persé transportbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:27

Ik vind het daar te warm onder worden.

Hier gaan ze altijd met blote benen in de trailer. Heb meer ellende dan gemak gezien van transportbeschermers.

Mijn dochter heeft laatst hele mooie, ademende transportbeschermers gewonnen maar die zitten nog nieuw in de verpakking.

Ze zijn alleen te laden en te lossen dus er staat nooit iemand naast de klep maar ze moeten toch wel gekke toeren uithalen om zich daar aan te kunnen beschadigen.

Getup

Re: persé transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:03

Ik heb ze alleen achter om. Die van mij staat af en toe te steigeren of te springen bij het laden als ze opgewonden is. Al meer als 1 keer een flinke kras op haar achterbenen gehad.
Inmiddels gaat het gelukkig een stuk beter met laden en laat ik de beschermers hopelijk binnenkort weg.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:33

Ik doe alleen zeiltje dicht tijdens transport als het heel hard regent en als ik de trailer niet gebruik om in regenen te voorkomen. Verder altijd open bij mn eigen paard.
Bij klanten laat ik het aan hun over. Soms bij angstige paarden laat ik een hoekje ad rechterkant open en de rest dicht. Zodat er toch genoeg ventilatie is.
Bij veulens zou ik ook het zeiltje dichtdoen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:05

???
Gaat over het om doen van transport beschermers of niet ;- )

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:33

Dus? Mag iemand geen vraag tussendoor stellen?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:22

Getup schreef:
???
Gaat over het om doen van transport beschermers of niet ;- )

Nou, beetje minder kan ook wel. Genoeg opmerkingen over wel of geen beschermers, die ene die daar niet specifiek over gaat zal geen ramp zijn of wel?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:19

Zo onaardig was mijn reactie niet en die post gaat ineens over iets heel anders.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:12

Sofy schreef:
Dat dacht ik dus ook, daarom was ik niet verbaasd dat ze er bezweet af kwamen, maar ik begrijp nu dat dit niet 'standaard' is. Wat is jouw ervaring daar mee cissy? En hoe denk jij over wel/niet flap dicht?

cissy schreef:
Ik doe alleen zeiltje dicht tijdens transport als het heel hard regent en als ik de trailer niet gebruik om in regenen te voorkomen. Verder altijd open bij mn eigen paard.
Bij klanten laat ik het aan hun over. Soms bij angstige paarden laat ik een hoekje ad rechterkant open en de rest dicht. Zodat er toch genoeg ventilatie is.
Bij veulens zou ik ook het zeiltje dichtdoen.

Het bericht van cissy kwam niet uit de lucht vallen hoor Getup.

Ik moet trouwens toegeven dat ik niet zo goed had gelezen. Ik dacht dat het topic over bescherming ging op de trailer maar het gaat specifiek om transportbeschermers. Maar goed, ook daar heb je vele soorten en maten in. Helemaal bloot zou ik toch niet zo snel doen geloof ik, ben dat ook niet gewend.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:08

Die van mij staat gerust 2.5 uur zonder beschermers op de trailer.
Laatst hebben ze er samen 3.5 uur op gestaan.

Helemaal geen probleem.

Als hij alleen gaat gaat van mijn 1.5 paards ook het zeiltje dicht
Bij mijn vriendin samen gewoon open.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:33

Percy schreef:
Mijn dochter heeft laatst hele mooie, ademende transportbeschermers gewonnen maar die zitten nog nieuw in de verpakking.

Hier ben ik wel benieuwd naar, wat voor merk of type is dat?

Mijne heeft altijd wat om zijn benen, omdat hij altijd capriolen uithaalt (in het verleden ongeval gehad - niet bij mij overigens - en laden is altijd dolle pret). Ik heb niet zo'n hoge, maar van die beschermers met een zacht laagje dat je dan kan los halen. Ik kan het niet goed uitleggen. :+

Zoiets dus: ze komen lager, anders wordt hij er lastig van. Deze kan hij goed verdragen.

Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:08

Merknaam is Hoy. Zag ze een tijdje terug op een internationale wedstrijd om de benen van een Engels paard. Ze zien er echt wel goed uit maar wij zien het niet zitten om ze te gebruiken.