aankoopkeuring paard geregeld door verkoper

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: aankoopkeuring paard geregeld door verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:18

@Naapienaap: Het lijkt of de verkoopster hem toch niet wil verkopen?!

hynderfrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:19

Ts: Ik zou het niet doen als ik jou was, paard liep al niet helemaal rad, en ineens is het paard gekeurd; mogelijk met de bedoeling om jou zsm over de streep te trekken.
Naapienaap; ik vind de manier waarop het allemaal gegaan is erg raar. Eerst al een leugen dat het paard al verkocht is, dan omdat je meer geld bied gaat ze overstag en mag je komen kijken. Dan dat gedoe met een dierenarts, dan het tijdstip wat ineens anders is, dan nog wordt het afgeblazen door een spoedgeval, en dan laten ze niet volgens afspraak wat horen. Ik zou dan afhaken hoor, een leugen en afspraken niet nakomen, daar je dus niet op vertrouwen.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:44

Ayasha schreef:
Tuurlijk, dat kan. Laat je geen foto's maken, dan weet je het gewoon niet, ook niet met klinisch keuren. :)
Uiteindelijk is het met mijn merrie allemaal heel anders gelopen dan gedacht maar zou ze verkocht zijn dan zou ik alsnog niet bereid zijn om bij afkeuring de foto's te betalen. :) Dier was 16 toen ze weg ging. Dat die foto's niet piekfijn zijn kan je gif op in nemen. En ik ken haar genoeg die ook op 16/17 nog een paard willen waar geen 2tje te zien is. en dan natuurlijk liefst voor 200 euro minder dan wat ik nog vroeg. Tja kijk, daar begin ik niet aan. :) Niet voor dat bedrag. Dan zoeken ze maar een ander paard, niet omdat ik bewust iets verzwijg maar omdat ik realistisch ben betreffende haar leeftijd. Zowel voor mij als de koper geldt dan: niet een hand vol maar een land vol. houdoe en veel succes met de zoektocht. :)

Ik zou een paard van 16/17 ook niet meer op de foto hoeven. De prijs daarvan is meestal niet relevant tov kosten rontgenonderzoek en als het wel een duurder paard is, loopt ie waarschijnlijk nog volop in de sport en zouden echte botproblemen er al wel uitgekomen zijn. Die van mij was echter net 3 en had zijn hele carriere nog voor zich. Je gaat geen jaren opleiding en veel geld in een paard steken waarbij je voor ie zadelmak is al weet dat er grote kans is op problemen. Daarom vond ik het wel zo netjes om de foto's zelf te betalen.
Maar goed... ik ben ook geen handelaar en heb liever dat een paard goed terechtkomt dan om er veel aan te verdienen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:49

Daarom dat ik dus zei dat het imo af hangt van de situatie en de categorie waarin het paard valt hoe de keuring geregeld is. :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:52

No_No schreef:
Misschien helpt het als ik zeg dat het paard een aantal jaar geleden volkomen afgekeurd is voor recreatief gebruik

Dat is dan een No No, No_NO. :D
Lekker laten staan die bok, je word nu opgelicht waar je bij staat.

Ik heb zelf ook wel eens 150 euro neer moeten leggen voor de keuring toen een pony afgekeurd werd. Ja het was vervelend, maar man wat was ik blij dat ik 't toch gedaan heb, anders had ik veel, veel meer kosten aan mijn broek gehad. Nee dan betaal ik graag die 150 euro. Als je over zo'n bedrag al moeilijk doet moet je geen paarden gaan houden.