agee schreef:Als dit een officiele KNHS wedstrijd is dan zullen de regels van de KNHS gelden. Hierin staat duidelijk dat je in jouw geval het inschrijfgeld zult moeten voldoen. De vereniging staat hier dus in haar recht.
Natuurlijk voelt dit voor jou onredelijk omdat je zelf hier ook geen invloed op hebt, maar de organiserende vereninging kan hier ook niets aan doen. Zij hebben wel al kosten voor de wedstrijd gemaakt.
Veel ruiters denken dat ze met een dokters of dierenarts verklaring niet hoeven te betalen, maar deze regel staat niet in de KNHS reglementen.
Wij hanteren meestal deze regel niet zo strikt. Afmeldingen tot enkele dagen voor de wedstrijd handelen wij kosteloos af. Maar als een ruiter zich op de dag voor of van de wedstrijd afmeldt, dan vragen wij toch ook het inschrijfgeld.
Als organisatie zou ik jou in dit geval dus geen rekening gestuurd hebben, maar ik denk niet dat je hier in je recht staat door te zeggen dat je niet hoeft te betalen omdat het overmacht is.
Dat doen er meer niet. Verenigingen gaan er verschillend mee om is ook mijn ervaring.
Je kunt altijd nog eens bellen. Misschien is het een vergissing van iemand die de administratie doet en dit niet weet of niet (meer) weet.