xSlvna schreef:Heel simpel: Nieuw paard kopen.
Of geen
het is niet erg paardwaardig
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Polly schreef:Hier in de regio (andere regio dan ts overigens) moet je met een lampje zoeken naar stallen waar je paard buiten gezet word. Meeste hier is self service dus in de winter komen ze er alleen uit als je er zelf ook bent. Helaas is het niet overal rozegeur en maneschijn. Maar om ts zo aan te vallen is niet eerlijk.
Ts ik zou ook een kettinkje gebruiken
Saskia9 schreef:Wat moeten we dan doen Kendra? In de wetenschap dat dat paard ongelukkig is,zeggen dat ze maar strenger moet zijn? Nee sorry,welzijn van een paard gaat voorop. Ieder mens die voor een paard kiest moet daar rekening mee houden en voor zorgen dat het paard gelukkig is.
xpgx schreef:Zoals ik al eerder heb gezegd lukt dat niet. Er zijn meerdere stallen in de omgeving maar het is overal hetzelfde, niet naar buiten gezet worden, sommige stallen hebben niet eens een paddock. Een stal waar ze het dan wel hebben is precies hetzelfde verhaal. Drukke stal, mag maar een half uur per dag naar buiten, als ze sochtends buiten wordt gezet en ik wil haar smiddags nog een keer buiten hebben wordt ik scheel aangekeken, er is 1 stal waar ze de hele dag buiten mogen staan maar dat is een koeienstal met zulk slecht voer en zulke gevaarlijke stallen en slechte bakken, dat ik het niet aandurf. Ik heb nu zo het gevoel dat ik wordt aangevallen, dat ik heb gevraagd of ze mijn topic willen sluiten. Ik ben 15 jaar maar voor me leeftijd volwassen opgesteld en kan normaal nadenken, ik weet dat het niet goed is dat ze zo weinig buiten is maar het kan nou eenmaal niet anders.
octavodia schreef:Het wordt tijd dat mensen eens gaan inzien dat het anders moet, en dat paarden buiten horen..Men gaf mij vroeger het advied, geef hem flink op zijn donder, jij ben t de baas..hengsten ketting , zweep etc...wow wat een band heb je dan he met je paard..Gooi het roer om, en verander...er zal een wereld voor je open gaan, en je zult een paard hebben dat je dankbaar is, en je zult zeker veel leren over het veilig je paard naar buiten brengen...zonder geweld.

. 
silversomali schreef:Volgens mij realiseren een boel mensen op bokt niet dat in de randstad 90 procent van de stallen niet voldoet aan langer dan 1 uur buiten in de winter naast het rijden. Er staan hier dus duizenden paarden te lang op stal. En ze zijn echt niet allemaal hysterisch met naar de paddock gaan hoor. Ja ik zou het ook liever anders zien en gelukkig zijn er wel een paar stalletjes waar ze wel buiten komen maar bij het merendeel niet/nauwelijks of staan ze tot hun knieen in de blub
xpgx schreef:Ik wil alleen weten wat ik hieraan kan doen, niet dingen horen dat ik haar meer buiten moet zetten. Ik heb al meerdere keren gezegd dat ik dat niet kan.
xpgx schreef:Ze heeft altijd respect voor mij, als ik haar 1 keer straf weet ze dat ze het niet meer mag doen, toen ik haar net had heeft ze vastegezeten in stal en toen heeft ze rugproblemen gehad waardoor ik alleen maar met haar mocht stappen en heb toen veel grondwerk gedaan en dat ging prima, het verschilt per dag, soms een half uur, soms 2 uur. Van voer afhalen gaat niet want ik zit volop in training en wat ik al had aangegeven dit doet ze alleen als ik naar de paddock ga en doet het ook uit het niets. Als het echt te ver gaat geef ik een zwieper en het houd daarna ook niet op, hoe vaak ik het ook doe. Van mij moet ze ook altijd achter me lopen en dat doet ze ook altijd braaf maar daarna begint het drama weer