Ik vond het aan de ene kant wel vreemd, aan de andere kant spekt het natuurlijk zijn bankrekening. Het was echt maar een paar passen en nauwelijks te zien. Ik vond het totaal niet zorgelijk er uit zien. Zou kunnen dat het die twee zijn Babootje. Was een best aardige man maar hij deed alsof hij het zelf had uitgevonden en zei ook dat hij er sportpaarden preventief mee behandelde.
Zal hem inderdaad gaan verzoeken om het via de mail te doen, goed plan.
Kijk hij laat keuren, besluit na positieve keuring toch niet te kopen...nieuwe koper komt laat keuren. Wederom positief koopadvies...koper koopt..
Wat is nu het probleem? Hij baalt dat hij zoveel geld heeft betaald en toch niet tot koop over is gegaan...
Lekker gaan slapen...
BMHP
Geplaatst: 07-10-15 09:24
In het hele verhaal kom ik ook niet verder dan dat er nooit een prijsovereenkomst tussen koper en verkoper is geweest. Dat betekend dat er geen koopovereenkomst is en ook geen rechten voor hem of plichten voor jouw. Laat staan dat er afspraken bestaan over ontbindende voorwaarden (de uitkomst van de keuring).
Hierboven is het idee van verder schriftelijk te communiceren (of per mail) aangeven, dat lijkt mij een prima vervolg.
Ik zou zelf geen enkele navraag bij zijn DA ondernemen, je wordt zo deel van het probleem en zijn probleem kan je niet oplossen. Zolang de DA de rekeningen niet naar jouw toestuurt en hij niet schriftelijk actie neemt kan je weinig doen maar dat hoeft ook niet.
JoyCiej007
Geplaatst: 09-11-15 22:03
Inmiddels al iets gehoord van de beste man? Enige juridisch juiste reactie en advies is die van FloortjeM. Verder inderdaad zoals hierboven wordt geadviseerd; niet zelf contact opnemen met de keurende DA, dat kan alleen maar in je nadeel werken en bovendien win je er helemaal niets mee.
Ik ben benieuwd of die kerel nog van zich heeft laten horen, of met hangende pootjes is afgedropen.
Het is helemaal stil gebleven en ik verwacht nu eigenlijk ook geen reactie meer. Alhoewel je het bij die man nooit weet gezien de tijd die er steeds tussen zat.
Hij zou de veearts bellen en die heeft hem uiteraard kunnen vertellen dat ik de keuringspapieren nooit heb gehad of om heb gevraagd.
Ga er eigenlijk wel van uit dat de tijd in mijn voordeel werkt in dit geval.
Snap nog steeds niet dat je een paard rondom op de foto laat zetten voor veel geld, een positief verkoopadvies krijgt, en vervolgens het paard niet koopt.
Goed te horen. Hoop voor je dat het hiermee klaar is en je er gewoon niks meer van hoort. Ik duim voor je
GDG
Geplaatst: 11-11-15 05:28
Netjes van je om een update te geven . Ondanks dat het te verwachten is dat je in je gelijk staat heb je niks aan een hoop gedoe, dus ik hoop mee dat het hierbij blijft.