Een pony, veel draven, en zware borsten...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:03

Oeps, Net niet gezien haha. Fijn dat je een idee hebt waar het van kan zijn, en maak je geen zorgen; in het begin zal het absoluut raar voelen om een kleinere omvang aan te doen maar het went. Hopelijk is het de oplossing voor je!

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 18:08

Oeps, ik dacht dat ik 85D droeg, maar ik verwarde het met vroeger. Vroeger droeg ik 85B, nu draag ik 75D. .Ik hoop dat het wat verschil maakt als ik groter (en smaller) ga. Ze durven er al eens uit huppen, dus dat quadruple boob effect is er wel :')

Smurffie, ik hoop het! In de winkels keken de verkoopsters altijd maar raar. "Neenee, je hebt een 75 hoor, zo smal is de ribbenkast nooit met zo'n borsten". Ondertussen staat de band van mijn sportbehas nooit tegen mijn huid aan, onder mijn borsten. Alsof de band zelf meegaat met de cup, zeg maar. Dan verbaast het me niks dat ze alle kanten op gaan. :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:10

Skyefate schreef:
Ik heb het filmpje eens overlopen en gaan zoeken naar een europese maattabel in cm's gemeten. Ik kom uit op een 70E of F. Ik ben inderdaad bovenlangs gemeten en niet op de plek van de band destijds. Dus ja, ik denk dat je gelijk hebt Fenrir - misschien draag ik gewoon falikant de verkeerde maten :P Moet je je inbeelden dat ik vroeger B droeg. Het ligt een beetje op het randje - Ik zit op 22.5 cm dus het valt er wat tussen. Toch eens gaan shoppen zaterdag denk ik.

Hebben heel veel vrouwen hoor, maar dat zal al enorm gaan schelen! Als een bandmaat te groot is kan een bh natuurlijk ook nooit echt goed stabiel zitten. Helaas meten ze in sommige winkels (met name Hunkemöller) echt compleet verkeerd...
Je zal zien dat als je een passende bandmaat hebt de cups (als je de goede vorm bh hebt voor jouw borsten) ook veel prettiger aansluiten en de boel daardoor steviger zit. Met sportbh's zal dit wss hetzelfde zijn, ook al hebben die vaak geen echte cups.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:22

Ik heb een van shockabsorber met een beugel. Die vind ik persoonlijk nóg fijner dan de shockabsorber zonder beugel (daar heb ik ook 2 modellen van). Hij zit echt mooi en stevig!
En de goede maat inderdaad, smal genoeg! als je mij opmeet op de onderband ben ik strak gemeten 73 cm en ik draag bh maat 65. 70 wordt ook snel te wijd. Elke 5 cm naar beneden is een cupletter omhoog... Dus goede maat en dan zit je met een shockabsorber waarschijnlijk een stuk fijner op 't paard!

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:05

ChiVet schreef:
Ik heb nu al verschillende BHs van Shockabsorber gehad en ik zweer erbij. Met mijn E/F houdt het alles goed vast. Ben wel van pasvorm veranderd, had er eerst een met van onder een elastieken band, maar die klapte om door de vetjes op mijn ribben :')

Chivet, mag ik vragen welke je nu hebt? Ik heb nl dat probleempje ook met die elastieken randen.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:44

Skyefate schreef:
Oeps, ik dacht dat ik 85D droeg, maar ik verwarde het met vroeger. Vroeger droeg ik 85B, nu draag ik 75D. .Ik hoop dat het wat verschil maakt als ik groter (en smaller) ga. Ze durven er al eens uit huppen, dus dat quadruple boob effect is er wel :')

Als je borsten uit je BH floepen dan is er echt falikant iets mis met de maat die je draagt. Dit is mij namelijk echt nog nooit overkomen.

Echt TS, ga alsjeblieft naar een goede zaak en laat daar jezelf opmeten. Zodat je de goede BH draagt. Met slechte maten, krijg je slechte steun en dus meer klachten.

De mensen bij de Hönkemoller hebben echt totaal geen verstand ervan, daarom kom ik daar nooit meer. Ik hoorde dat je van België bent, daar zullen vast ook betere winkels te vinden zijn dan de Honkemoller.

MarlindeRooz

Re: Een pony, veel draven, en zware borsten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:51

Ik zou je zelf goed meten en dan naar een goede winkel gaan en verschillende maten daadwerkelijk ook aanpassen. Dan een goede BH kopen.

En een goede winkel is geen Livera, Hunkemoller oid.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:03

MarlindeRooz schreef:
Ik zou je zelf goed meten en dan naar een goede winkel gaan en verschillende maten daadwerkelijk ook aanpassen. Dan een goede BH kopen.

En een goede winkel is geen Livera, Hunkemoller oid.

