natuurlijk; geen idee hoe meewerkend zo'n stamboek daar in is (want tja; wie zegt dat er idd sprake is van een geschil of dat het om een gevalletje 'dwarszitten' gaat)

Dus dan moet je die stap toch zetten.

En als ze wel duplicaten probleemloos aan kunnen vragen en denken er zo vanaf te zijn en die boer komt daar achter, dan gaat die waarschijnlijk juist dan heel lastig worden........heb je jezelf 2 keer in de voet geschoten; En duurder uit EN die eikel op je dak omdat die nog steeds 160 euro wil.

Dus tja persoonlijk denk ik dat je gewoon EN goedkoper uit bent EN gewoon van die man af bent als je gewoon betaalt door middel van gelijk oversteken.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:12

Cynn die boer neemt echt geen contact op met het stamboek.
Daar Is hij punt 1 niet slim genoeg voor en punt 2 te lui voor

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:50

Is alles opgelost TS?