Trailerladen, paard blijft niet in de trailer..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:29

cissy

Re: Trailerladen, paard blijft niet in de trailer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:03

In dit onderzoek is vast niet meegenomen hoe ervaren de eigenaren waren met paarden en hun rijstijl met een trailer.

Marly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:09

In dit artikel niet. Ik denk wel dat dat ook een grote rol speelt.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:29

Als ik zo even mee gelezen heb in dit topic, is mijn idee hierbij dat het dier gewoon nog (veelste) gestressed is in/nabij de trailer.

Citaat:
Een lijn er achter heeft tot nu toe alleen maar averechts en gevaarlijk gewerkt. Terwijl je haar op de grond gewoon in kunt pakken met lijnen, niks aan het handje.

Citaat:
ze kan normaal keurig staan naast mij, ook als er dingen gebeuren.

Citaat:
Een snoepje onder dr lippen zal ze in normale situatie niet weigeren, maar komen voor een snoepje zal ze nooit doen. Maar gezien alleen de trailer dit resultaat geeft

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar normaal is het dus een opgevoed paard, totdat het in de trailer komt

Waar ik dan bang voor zou zijn is dat helemaal de trailer in, voor dit paardje, misschien nog gewoon een stap te ver is. Angst is niet zomaar opgelost. Bij welk punt in/bij trailer pakt ze nog wel een snoepje aan? Waar is de grens van deze stress?
Is het echt pas helemaal IN de trailer?

Ik zou er een hartslag meter omhangen, dan kun je mooi zien waar de stress al opbouwt.
Zou mij niets verbazen als dat veel eerder is dan het punt dat ze achteruit dendert.....

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 23:02

Ik heb t artikel gelezen, maar vond het erg onduidelijk.

De enige keren dat t paard verplaatst is was de rijstijl goed en het paard relaxed, heb haar met camera laten vervoeren. Echter was dit in een tweepaards en duurde het alsnog 45 minuten te laden. 2 paards trailer heb ik helaas geen mogelijkheid toe, ivm onvoldoende vermogen van de auto hiervoor.

Paard is met laden laag in stress tot en met de voorhoeven in de wagen. Daarna krijgt ze meer stress.

Ik heb de afgelopen periode er weer even geen aandacht aan besteed. Wel nog altijd bezig met de groundtie (waarbij we het afstand nemen van mij oefenen), en het lopen door een smalle doorgang, met en zonder mij in het zicht.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 23:11

Heb niet alles gelezen maar kan je een trailer lenen waarbij het paard voor eruit kan. Zodat je haar als het ware door de trailer heen kan laten lopen. Misschien dat het idee gevangen dan zakt en dat je de cyclus doorbreekt