Het voordeel van de Livera tov de Hunkemoller is dan dat de medewerkers van Livera daadwerkelijk een opleiding daarvoor hebben moeten doen. Bij de Hunkemoller wilde een meisje mij serieus een te kleine cup met een te grote omtrek laten kopen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 07:30

Waar woon je ts?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 07:36

Voor ik een verkleining had laten doen (jaaaaaaren geleden) droeg ik ook een spaghettie truitje,of hemdpje die net 1 maat kleiner was. Die drukte alles dan nog eens lekker aan. Warm wel,maar het hielp zeker in beweging.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 07:50

Ik wist persoonlijk nooit hoe slecht of goed Hunkemoller was. Ik ken de winkel pas van een jaar geleden, ik shop namelijk niet zo verassend graag en ging altijd bh's halen bij de C&A of de H&M :') Interessant om te lezen dat de reputatie van de winkel niet is om over naar huis te schrijven!

Tink, ik zit in midden-België, Leuven.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 07:52

Saaams schreef:
Misschien een antwoord wat je niet wil horen maar omdat je er lichamelijk ook last van lijkt te hebben.. Borsten verkleinen?

Dat wilde ik ook zeggen zeker als ze zo zwaar zijn en je al een slechte rug hebt. Is niet bevordelijk en je lichaam zal nig heel wat jaartjes mee moeten. In NL wordt een verkleining in sommige gevallen gewoon vergoed. Weet niet hoe dat ik België zit.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:00

Skyefate schreef:
Ik wist persoonlijk nooit hoe slecht of goed Hunkemoller was. Ik ken de winkel pas van een jaar geleden, ik shop namelijk niet zo verassend graag en ging altijd bh's halen bij de C&A of de H&M :') Interessant om te lezen dat de reputatie van de winkel niet is om over naar huis te schrijven!

Tink, ik zit in midden-België, Leuven.

Ah, dan is mijn suggestie voor een winkel in Breda te ver weg.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:09

In België heb je, voor zover ik weet, ook een vergoeding bij borstverkleining omwille van duidelijke fysieke klachten. Omwille van je rug, zou ik dat toch echt wel eens overwegen, TS. Al snap ik dat je het hele idee maar niets vindt.

En voor de mensen die suggereren dat TS moet afvallen : ik ken TS irl en kan bevestigen dat dat géén goed idee is. Straks zie ik ze niet meer lopen. :D

Shock Absorber zou ook mijn eerste idee zijn en idd, een juiste maat is erg belangrijk. Ik ben naar aanleiding van dat topic dat hier al eerder werd genoemd, van een 75A overgegaan naar een 70B en boy, wat een verschil. En dat is nochtans echt maar pietluttig hé, van 75A naar 70B.

Hunkemöller heeft leuke dingen, maar qua kennis van de dames ter plaatse, mwah... Daar heb ik toch ook zo mijn twijfels over. Mij hoeven ze niet te helpen iig. :D

Ken je Runningcenter Basemans op 't Sint Jacobsplein ? Ik ben daar nou nog geen BH's gaan halen, maar qua kennis van loopschoenen ben ik daar echt wel goed geholpen. Dus wie weet hebben ze daar ook wel kennis over goede sportbh's. :) Toen ik nog in Leuven woonde, ging ik graag naar Lingerie Elly op de Bond, zag dat die ook vermeld worden op de website van Shock Absorber.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:14

Ik zag gister avond dat ik ook een Shock Absorber heb hihi. :+

Het kan echt geen kant op!

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 09:19

Dat topic van eerder is inderdaad een hulp! Het doet je ook dingen opmerken die je eerst niet zag. Net zoals nu - de beugels van de bh die ik nu draag komen ook niet tegen mijn lijf. Ze zweven erboven, zeg maar. Ik ben heel benieuwd wat ze gaan zeggen bij een fitting. Het zegt ook wel iets dat kleine verschillen heel erg veel kunnen doen, he :P

Ik ken de Runningcenter inderdaard! Nooit binnen geweest, dus ik zal eens moeten langsgaan. Ik moet zeggen dat dit toch wel een zomer is met volop dokters en tests... De podoloog september (zolen aanmeten, hele check up om te zien hoeveel impact mij rug heeft op lopen), de osteopaat, nog meer check ups en nu voor de zekerheid eens zien wat nu echt mijn maat is qua bh. Als ik tegen eind september niet klaar ben voor het nieuwe jaar weet ik het niet :Y)

Ik heb ook eens op de Shockabsorber site gekeken, en heb ook gemerkt dat er een lingerieshop is in Leefdaal - maar een dorpje verder dus. Daar ga ik zeker eens kijken zaterdag vanwege het gemakkelijker parkeren dan in de stad. Mits het daar toch niet super is zal het toch een tripje naar Leuven worden :P

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:42

Ik heb ook allemaal shockabsorber! Ben er super tevreden van, voor mij geen bh's van hunkemoller meer. Daar kreeg ik ook altijd last van, heb hier een goede lingeriewinkel gevonden in de buurt en die heeft goed materiaal :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:54

Skyefate schreef:

