''de klik'' eerste paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:54

Koper schreef:
anjali schreef:
Je moet op je eigen gevoel afgaan en je niets laten aanpraten. Ik maakte een horoscoop van een paard waar ik belangstelling voor had. Want meestal moet je toch vrij snel beslissen of je hem koopt of niet, en dan kun je hem pas oppervlakkig kennen.Als je astrologisch bij elkaar past, komt de klik vanzelf . :) /3

Ik vind het altijd zo sukkelig van mezelf maar dit doe ik dus ook. Jaar van het Konijn en Stier. Kom steeds weer bij zulke paarden uit als het écht klikt.

Mijn huidige paard heeht zowel zijn zon als zijn maan in dezelfde tekens als ik ze heb.[Weegschaal en Stier]. Het nadeel is nu wel dat we niet alleen dezelfde goede eigenschappen hebben,maar ook dus een verdubbeling van dezelfde slechte eigenschappen. Vroeger heb ik een pony gehad die astrologisch juist mijn tegenpool was[Ram] en dat is heel anders want dan krijg je een aanvulling. :j /3

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:49

Mja ik weet niet precies hoe dat bij ons werkt. Mijn ruin en ik zijn allebei ongeneeslijk kritisch en intelligent, en we zitten allebei te veel in ons hoofd. Daardoor begrijp ik juist heel goed wat bij hem wel en niet werkt en waarom. En soms versterken we elkaar de andere kant op, we vinden bij voorbeeld alles best zo lang het maar gaat zoals wij willen :Y) En inmiddels willen we meestal het zelfde, dat is wel prettig.

Mijn merrie is Paard en Ram. Heel lief dier. Altijd vrolijk, altijd braaf. En ik ben blij dat ik niet alleen haar heb. Ik zou d'r niet willen missen maar echt dé klik heb ik niet met 'r.

Evelijn

Re: ''de klik'' eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:00

Wat grappig dat jullie naar sterrenbeelden kijken van jullie paarden.

Ik heb net wel even gekeken wat voor chinees teken mijn eigen en mijn verzorgpaard is... en allebei Aap... en ik ben zelf ook een Aap (drukke boel ... terwijl we juist zo relaxed doen ;) )
Qua andere teken is het Ram , Kreeft en Stier... volgens mij niet helemaal de tekens die 'officieel' bij elkaar passen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:12

Ik ben Waterman en dat matcht ook niet bepaald met Stier. Maar Stier is wel mijn ascendant. Toevallig zit ik heel dicht tegen Tweelingen aan en mijn ruin is van 20 mei. Vind ik zo'n grappig toevalletje.

Ik heb ook opvallend vaak Slang katten :Y) Als ik niet in het uur van de Slang geboren was zou ik er bijna wat van gaan denken.

lindas84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:22

mijn (tweede) paard zag ik, en was toen niet echt op zoek naar een paard.
Ik riep, als ik er ooit nog eentje koop zou ik deze wel willen.
Een maand later was hij te koop, en nu staat ie bij mij.
Het was zn uitstraling, zn karakter, hij is een beetje boef, en het rijden samen! Ben gek op mijn paardje. Bij mij dus liefde op het eerste gezicht.

Bij de eerste paard was ik eigenlijk ook wel snel verkocht, op stal, hoopte dat ze een beetje kon lopen -> wat ze deed. En belangrijk goed op de benen zijn.

Het dier moet wel gekeurd zijn, en goed gekeurd bevonden door iemand met veel verstand van paarden.
Daar gaat het heel vaak mis. Groen paard voor onervaren ruiter, te heet, angst, etc...

Pas weer een verhaal: meiske koopt jong paard, paard is niet goed in de mond -> gaat het waarschijnlijk nooit worden. Als er iemand naar had gekeken had ze hem niet gekocht en een hoop financiële ellende gescheeld.

Lougis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 23:25

Even een update van de situatie voor de geinteresseerde: ik heb een super leuke pony gevonden! Meteen een klik, moet wel bekennen dat het de eerste was waar ik naar ben gaan kijken. Had me zo voorgenomen dat het niet de eerste ging zijn. Wou eerst veel paardjes testen. Maar aangezien ik toch al op redelijk wat verschillende paarden heb gereden wist ik het meteen. Dit is em!! En het kon evengoed de 20e zijn waar ik naar was gaan kijken, dan had ik ook ja gezegd en nu dus ook! Hij was echt geweldig, nooit grondwerk mee gedaan en ondanks dat nam hij het heeel goed op allemaal. Ook met rijden een super paardje! Nog nooit zo goed gevoeld, dus kon niet anders dan ja zeggen :) hij is vandaag bij me aangekomen en heeft kennis gemaakt met zijn nieuw vriendinnetje, ze vinden mekaar helemaal top en eten al samen, drinken samen en toen ik deze avond nog eens ben gaan kijken sliep de ene en de andere stond 2m verder. Dus denk wel een goed teken! Ben dol gelukkig vandaag en zie het helemaal goedgekomen! Heeft nog even tijd nodig om te wennen, die ik hem met alle plezier gun!Als er nog tips zijn om dit zo goed mogelijk aan te pakken, altijd welkom! :D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 08:06

Gefeliciteerd! Klinkt heel goed. Enige tip die ik je geef is om jezelf voor je nieuwe paard te zijn, niet alleen in het dingen doen, maar ook alleen maar "zijn". Wees ook wie je bent en ga niet proberen om anders te zijn, daar houden paarden niet van ;)
Ik denk zomaar dat het best gaat goedkomen met jullie :j

ArankaM

Re: ''de klik'' eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 08:42

Ik had ook geen klik met mijn eerste paard, met het proefrijden was hij buiten dan ook niet zo makkelijk en had moeite met stilstaan. Ik ben gevallen voor zijn neusje en verder niet kritisch genoeg geweest.
Toen ik mijn huidige paard ging kopen nam ik aan om niet voor uiterlijk te kiezen en heel sterk te letten op of ze echt braaf is en ook op stal makkelijk is. Ik heb geëist dat ik haar zelf opzadelde en ging poetsen. Ging allemaal prima, hier was het bij mijn eerste paard fout gegaan.
Ik heb mijn huidige en eerste paard bij een handelsstal gekocht, ik zou dat nu nooit meer doen. Ik heb mijn huidige paard gekocht als een braaf paard om mee buiten te rijden. Toen ik met de vorige eigenaresse ben ik erachter gekomen dat ze is verkocht omdat ze helemaal niet makkelijk is met rijden. Maar ik heb zeker een klik met mijn paard en ik vind het gedrag in omgang het allerbelangrijkste.

judwes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:00

Toen ik langs mijn verzorgpaard liep, dacht ik: WAUW! Nog niet zadelmak, zonder te weten wie de eigenaar was, zonder ook maar iets te weten... Ik moest daar wat mee. En als je wat wilt, dan lukt het ook. Na 5 jaar genoten te hebben, wilde ik een eigen paard.

Een aantal paarden bezocht en ook hier: WAUW! Nog geen dag spijt gehad. Een paard staat je aan of niet. Je komt er samen wel uit (geloof ik) als je allebei voor elkaar door het vuur wilt gaan.

Vooral eerlijk blijven naar jezelf. Dat is heel erg belangrijk! Niet alleen op uiterlijkheden afgaan, die helpen je niet tijdens het rijden haha.