Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Koper schreef:Ja, beetje lugubere titel maar met een pony van 26 is het wel realistisch om je hiermee bezig te houden.
Ik hoop natuurlijk dat het nog laaaaaang niet haar tijd is. Ze is (naar omstandigheden) in goede gezondheid, is alert, vrolijk enz. Maar als het zo ver is heeft het mijn voorkeur om een paard te laten slachten ipv in te laten slapen op de wei. Mijn paarden hebben allebei zo'n medisch inlegvel waarop niet is aangegeven of ze voor consumptie zijn, ik heb de optie nog even open gelaten. In de praktijk worden ze niet met medicijnen bewerkt, enige chemische wat er in gaat is eens in de zoveel jaar een tetanusenting.
De pony in kwestie heeft PPID. Zou dat al een reden zijn waardoor ze niet geschikt zou zijn voor consumptie? Ik heb echt geen idee namelijk. Ook vraag ik me af of het nog uitmaakt of het inlegvel is ingevuld (bestemd voor consumptie) of niet (beide opties nog open).
Ook is mijn pony een shet, een grote middenmaat (schofthoogte van 100 cm). Levert zo'n ponietje wel genoeg op, is het wel de moeite? En dan bedoel ik niet opbrengst in euro's maar in vlees. Lijkt me in verhouding veel werk voor wat er aan zo'n ponietje zit.
Is er iemand die wat licht kan werpen hier op?