Verborgen gebrek

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:35

Rivendell schreef:
Billy schreef:
Dat lijkt me tussen koper en verkoper.......

Precies

Alles werd steeds open gecommuniceerd in dit topic, en nu het plots opgelost is niet meer..... dat vond ik wat curieus ;-)

Rocamor

Re: Verborgen gebrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:50

Hoezo, TS zocht toch op Bokt wie er in het recht stond, koper of verkoper? Verder is er niets gecommuniceerd. Niets anders dan de "feiten". Daar heeft TS uiteindelijk een antwoord op gehad via FloortjeM.

Mocht ik de koper zijn en TS zou de oplossing "zomaar" op bokt gooien, zou ik ook not amused zijn. Info inwinnen is 1, maar onderlinge afspraken online zetten, thanks, but no thanks.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:59

Nouja, als verkoper zou ik juist graag mijn naam 'hoog houden' en een nette oplossing hier neerzetten. Want de eerdere instelling vond ik niet echt een leuk visitekaartje als hobbyfokker. Maar ieder z'n mening uiteraard.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:05

Fijn dat het naar tevredenheid van beiden partijen tot een oplossing is gekomen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:19

Bokt is ook om van te leren. Dus als er een probleem was, en iedereen heeft meegedacht, dan zou het wel zo eerlijk zijn om de oplossing ook op Bokt te zetten.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:22

Sinds wanneer is het verplicht om een oplossing tussen 2 partijen open en bloot op een forum te zetten......en waarom denken bokkers dat ze er recht op hebben en denken dat dat een kwestie van eerlijkheid is? Mijn bek valt echt open van dat soort reacties.
Net of iemand een paard gekocht heeft en bokt gaat vragen wat die nou gekost heeft.....dat zou net zo onbeschoft zijn...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:10

Billy schreef:
Sinds wanneer is het verplicht om een oplossing tussen 2 partijen open en bloot op een forum te zetten......en waarom denken bokkers dat ze er recht op hebben en denken dat dat een kwestie van eerlijkheid is? Mijn bek valt echt open van dat soort reacties.
Net of iemand een paard gekocht heeft en bokt gaat vragen wat die nou gekost heeft.....dat zou net zo onbeschoft zijn...

Niemand is verplicht om zijn probleem op Bokt te zetten. Als je dat toch doet neem ik aan dat je da openstaat voor communicatie. Om dan degenen die meegedacht hebben ineens af te schuiven zodra er een oplossing is gevonden, die voor anderen ook leerzaam zou kunnen zijn wanneer zij in een dergelijke situatie zouden belanden, is naar mijn mening ondankbaar. Als ik dat vantevoren weet dan ga ik op zo'n topic helemaal niet reageren.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:04

Oh dus het gaat hier om jou ipv om een koper, een verkoper en een pony......fijn om te weten......

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:09

Billy schreef:
Oh dus het gaat hier om jou ipv om een koper, een verkoper en een pony......fijn om te weten......

Nee, maar er moet wel een interactie zijn, anders heb ik het gevoel tegen een muur te internetten.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:15

Maar er is interactie genoeg, alleen niet het soort wat jij wilt.... Je zult moeten leren leven mrt de wetenschap dat het opgelost is. Niet hoe het opgelost is....sterkte ermee!!

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:25

Fijn dat het is opgelost +:)+

Ik vind het persoonlijk heel raar dat men recht denkt te hebben op info over de op oplossing...Dat is toch zeker aan TS om te bepalen of ze dat deelt of niet :?
En ook aan de koper trouwens, misschien wil die de oplossing wel niet op internet.

TS vroeg om tips in de zaak. Dat men die tips gaf geeft men niet het recht om dan gelijk maar alles tot in kleinste detail over de zaak te mogen weten.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 20:32

Ik heb dit topic geopend om informatie te vragen. Ik heb een paar pb's gekregen met info en die mensen heb ik meer verteld.
Ik vind het naar de koper toe niet netjes om alles op internet te zetten.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:12

Het was nog netter geweest als je het helemaal niet op internet had gezegd, maar goed.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:52

Had begrepen dat de pony alweer verkocht is....
Wat ik heb meegemaakt, koop een pony,ook niet laten keuren.
Binnen enkele weken kreeg ze t wat benauwd, binnen 3mnd bleek ze dus zwaar dampig.
Is mij ook niet verteld en wisten dat mijn dochtertje haar zou rijden..
heb er natuurlijk eerst zelf veel aan laten doen maar 't mocht niet baten,dierenarts heeft een brief opgezeld met daarin getekent en wel dat deze pony nooit meer geschikt zou zijn voor de rijerij en of sport en dit al zéér lang aanwezig was gezien de ernst van de toestand, ik kon alleen hiermee naar DAS rechtsbijstand en anders een advocaat (dan wordt t kalf groter dan de koe)want de oude eigenaar (ook nog eens een leugen)..nam haar niet terug.. helaas moest dit binnen 3mnd en ik kwam er NET buiten...(voor de duidelijkheid,ik kende de pony...in zekere zin...ik kende de koper/in mijn geval verkoper...alleen hun verhaal klopte niet,handelaar kocht haar bij ons op stal en lieten de pony door een particulier meisje verkopen,daar was over nagedacht)....Bij mij viel later het kwartje pas omdat de pony in de eerste instantie goed leek..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:19

DatBenIkNou schreef:
Dat vind ik beetje ' grappig ' als je eerst wel alles op internet zet, maarde oplossing dan niet? Gisteravond leek ts nog redelijk onwelwillend richting koper, dus ja dat vind ik een snelle omslag. Maar als het voor beide partijen zo bevredigend is opgelost, hartstikke fijn!

Misschien heeft TS eens goed nagedacht over de post van Floortje.
TS dat van "professionele handelaar met KVK", is niet in alle gevallen een vrijbriefje. Als de koper kan aantonen dat je in paarden handelt dmv advertenties kan een rechter ook wel eens anders besluiten.
In het onderhavige geval maakte het overigens niets uit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:55

Ik las in een ander topic ook al dat deze pony inmiddels weer verkocht is.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 21:44

De koper heeft een goed huis gevonden voor de pony. Zij kon haar zelf ook niet houden als ze niet kon werken. Pony krijgt het goed