Kan ik deze pony laten slachten?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 17:36

Als mensen nou eens een ander topic gingen openen over waarom je je paard precies op een bepaalde manier aan z'n eind wil laten komen. Ik ga dit topic in elk geval ontstippen. Jammer dat het weer hier op uitloopt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:56

Ik vind het vooral jammer dat iedereen zo zn best doet om de 'tegenpartij' ervan te overtuigen waarom hun methode de beste is. Kijk gewoon naar je beest. Ik heb er 1 die ik graag naar de slacht wil hebben als het zover komt, en die ander heeft de voorkeur euthanasie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:15

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat meer en meer van de openingsvraag af. Ik wil iedereen vragen om gewoon rustig en zakelijk in te gaan op de vragen die TS in de beginpost heeft gesteld, die vraag was:

Koper schreef:
Ja, beetje lugubere titel maar met een pony van 26 is het wel realistisch om je hiermee bezig te houden.

Ik hoop natuurlijk dat het nog laaaaaang niet haar tijd is. Ze is (naar omstandigheden) in goede gezondheid, is alert, vrolijk enz. Maar als het zo ver is heeft het mijn voorkeur om een paard te laten slachten ipv in te laten slapen op de wei. Mijn paarden hebben allebei zo'n medisch inlegvel waarop niet is aangegeven of ze voor consumptie zijn, ik heb de optie nog even open gelaten. In de praktijk worden ze niet met medicijnen bewerkt, enige chemische wat er in gaat is eens in de zoveel jaar een tetanusenting.

De pony in kwestie heeft PPID. Zou dat al een reden zijn waardoor ze niet geschikt zou zijn voor consumptie? Ik heb echt geen idee namelijk. Ook vraag ik me af of het nog uitmaakt of het inlegvel is ingevuld (bestemd voor consumptie) of niet (beide opties nog open).

Ook is mijn pony een shet, een grote middenmaat (schofthoogte van 100 cm). Levert zo'n ponietje wel genoeg op, is het wel de moeite? En dan bedoel ik niet opbrengst in euro's maar in vlees. Lijkt me in verhouding veel werk voor wat er aan zo'n ponietje zit.

Is er iemand die wat licht kan werpen hier op?

Jolliegirl

Re: Kan ik deze pony laten slachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:07

JA jouw pony mag GESCHOTEN worden, en NEE niet GESLACHT voor consumptie.

Dit is het enige antwoord op je vraag.
Heb navraag gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:08

Jolliegirl schreef:
JA jouw pony mag GESCHOTEN worden, en NEE niet GESLACHT voor consumptie.

Dit is het enige antwoord op je vraag.
Heb navraag gedaan.

Consumptie mag wel alleen niet voor menselijk consumptie.
Vlees kan prima gebruikt worden voor dieren voer.