paard maakt vreemd geluid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VDRxM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:24

Art_Ificious schreef:
Goed dan stuur ik jullie graag door naar de "vriendin" die mij gezegd heeft dat ik harley al kon gaan longeren vorige lente toen hij nog net geen 2 was. Die vriendin zit al van héél jong kindje in de paarden en heeft al verschillende paarden mak gemaakt oa haar eigen paard ook, dus ik dacht dat zij te vertrouwen was. Blijkbaar dus niet hé.

Ik heb nog al eens de vraag gesteld hoe deze vriendin noemt.
Wil je me dan nu graag haar naam in pb doorgeven alsjeblieft?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:29

Ts heel eerlijk? ik maak mij best een beetje zorgen om je en daardoor ook om harley je bent zo impulsief...Eind september meldt je dat je een nieuwe vriend hebt en daar ook mee samen woont. Hierdoor is harley ook verhuist en nu eind oktober ben je al weer terug bij je oude vriend. die wat ik mij herinner uit vorige topics nu niet echt de meest fijne persoon was (na jou verhalen he) om mee samen te zijn.
Je geeft zelf in niet alleen te kunnen wonen en ook niet bij je ouders denk dat het heel goed zou zijn als je eens een tijdje begeleiding zou krijgen gewoon op je zelf wonen en iemand die je helpt met werk vinden, je geldzaken te regelen en ook wat een gezonde relatie is. Dit kan op deze manier niet goed blijven gaan en daar worden je dieren de dupe van.
Bedoel dit niet vervelend maar het is niet gezond hoe je van de ene vriend naar de andere gaat en daar meteen weer mee samenwoont. Stel jezelf nu eens op de 1e plaats en misschien past op dit moment daar even geen eigen paard in je moet eerst jezelf kunnen verzorgen en onderhouden zelfstandig voor dat je een paard kan onderhouden.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 20:30

Ik heb verschillende personen een hele uitleg gegeven waarom ik terug gegaan ben.
Ik heb echt geen zin om dat openbaar te zetten, maar de personen die de uitleg hebben gekregen die begrijpen de situatie nu wel.
En stop nu gewoon. ik ga niet alleen wonen omdat jullie dat proberen in mijn hoofd te praten. Forget it, die "tips" volg ik lekker niet op omdat ik gelukkig ben zoals het nu is !!!

VDRxM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:32

Art_Ificious schreef:
Ouders? nee er is een grondige reden dat ik er ben weg gegaan destijds en ook in de mindere periodes in een relatie niet naar hen terugkeer. Vrienden wil ik niet lastig vallen.
en mijn relatie zit goed nu, dus waarom blijven aandringen? Is echt niet nodig hoor.

Daarnaast heb ik nog ooit vermeld dat mijn vriendin zei dat ik wel met longeren kon beginnen. Omdat ik anders geen controle zou krijgen over het paard ofzoiets.

Maar nogmaals, ik heb geen nood aan weggaan bij mijn vriend of stoppen met deze relatie. Zou niet weten waarom en wil daar dus geen commentaar meer over horen. Laat het nu duidelijk zijn ja? Anders ga ik van jullie allemaal denken dat jullie de vrienden van mijn ex zijn en mij gewoon via bokt willen controleren/kleineren.

Nou meid dan zit jij met een aardig probleem want dan zoude er al ruim 10 man vrienden van je ex moeten zijn.. Je hebt dit jezelf aangedaan, niet wij dus zoek de schuld bij jezelf. Ook de schuld op die vriendin van je schuiven terwijl dat meisje zich geneens kan verdedigen vind ik erg laag van jou! Dit heb ik nog al eens boven gehaald in een vorige reactie.
Als ik al zie hoe je hier de berichten leest dan wil ik me niet voorstellen hoe je naar die vriendin van je geluisterd hebt :) dat meisje zal vast en zeker wel Geweten hebben wat ze deed, tegenover een beginneling als jou

Art_Ificious

Re: paard maakt vreemd geluid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 20:34

Je hebt de naam in pb gekregen. En JA zij heeft mij gezegd dat ik al kon longeren en niet naar de mensen hier op bokt moest luisteren. JA dat heeft zij mij gezegd.

VDRxM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:34

Art_Ificious schreef:
Je hebt de naam in pb gekregen. En JA zij heeft mij gezegd dat ik al kon longeren en niet naar de mensen hier op bokt moest luisteren. JA dat heeft zij mij gezegd.

Art_Ificious schreef:
Ik heb verschillende personen een hele uitleg gegeven waarom ik terug gegaan ben.
Ik heb echt geen zin om dat openbaar te zetten, maar de personen die de uitleg hebben gekregen die begrijpen de situatie nu wel.
En stop nu gewoon. ik ga niet alleen wonen omdat jullie dat proberen in mijn hoofd te praten. Forget it, die "tips" volg ik lekker niet op omdat ik gelukkig ben zoals het nu is !!!

