Rizette schreef:Onzin?? De meeste 8 jarige passen nog prima op een a pony. Dat een manege ze op grote pony's zet komt vaak doordat ze de grotere pony's voor alle leeftijden in kunnen zetten. Maar kan jouw 8 jarige dochter zelfstandig opzadelen, hoofdstel opdoen , rug borstelen, opstijgen op een e pony ? En kan ze daar mee spelen? Meeste 8 jarige kunnen een e pony niet eens bijbenen dus dan loopt de pony met het kind in plaats van de kind met het pony en hoe krijgen ze de teugels van het hoofd en over het hoofd? Vaak kunnen ze er erg weinig mee behalve zelf sturen als de pony megabraaf is . Dus een oude e pony kunnen ze misschien braaf een proefje mee ronsturen maar dat is nu net wat je dochter dus niet zo leuk vindt. Zij wil misschien juist wel graag spelen en dingen zelf kunnen doen , onafhankelijkheid geeft zelfvertrouwen.
Mijn dochter is nog lang geen 8 en ze kan hem prima zelf meenemen naar de bak. Rug borstelen kan prima met een krukje, deed ik bij mijn gvr ook altijd. Ik weet niet wat je bedoeld met spelen, maar ze lopen elkaar achterna en hebben de grootste lol. Zelfstandig opzadelen en opstijgen is niet aan de orde (maar dat zou haar met een a ook niet lukken) en we gebruiken nog geen hoofdstel/teugels omdat ik vind dat ze eerst onafhankelijk moet leren zitten. Maar dit topic gaat niet over mijn dochter...
Ik vind mijn neefje van bijna 6 al te groot voor een A pony, dus ik vraag me echt af hoeveel kinderen jij van die leeftijd kent die er wel op passen en of je niet in de war bent met een c pony. Ik jureer al ruim 15 jaar en krijg maar zelden een kleinere pony dan een C pony in de ring.