Trailerladen: Van kwaad naar erger

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaraNova

Re: Trailerladen: Van kwaad naar erger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:00

hoop dat je proffesionele hulp zoekt voor t paardje, is het echt zeer zeker waard.

maar daarnaast onderschat aub niet wat verkeerd of onwetend rijgedrag van de chauffeur kan doen. Ik ben van mening dat de grootste angst daar in zit voor paarden.

Succes, ben benieuwd hoe het straks gaat.

Er zit ergens in zeeland een man/jongen die ook echt geweldig is. Weet effe zijn naam niet meer :(

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:10

Ik raad ook aan om er hulp bij te zoeken. Is misschien even een drempel die je over moet, maar het kan je echt heel veel opleveren.

Een jaar of drie/vier geleden is mijn pony een keer heel erg geschrokken toen in een tweepaards het schot recht gezet werd. Sindsdien wilde ze geen enkele trailer meer in en als ze erin stond stoof ze er vol gas weer achteruit af, voordat je de stang erachter kon zetten. Kreeg je met veel geluk en een hoop drama met bezems en longeerlijnen de stang erachter, dan was je nooit op tijd met het zekeringetje. Dan ging ze door dr knieeen en wipte zo met haar kont de stang eruit om vervolgens alsnog keihard achteruit over je heen te rennen. Laden duurde 45 min tot 1,5 uur en ik was iedere keer ten einde raad en in tranen.

Uiteindelijk toch de stap gezet er een professional bij te halen. Gekozen voor Esther de Vries omdat die beweerde het in 1 sessie op te lossen zonder drama. Dat wilde ik wel eens zien en ze kwam haar belofte na! Ik kan sinds die dag altijd binnen 5 minuten laden. Zonder stress en zonder hulp van anderen.

Niet te lang zelf blijven klooien ermee!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 08:48

net als Sterre raad ik je John van Erb aan, ik kan mijn paardje sindsdien zelfs alleen laden binnen enkele minute, tis een method die voor mijn bonte super werkt.

Mijn paardje is bij vorige eigenaar ook met shovel de trailer ingeduwd en toen had ie echt een trauma, en ja ook hij stond heel rustig voor de trailer maar ging echt niet, nu heerlijk volop buitenrit en hij staat heel relaxt in de trailer.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 08:52

Bij mij op stal zijn een keer wat studenten van 2 moons geweest, erg mooi om te zien hoe ze werkten.
Alle 3 de paarden liepen daarna gewoon de trailer in, er werden ook tips gegeven en mensen het zelf laten doen.
Bij mijn weten daarna nooit meer problemen geweest.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 08:56

Ik zou er nu ook proffesionele hulp bij halen. Mijn schoonzus heeft er iemand van annemarie van der toorn bij gehaald (paard was niet te laden) en na veel oefenen en veel geduld is ze nu zo ver dat hij er normaal in gaat en ze een stukje kan rijden, uitladen eff longeren en dan weer naar huis. Maar alles stapje voor stapje. Niks overhaasten.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 09:00

barbaras schreef:
maar daarnaast onderschat aub niet wat verkeerd of onwetend rijgedrag van de chauffeur kan doen. Ik ben van mening dat de grootste angst daar in zit voor paarden.
(

Inderdaad!! Een slechte ervaring onderweg en ze willen er voorlopig niet meer in. Ook de bestemming moet positief zijn (trailer=leuke dingen doen).Mijn vorige paard was vaak ziek en onze ritjes waren dan meestal naar de kliniek. Het laden ging op het laatst ook niet meer.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:03

dat is zeker waar Damian, mijn ex renpaard wilde in het begin ook echt liever niet mee maar nu kan ik alles in mijn eentje laden en lossen en dat is echt heerlijk. Rustig rijden en naast wel eens de wat mindere dingen veel leuke ritten maken werkt erg goed.
Mijn paarden worden al zenuwachtig als ik op stal spullen ga verzamelen want dan weten ze dus gewoon dat het vakantie tijd is, op naar de Veluwe. Zo leuk!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:05

Hulp erbij gaan zoeken :j

Of heel veel geduld hebben en het over een langere periode uitstrijken. Zelf heb ik een aantal moeilijke gevallen gehad. Gewoon de trailer open op het erf gezet tijdens poetsen en in en uit de stal etc. Daarna elke dag een stapje op de trailer, tijd geven om er vertrouwd mee te raken. Een makkelijk paard ernaast zetten of 'voor laten doen', wil ook nog wel eens helpen.

Daarnaast ook zoals hierboven geschreven heel bewust rijden met de trailer. Het is niet niks dat je opgesloten vervoerd wordt

JorineCosse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 22:08

Beste iedereen,

Onwijs bedankt voor alle geboden hulp/tips. Omdat ik het probleem niet erger wilde maken, aangezien ik toch snel gefrustreerd was, heb ik er een professional bij gehaald. Chantal van trailerladen zonder stress is langs geweest en heeft haar binnen 1,5 uur op de trailer gekregen. Na nog een paar keer proberen was het goed bevestigd. Dit is 1,5 week geleden en vandaag heb ik het weer geprobeerd, nog altijd goed te doen! Dus voor de mensen die zich druk maakten om haar welzijn, inmiddels is baasjelief weer uitermate vriendelijk en een stuk minder gefrustreerd. ;)

Overigens lag het echt niet aan de bestuurder, want zowel ik als mijn vriend hebben nog met haar gereden en ze loopt er nog steeds op (gelukkig). Als we rustiger zouden gaan rijden komen we uit op een kilometer voor de bocht remmen, vrees ik. Laten we het maar niet overdrijven :P

Nogmaals bedankt voor de tips! Ik ben blij dat het verholpen is.

Mvg,

Jorine

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 07:21

goed gedaan! tja wat de reden is kom je mogelijk niet achter hoor. een x te lang naar de zin op de trailer staan bij wedstrijd kan al een reden zijn?

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 07:50

Fijn dat de professional heeft kunnen helpen!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 08:39

fijn dat je wat met de adviezen hebt gedaan en dat het zo uitpakt.en respect dat je alsnog reageert

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 08:56

als je rustig rijdt, de goede auto hebt die reageert als je je gas los laat, hoef je haast niet te remmen met je rem maar kun je op de motor remmen, op de goede manier soepel terug schakelen zonder schokken kom je al bij een kruising tot stoppen zonder je rem maar te gebruiken, ik zeg altijd remmen kan altijd nog

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:06

Fijn dat het verholpen is!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 21:31

Wat fijn dat de hulp heeft geholpen :)