Wel meid.. Dan ben ik toch wel eens benieuwd naar die uitleg van jou waarom jij bent trug gegaan, wil je me dit even in pb sturen aub? Dan hoef je het niet openbaar te zetten

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:36

Art_Ificious schreef:

Prima hoop dat dit gelukkig zijn heel lang duurt en niet over 2 weken weer over is...meisje het wordt goed bedoeld en als je zo veel info op internet gooit is het logisch dat mensen hierop reageren en zich ook nog gemeend(!) zorgen om je maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:38

Maar je vraagt altijd van alles in je topics en ik kan me alleen nog het castratie topic herinneren, toen heb je wel gedaan wat veel mensen je aangeraden hebben. Verder heb je echt voor alles wat niet helemaal goed gaat een reden= vriendin/moeder/vriend/stalhouder/da/ iedereen heeft het gedaan, hier op bokt vertellen we onzin, tenminste , jij leest en gaat er negen van de tien keer tegenin of komt weer met een excuus. Open geen topics meer en lees eens een boek over het hebben en houden van paarden.

Art_Ificious

Re: paard maakt vreemd geluid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 20:40

Castratie was ook ergens verplicht omdat er een merrie bijkwam en harley of de merrie alleen zetten is ook zielig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:45

Art_Ificious schreef:
Hoi
Mijn pony van 2 jaar en bijna 4 maanden maakt een vreemd knorrend geluid.
hij doet dit vooral bij grondwerk maar ook tijdens wandelen doet hij dit wel eens.
Het is soms een kort geknor vanuit de neus en soms een lange zuchterige knor.
Is dit van spanning of juist ontspanning of als teken dat hij de oefening aan het verwerken is?

Uit de openingspost van de TS.
Als dit het onderwerp is, dan zijn alle discussies over relaties, ouders en wie vriendinnen/stalhouders van de TS zijn off-topic.
@ TS: Ook al ben jij dit topic gestart, je moet zelf ook on-topic blijven. Als je je thuissituatie wilt bespreken of andere problemen dan het knorren van je paard (en je bent in dit topic regelmatig de eerste die over off-topic onderwerpen begint), dan kun je daar beter een nieuw topic over openen op een ander subforum.

HorseNlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:05

Art_Ificious schreef:

Maar de vraag is natuurlijk, is de uitleg die je gegeven hebt wel de juiste.

In een relatie zijn er steeds 2 partijen, niet 1.

Dus we horen de andere kant niet van het verhaal.

En zoals ik hier vernomen heb, was er duidelijk ruzie en afkeer tussen jou en je ex (nu terug je vriend). Dat hebben ze toen allemaal kunnen lezen.

Je doet er alles aan om te verhuizen, als ik het hier nog goed kan volgen.
Je bent gelukkig met je nieuwe vriend en dan plotseling is je ex terug goed.

Sorry, maar het is jou keuze ook om met je nieuwe vriend (nu dan je ex) te gaan.
Dat komt langs 2 kanten.
Je hebt zelf vermeld dat je een paard genomen had, na samenspraak.

Sorry, dan is dit GEEN bevlieging, maar realiteit.

Maar zoals hier reeds gezegd, je leeft soms in een droomwereld.

En beginnen van 0 met je ex (nu dan terug je vriend, je moet maar kunnen volgen), sorry maar dat komt niet goed.
De eerste weken, maand ja, nu zal er alles aan gedaan worden om het geluk op te houden maar dan.......

Koppigheid kan goed zijn, gezond verstand beter.

Neem het van mij aan, heb ook in deze situatie gezeten. En ben blij dat ik gekozen heb voor een nieuwe vriend.

Oude, bekende zaken zijn niet altijd beter.
Vernieuwing is in zoiets de manier om te gaan

HorseNlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:11

Reden voor mijn voorgaande posting is omdat ik een gelijkaardige situatie zat. Ik was er heel hard van overtuigd, dat het beter was bij mijn oude ex (je ex die nu terug je vriend is) , omdat ik dat leven gewoon was, dan dat ik een nieuw leven zou opbouwen bij mijn nieuwe ex. Maar na een tijd bleek het niet zo te zijn. Ik was beter bij men nieuwe ex. Meer respect, meer liefde. Dat was ongewoon voor mij. Meer aanpassingen, maar dat was normaal.

En nu, nu ben ik single wegens dat de goede nieuwe ex waarvoor ik had eigenlijk moeten kiezen een ander heeft

Men oude ex (waarvoor ik toen koos), die hield niet echt van mij. Die deed dat gewoon om mij te hebben, te paaien met vanalles, maar achter mijn rug en op zijn werk was hij bezig met even oude meisjes als mij. Maar dat toegeven.....

Had je meer plezier met je nieuwe ex., deed je met hem zaken en andersom,bespraken jullie zaken? Werd je gerespecteerd door hem en de omgeving. Ja, dan was er liefde langs BEIDE kanten en was het geen bevlieging. Je wilde het zelf ook dan. Maar je hebt je zekers laten overtuigen zoals ik destijds door lieve woordjes/berichten , medelijden en liedjes door je oude ex.

Met daarop nog een strijd tegen kanker (dat nu zo goed als overwonnen is), nu 5 maand kankervrij ( hopelijk nog 7 maand erbij). Ik kon zo goed als niet naar men paard.

En dan een paar maand nadat ik wel terug ernaar kon , sloeg het noodlot toe.
Als je je 15j oud paard naar je toe ziet lopen en ineens een schreeuw laat en voor je ogen dood valt, dan begrijp je welwel, dat er een periode is, waarbij je er niets meer van wil weten.
Dankzij een nicht op het forum, ben ik er terug met begonnen.

Nu kan je mijn reactie begrijpen