Welke leren laarzen heb jij en raad je aan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evelien__

Re: Welke leren laarzen heb jij en raad je aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:50

Ik heb leren laarzen van De Niro, wegens te dikke kuiten op maat gemaakt, maar ik ben er zeer tevreden van! :D

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:55

Ik heb leren laarzen van Cavallo. Zijn extra stevig leer dus ik houd mn benen wat stiller op mn paardje (aangezien ik 1.85m ben en mn rijlaarzen 57cm hoog :D ) Ik heb het randje een soort slangenprint wat hem net wat uniek maakt en een rits schuin van voren. Mijn moeder heeft ook Cavallo maar dan hele simpele met aan de achterkant een rits. Waren ook prima! Ook heb ik nog Ariat rijlaarzen met aan de achterkant een rits en aan de voorkant veters, heeel soepel leer dus voor mij alleen geschikt voor springen of evt op buitenrit!

mn cavallo's:
Afbeelding
Afbeelding

mn ariats:
Afbeelding
Afbeelding

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 21:05

Evelien__ schreef:
Ik heb leren laarzen van De Niro, wegens te dikke kuiten op maat gemaakt, maar ik ben er zeer tevreden van! :D

Bedankt zal even kijken <3

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 21:09

thoranLOVE schreef:
Ik heb leren laarzen van Cavallo. Zijn extra stevig leer dus ik houd mn benen wat stiller op mn paardje (aangezien ik 1.85m ben en mn rijlaarzen 57cm hoog :D ) Ik heb het randje een soort slangenprint wat hem net wat uniek maakt en een rits schuin van voren. Mijn moeder heeft ook Cavallo maar dan hele simpele met aan de achterkant een rits. Waren ook prima! Ook heb ik nog Ariat rijlaarzen met aan de achterkant een rits en aan de voorkant veters, heeel soepel leer dus voor mij alleen geschikt voor springen of evt op buitenrit!

mn cavallo's:
[ [url=m/bWAeu2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HpKftl.jpg]Afbeelding[/url] ]

mn ariats:
[ [url=m/eCar9S.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vPrpvJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow ze zijn echt mooi, hoe duur zijn ze? <3

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:21

roosje2003 schreef:
thoranLOVE schreef:

mn cavallo's:

mn ariats:

Wow ze zijn echt mooi, hoe duur zijn ze? <3

die van mij waren rond de 400 euro dacht ik, met maatwerk en ander soort (antislip achtig) leer aan de binnenkant :j

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 18:46

thoranLOVE schreef:

mn cavallo's:

mn ariats:

Wow ze zijn echt mooi, hoe duur zijn ze? <3[/quote]

die van mij waren rond de 400 euro dacht ik, met maatwerk en ander soort (antislip achtig) leer aan de binnenkant :j[/quote
]
Heb je een Linkje?

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:56

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 22:17

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:21

ik heb de petrie athene, als ik ze nu opnieuw zou bestellen ben ik ongeveer 420,-

toen ik ze destijds bij de divoza heb laten aanmeten, waren ze 360,-

ik heb ze na de zomervakantie inmiddels alweer 6 jaar, ben er heel zuinig mee.

binnenkant begint nu te slijten.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 01:45

Ik heb nu de Petrie Coventry's , geloof 450,- incl op maat maken toendertijd. Nu zijn ze wel wat minder mooi aan het worden en ben er uit gegroeid, dus wil op termijn Celeris rijlaarzen aan laten meten. :)

M_V_1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:38

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je kunt er vast ook genoeg over vinden.

Maar als je echt iets speciaals wil, zou je ook eens kunnen kijken bij lipica. Die maken rijlaarzen op maar, maar zijn eigenlijk helemaal niet zo duur. Je kiest bij hun een model en dat kun je dan helemaal customizen. Steentjes hier, een apart leertje daar... Je kunt het zo gek niet bedenken of het kan.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:48

Zeurkous staat op :)

Ik val achterover van de prijzen. 13 Jaar geleden ook mijn eerste leren rijlaarzen aangekocht. Ik wilde maximaal 300 euro uitgeven. Dat was toen al heel veel geld. Nu zie ik prijzen voorbij komen van 800 euro. Dat is een half maandloon. En het ergste is je paard gaat er niet beter van lopen.
Helemaal mee eens dat ze goed moeten zitten maar ik kan het er niet aangeven .

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:54

Ik ben heel tevreden over de Petri Coventry.
Zaten direct als gegoten en zijn nog steeds netjes terwijl ik ze vrijwel dagelijks draag.

Mariska200

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:03

Mountain Horse sovereign high rider!