Smurffie, ik hoop het! In de winkels keken de verkoopsters altijd maar raar. "Neenee, je hebt een 75 hoor, zo smal is de ribbenkast nooit met zo'n borsten". Ondertussen staat de band van mijn sportbehas nooit tegen mijn huid aan, onder mijn borsten. Alsof de band zelf meegaat met de cup, zeg maar. Dan verbaast het me niks dat ze alle kanten op gaan. :')

Als je nu 75 D draagt, zou je voor een 70 E moeten kijken, dan is de cup even groot, maar de band strakker. Als de cup dan wat te krap is kan je voor een F gaan kijken. In de winkels krijg je helaas stelselmatig verkeerd advies, mijn onderomvang is in de winkel eens gemeten op 71cm en dan zeggen ze ja je moet een 75, NEE! Dan is ie dus bij het kopen al te ruim en bij het dragen rekt hij nog verder uit.
Pas een BH altijd op het LOSTE haakje. En buig even goed voorover, ze mogen er dan niet uit 'vallen'.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:58

omdat 70e/f en 65e/f niet overal goed verkrijgbaar zijn merk ik dat verkoopsters je ook snel een wijdere maat aanraden. Beter verder zoeken dan. Of online bestellen als je de goede maat weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:06

jorretje schreef:
Skyefate schreef:

Als je nu 75 D draagt, zou je voor een 70 E moeten kijken, dan is de cup even groot, maar de band strakker
. Als de cup dan wat te krap is kan je voor een F gaan kijken. In de winkels krijg je helaas stelselmatig verkeerd advies, mijn onderomvang is in de winkel eens gemeten op 71cm en dan zeggen ze ja je moet een 75, NEE! Dan is ie dus bij het kopen al te ruim en bij het dragen rekt hij nog verder uit.
Pas een BH altijd op het LOSTE haakje. En buig even goed voorover, ze mogen er dan niet uit 'vallen'.

> >;) bij 75D en 70E is de cup niet even groot?
Ik vind de shockabsorber trouwens als een van de weinige verschrikkelijk. Het drukt de boel flink plat ja, maar bij mij is dat net te veel van het goede, mijn ribben vonden het niet leuk.
Ik draag een goed passende,stevige 75E, met daaroverheen een corrigerend hemdje en daarop een simpele sportbh/topje en daarover een gewoon shirt. Een beetje warm, maar ze blijven prima zitten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:05

Als je een omtrekmaat omhoog gaat moet je een cupmaat omlaag en andersom (natuurlijk zijn er binnen de verschillende soorten bh's wel bepaalde pasvormen die anders kunnen vallen).
Daarom klinkt 70E voor veel mensen heel groot, terwijl het helemaal niet zo heel groot is. Het gaat niet puur om de letter maar om de combinatie van de omtrekmaat en letter.

65F = 70E = 75D = 80C = 85B etc.
Iemand met 65F heeft dus grote borsten voor haar smalle lichaamsbouw. Iemand met 85B is echter veel breder, en heeft op het oog dus kleinere borsten. Het is allemaal relatief.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:33

Fenrir schreef:
Als je een omtrekmaat omhoog gaat moet je een cupmaat omlaag en andersom (natuurlijk zijn er binnen de verschillende soorten bh's wel bepaalde pasvormen die anders kunnen vallen).
Daarom klinkt 70E voor veel mensen heel groot, terwijl het helemaal niet zo heel groot is. Het gaat niet puur om de letter maar om de combinatie van de omtrekmaat en letter.

Iemand met 65F heeft dus grote borsten voor haar smalle lichaamsbouw. Iemand met 85B is echter veel breder, en heeft op het oog dus kleinere borsten. Het is allemaal relatief.

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik mijn boobs echt nooit in een 85C gepropt krijg hoor. Volgens mij kan dat rijtje van jou alleen maar 1 maat naar boven of naar beneden, maar vaak zit de BH dan toch niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:52

Weet iemand of de Freya sportbh met beugels een beetje op maat valt..?
Ik vind shock absorber en dergelijke niet prettig, persoonlijk...heb liever iets met cups/beugels.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:55

Sannens schreef:
Fenrir schreef:

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik mijn boobs echt nooit in een 85C gepropt krijg hoor. Volgens mij kan dat rijtje van jou alleen maar 1 maat naar boven of naar beneden, maar vaak zit de BH dan toch niet goed.

Nah, dat rijtje klopt wel maar je moet niet vergeten dat bij een grotere ondermaat de breedte van de beugels ook verandert. Het volume blijft echter wel nagenoeg gelijk. Maar het model verandert inderdaad wat, daarom is het ook zo belangrijk om de goede maat te dragen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:25

Precies, daarom kan afhankelijk van het model een maatje omhoog of omlaag (cup en ondermaat) soms beter zitten dan je 'vaste' maat. Zijn veel verschillende modellen bh's, gewoon passen werkt nog het beste.
Vorm veranderd uiteraard, 3 maten omlaag ga je niet ineens passen :P Maar ging erom dat de cup qua volume wel gelijk is.