Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Skyefate schreef:Ik heb het filmpje eens overlopen en gaan zoeken naar een europese maattabel in cm's gemeten. Ik kom uit op een 70E of F. Ik ben inderdaad bovenlangs gemeten en niet op de plek van de band destijds. Dus ja, ik denk dat je gelijk hebt Fenrir - misschien draag ik gewoon falikant de verkeerde matenMoet je je inbeelden dat ik vroeger B droeg. Het ligt een beetje op het randje - Ik zit op 22.5 cm dus het valt er wat tussen. Toch eens gaan shoppen zaterdag denk ik.

ChiVet schreef:Ik heb nu al verschillende BHs van Shockabsorber gehad en ik zweer erbij. Met mijn E/F houdt het alles goed vast. Ben wel van pasvorm veranderd, had er eerst een met van onder een elastieken band, maar die klapte om door de vetjes op mijn ribben
Skyefate schreef:Oeps, ik dacht dat ik 85D droeg, maar ik verwarde het met vroeger. Vroeger droeg ik 85B, nu draag ik 75D. .Ik hoop dat het wat verschil maakt als ik groter (en smaller) ga. Ze durven er al eens uit huppen, dus dat quadruple boob effect is er wel
MarlindeRooz schreef:Ik zou je zelf goed meten en dan naar een goede winkel gaan en verschillende maten daadwerkelijk ook aanpassen. Dan een goede BH kopen.
En een goede winkel is geen Livera, Hunkemoller oid.
Interessant om te lezen dat de reputatie van de winkel niet is om over naar huis te schrijven!Saaams schreef:Misschien een antwoord wat je niet wil horen maar omdat je er lichamelijk ook last van lijkt te hebben.. Borsten verkleinen?
Skyefate schreef:Ik wist persoonlijk nooit hoe slecht of goed Hunkemoller was. Ik ken de winkel pas van een jaar geleden, ik shop namelijk niet zo verassend graag en ging altijd bh's halen bij de C&A of de H&MInteressant om te lezen dat de reputatie van de winkel niet is om over naar huis te schrijven!
Tink, ik zit in midden-België, Leuven.

Toen ik nog in Leuven woonde, ging ik graag naar Lingerie Elly op de Bond, zag dat die ook vermeld worden op de website van Shock Absorber. 
Skyefate schreef:Oeps, ik dacht dat ik 85D droeg, maar ik verwarde het met vroeger. Vroeger droeg ik 85B, nu draag ik 75D. .Ik hoop dat het wat verschil maakt als ik groter (en smaller) ga. Ze durven er al eens uit huppen, dus dat quadruple boob effect is er wel
Smurffie, ik hoop het! In de winkels keken de verkoopsters altijd maar raar. "Neenee, je hebt een 75 hoor, zo smal is de ribbenkast nooit met zo'n borsten". Ondertussen staat de band van mijn sportbehas nooit tegen mijn huid aan, onder mijn borsten. Alsof de band zelf meegaat met de cup, zeg maar. Dan verbaast het me niks dat ze alle kanten op gaan.
jorretje schreef:Skyefate schreef:Oeps, ik dacht dat ik 85D droeg, maar ik verwarde het met vroeger. Vroeger droeg ik 85B, nu draag ik 75D. .Ik hoop dat het wat verschil maakt als ik groter (en smaller) ga. Ze durven er al eens uit huppen, dus dat quadruple boob effect is er wel
Smurffie, ik hoop het! In de winkels keken de verkoopsters altijd maar raar. "Neenee, je hebt een 75 hoor, zo smal is de ribbenkast nooit met zo'n borsten". Ondertussen staat de band van mijn sportbehas nooit tegen mijn huid aan, onder mijn borsten. Alsof de band zelf meegaat met de cup, zeg maar. Dan verbaast het me niks dat ze alle kanten op gaan.
Als je nu 75 D draagt, zou je voor een 70 E moeten kijken, dan is de cup even groot, maar de band strakker. Als de cup dan wat te krap is kan je voor een F gaan kijken. In de winkels krijg je helaas stelselmatig verkeerd advies, mijn onderomvang is in de winkel eens gemeten op 71cm en dan zeggen ze ja je moet een 75, NEE! Dan is ie dus bij het kopen al te ruim en bij het dragen rekt hij nog verder uit.
Pas een BH altijd op het LOSTE haakje. En buig even goed voorover, ze mogen er dan niet uit 'vallen'.
bij 75D en 70E is de cup niet even groot?Fenrir schreef:Als je een omtrekmaat omhoog gaat moet je een cupmaat omlaag en andersom (natuurlijk zijn er binnen de verschillende soorten bh's wel bepaalde pasvormen die anders kunnen vallen).
Daarom klinkt 70E voor veel mensen heel groot, terwijl het helemaal niet zo heel groot is. Het gaat niet puur om de letter maar om de combinatie van de omtrekmaat en letter.
65F = 70E = 75D = 80C = 85B etc.
Iemand met 65F heeft dus grote borsten voor haar smalle lichaamsbouw. Iemand met 85B is echter veel breder, en heeft op het oog dus kleinere borsten. Het is allemaal relatief.
Sannens schreef:Fenrir schreef:Als je een omtrekmaat omhoog gaat moet je een cupmaat omlaag en andersom (natuurlijk zijn er binnen de verschillende soorten bh's wel bepaalde pasvormen die anders kunnen vallen).
Daarom klinkt 70E voor veel mensen heel groot, terwijl het helemaal niet zo heel groot is. Het gaat niet puur om de letter maar om de combinatie van de omtrekmaat en letter.
65F = 70E = 75D = 80C = 85B etc.
Iemand met 65F heeft dus grote borsten voor haar smalle lichaamsbouw. Iemand met 85B is echter veel breder, en heeft op het oog dus kleinere borsten. Het is allemaal relatief.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik mijn boobs echt nooit in een 85C gepropt krijg hoor. Volgens mij kan dat rijtje van jou alleen maar 1 maat naar boven of naar beneden, maar vaak zit de BH dan toch niet goed.
Maar ging erom dat de cup qua volume wel gelijk is.