Afbeelding

Niet duur (ik heb ze voor 300 euro gezien), mooie kwaliteit leer en zitten goed.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:37

Ik raad de petrie Melbourne aan. Hele fijne laarzen voor 210 euro geloof ik. Elastiek aan de achterkant zodat het altijd fijn past. Zeker een aanrader!! Ik heb ze bij de epplejeck gekocht.

EvalynnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:49

Mijn eerste leren rijlaarzen heb ik gewoon via marktplaats gekocht. Net zo makkelijk als je je maten weet :)
Daarna ben ik voor mondoni gegaan, hele fijne laarzen maar helaas gingen ze ook snel stuk en kreeg ik een slechte service bij de winkel waar ik deze laarzen had gekocht. Daarna ben ik over gegaan op Petrie's en die waren wel ontzettend fijn. Ik geloof dat ik de Melbourne had.

Purpose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:52

Ik heb laarzen van Cavallo,
super fijn merk en zeker aanteraden!
Ik heb ze nu ongeveer 1,5 jaar nog nooit iets mee geweest!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:09

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:15

Mijn Rectiligne.... Die helaas niet meer gemaakt worden. Ik baal daar best van.
Nu had ik Mondoni Blyth gehaald, maar deze vind ik flut....
Op zoek naar een leuke laars maar weer.

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:34

Ik had Petrie Perfects (gekocht in de aanbieding aangezien ik niet heel standaard maat heb), maar deze na twee jaar wekelijks dragen aan de kant gezet. Ze bleven hard en stug en zaten eigenlijk niet lekker. Ze hadden geen rits, waardoor ik ze ook nog eens moeilijk aan en uit kreeg.

Onlangs EJ Excellent gekocht (http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _5249.html), deze zaten gelijk al een stuk fijner dat mijn Petries ooit hebben gezeten. Geen idee hoe lang ze het vol gaan houden natuurlijk, maar het leer is erg soepel.

Raad je wel aan om gewoon ook naar de winkel te gaan om te kijken wat je lekker vindt zitten en mooi vindt. Ik had via internet een paar uitgezocht bij Divoza en bij EJ, maar beide vielen met tegen omdat ze niet fijn zaten of in het echt lelijker waren.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:36

Marleen_L schreef:
Ik had Petrie Perfects (gekocht in de aanbieding aangezien ik niet heel standaard maat heb), maar deze na twee jaar wekelijks dragen aan de kant gezet. Ze bleven hard en stug en zaten eigenlijk niet lekker. Ze hadden geen rits, waardoor ik ze ook nog eens moeilijk aan en uit kreeg.

Onlangs EJ Excellent gekocht (http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _5249.html), deze zaten gelijk al een stuk fijner dat mijn Petries ooit hebben gezeten. Geen idee hoe lang ze het vol gaan houden natuurlijk, maar het leer is erg soepel.

Raad je wel aan om gewoon ook naar de winkel te gaan om te kijken wat je lekker vindt zitten en mooi vindt. Ik had via internet een paar uitgezocht bij Divoza en bij EJ, maar beide vielen met tegen omdat ze niet fijn zaten of in het echt lelijker waren.

Ik heb die van de epplejeck nu ongeveer 2.5 jaar. Zitten indd heerlijk maar ga nu voor een andere want toen ik ze kocht zaten ze strak maar nu is het leer zo soepel geworden dat m'n hele hand tussen m'n kuit en laars past.

Ik ga nu voor deniro tricolore... moet alleen nog 2 weken wachten tot ze er zijn :(

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:54

Covalliero, Maat 44 met ritsjes aan de zijkant. Geen gehannes meer om in je laarzen te komen! :)

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:57

xxxmh schreef:
Marleen_L schreef:

Ik heb die van de epplejeck nu ongeveer 2.5 jaar. Zitten indd heerlijk maar ga nu voor een andere want toen ik ze kocht zaten ze strak maar nu is het leer zo soepel geworden dat m'n hele hand tussen m'n kuit en laars past.

Ik ga nu voor deniro tricolore... moet alleen nog 2 weken wachten tot ze er zijn :(

Hm, dat zou wel jammer zijn. Verbaast me niet echt, het leer is zo soepel. We zullen zien :)
Heb m'n Petries nog wel in de kast staan, want ze zijn wel iets mooier dan deze, misschien dat ik tegen de tijd dat de EJ 'op' zijn, die weer eens pak. Heb die van EJ gekocht tijdens de schrikkdeldagactie (29% korting), dus gelukkig maar €140 betaald.

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:45

Ik heb zelf de Derby Speciale in het zwart. Hier ben ik erg tevreden over! Het leer blijft erg mooi en ze sluiten fijn aan om je been. Heb ze gekocht voor €100 terwijl ze normaal €270 zijn, heb dus wel geluk gehad :D

Afbeelding