wond op schoft door deken voorkomen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 07:41

Wat ik bij een deken van een pony heb gedaan is op de schoft en bij de zijkanten een v vorm van elastiek erin gestikt. Dus net even iet meer ruimte en elastischiteit in die rand. Dat werkte prima. Heb helaas geen foto meer voor je. Dan ben je voor een paar euro klaar en kun je het mooi even testen voor volgende winter.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 13:55

DebbieNL schreef:
iedereen heeft t over halve hals...
mijn paard heeft nergens last van met halsloze dekens ..
maar als t kouder is gaat er een deken met hals op en dan ligt dr schoft steeds open...
hij zit niet te los en niet te strak..
Wie kan dit verklaren?! :(
m/PeCF3N.jpg

Losse hals aan je deken kan niet? Het een geheel zijn van de deken wil nog wel eens ellende geven. Bij een vaste hals beweegt de deken eigenlijk veel meer omdat het bewegen van de hals doorwerkt in de hele deken.

CK88

Re: wond op schoft door deken voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:28

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:42

Mijn paard is ook heel smal. Epplejeck ligt niet zo mooi op smal gebouwde paarden vind ik. En Harry's horse al helemaal niet, daar kreeg de mijne ook schuurplekken van. Bucas ligt bij de mijne het beste. Wel ietsje duurder maar dan weet je wel zeker dat je een goeie deken hebt en je je paard heel houdt. Amigo heeft ook een mooie pasvorm.
(Met een harry's horse winterdeken moest ik ook 3 keer scheren en een Bucas van evenveel gram maar 1 keer..)

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:45

Amalarab schreef:
Relien schreef:
Ik heb het zelfde probleem ik koop nu alleen nog maar halve hals dekens
Daarmee is het probleem ook opgelost. Schoft beschermer heeft geen zin. Komt miss geen wond maar de druk blijft er wel de pijn dus ook

doe ik ook, de HH Highneck Thor (oid) heeft een halve hals en bedekt de héle schoft, andere dekens gaan achter de schoft hangen en irriteren

Deze deken gaf mijn paard, die net als die van ts heel smal gebouwd is, dus erge schuurplekken op de borst.

DebbieNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:38

ik heb de hals ook zo los mogelijk zitten zodat hij niet al te ver mee voorover buigt bij t grazen enz.. maar helaas trekt t dan idd nog steeds t deken naar voor ofzo.. rotding... losse hals was fijner geweest idd

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 11:06

Pony heeft dit jaar maar gewoon zonder deken gestaan omdat ik de juiste deken niet heb kunnen vinden en ook niet meer geschoren heb. Volgend jaar kijk ik weer of ik wil scheren en dan ga ik optijd dekens aanschaffen met de tips die hier gegeven zijn!