Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quintusgl schreef:nou ik wist het wel.......... ik zou een rekening sturen van de gewerkte uren. Is ze helemaal van het padje af?
Haar verantwoordelijkheid. Geen woord meer over vuil maken. Rekening sturen van de gemaakte trainingsuren en maar kijken. Ik ben niet wettelijk onderlegd daarin, maar als ze het aanvecht (wat ze toch niet doet) dan denk ik dat je behoorlijk sterk staat. (en dat ze zelfs de uren voor jou nog kan gaan betalen.)
Desiree schreef:quintusgl schreef:nou ik wist het wel.......... ik zou een rekening sturen van de gewerkte uren. Is ze helemaal van het padje af?
Haar verantwoordelijkheid. Geen woord meer over vuil maken. Rekening sturen van de gemaakte trainingsuren en maar kijken. Ik ben niet wettelijk onderlegd daarin, maar als ze het aanvecht (wat ze toch niet doet) dan denk ik dat je behoorlijk sterk staat. (en dat ze zelfs de uren voor jou nog kan gaan betalen.)
inderdaad! Wat schaamteloos zeg om jou hiermee te belasten na alles wat je gedaan hebt! Ik denk ook dat ze je wettelijk nooit verantwoordelijk kan stellen voor het voorval, ook niet voor onkosten. Maar die rekening opsturen, dat zou ik wél doen! Je tijd moet je berekenen en de benzinekosten.
Had jij echter met dit paard samen een ongeluk gehad, dan was de eigenares hoe dan ook aansprakelijk geweest voor de wet en had zij deze moeten vergoeden. Dus ik zie niet in waarom het nu anders zou zijn. De eigenaar van het paard is altijd aansprakelijk.
Wat vervelend dat de sfeer op stal verpest is nu. Heeft zij tegen jou zitten stoken dan? De mensen zouden toch beter moeten weten?
JoyCiej007 schreef:.
Oh ja? Verklaar je eens nader, waar vind ik deze informatie, aangezien je zo stellig bent daarin?
Eigenaar altijd aansprakelijk?
Ik vermoed een gevalletje 'klok en de klepel'.......![]()
Daarbij;
waarom zou TS slapende honden moeten wakker maken? 'Vriendin' van TS heeft geen poot om op te staan, de DA heeft blijkbaar ook geen factuur naar TS gestuurd, dus TS moet gewoon lekker haar mond houden, niets doen en niets zeggen, waait vanzelf wel weer over. Elkaar met facturen gaan bestoken lost al helemaal niets op.
Rocamor schreef:Dit soort zaken kunnen zo gecompliceerd zijn, dan is een "volgens mij" of "ik heb ooit gelezen dat" gemiddeld genomen niet heel handig is. Dat gaat een Eigen leven leiden op den duur namelijk.
Ben in ieder geval wel benieuwd hoe het voor de TS gaat aflopen.
tweety_be schreef:Nogmaals bedankt iedereen voor de reacties.
We zijn ondertussen een goeie maand verder en ik heb die 'vriendin' (voorlopig) niet meer gezien of gehoord. Sterker nog, ik ben 'ontvriend' op FB door haarMakkelijk, moet ik die moeite zelf niet meer doen haha. Ben ook niet van plan een factuur ofzo van de gemaakte kosten door te sturen. Dit was een vriendendienst. Helaas is deze geëindigd met het einde van onze 'vriendschap'. Ach ja, wakker lig ik er niet van. Ik weet niet hoe lang je tijd hebt om iemand 'aan te klagen' of om een factuur te betwisten, maar denk zo dat deze termijn ondertussen wel aan het verstrijken is. En zo niet, ik wacht gewoon af, we zien wel.
Situatie op stal is terug redelijk ok. Iedereen doet aardig tegen me en spreekt gewoon. Heb verder ook met niemand een probleem, dus ga ook geen problemen zoeken. Voorlopig ben ik deze persoon op stal zelf nog niet tegen gekomen. Ze heeft wel een nieuw (duur) paard sinds een 3-tal weken... Toevallig een paardje waar ik ook naar geïnformeerd heb, dus ik weet wat deze moest kostenhaha. Ze heeft 'em gekocht een dikke week nadat de andere verkocht was (naar een handelaar). Is haar goed recht natuurlijk, maar moet ze niet komen klagen over een rekeningetje van de DA dat een peulschil is vergeleken met de aankoopprijs van het paard. Verder is ze blijkbaar nog maar 2x komen rijden en dat was in de 1ste week dat ze het paard had (ik kom er regelmatig en heb haar nog niet gezien, nu geef ik wel toe dat ik normaal wel op andere tijdstippen kom dan haar). Beestje stond onlangs dus al 2 weken op stal zonder buiten te komen. Ik was er bij toen iemand anders er 'maar even mee moest rijden'. Had ze gevraagd aan die persoon, omdat ze dus al 2 weken niet was geweest. Beestje ging helemaal over de rooie, echt zonde hoor. Lijkt me meer risicovol dan wat ik met haar andere paard deed... Maar ja, daar mag ik natuurlijk niks van zeggen hè
Ik stond erbij en keek ernaar. Verder denk ik er het mijne van en moei ik me er niet mee. Ik hoop alleen dat er niks gebeurd. Want deze zever wens ik niemand toe!