Sneller dan 100 km met de trailer rijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 39121
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:02

BMHP schreef:
alles wat ik heb geschreven afgezien van de Nederlandse snelheid geld overal ter wereld, lees het 2e stuk ook svp.

Denk wat het paard ervaart bij een noodstop,
hard remmen met een paard wat nauwelijks nog op de been kan blijven wil ik voorkomen, ik probeer de rit comfortabel te maken voor mijn paard en vermijd daarbij onnodig risico.
het lijstje trailerongelukken met paard is nog altijd veel te lang.


ff over mamamier,s vraag over buitenland;
In Timboektoe bestaat geen snelheidsbeperking voor kamelen met aanhangers, worden zelfs niet gekeurd. ik heb het woord buitenland niet genoemd maar voor dat je er bent moet je eerst een stuk rijden

Als jij een noodstop moet maken met paarden op de trailer, dan heb jij niet opgelet aan de voorkant! Dan was je te laat met het aanpassen van je eigen snelheid; heb je niet opgelet wat er voor je is gebeurt en nog zo een handvol oorzaken die terug te voeren zijn op de chauffeur en diens oplettendheid (danwel, het gebrek daaraan).

Je past je rijgedrag aan aan de weg waar je rijdt, het verkeer om je heen en de achterlijkheden die je aan ziet komen, met name vanuit de VAG-hoek.


BMHP schreef:
mamamier schreef:
Als ik nu ga rijden zit ik over 5 kwartier in Belgie en over een kleine 2,5 uur in Frankrijk. En daar gelden dus andere maximum snelheden. De dooddoener: omdat het wettelijk bepaald is", gaat er dus bij mij niet zomaar in. Waarom zou het in Nederland ineens levensgevaarlijk zijn om harder dan 90 km per uur te rijden met kar terwijl ik 300 km verderop volgens de Franse wetten ineens 130 km per uur mag met diezelfde kar? Waarom ligt het daar zoveel anders? Is gewoon een serieuze vraag hoor, hoef je niet af te doen met een flauw voorbeeld over kamelen, ik had immers al eerder de situatie in Frankrijk genoemd.
Een paard meenemen is altijd een extra risico nemen, maar ik ben niet overtuigd waarom het met 85 km per uur veiliger zou zijn dan met 100. Een noodstop moet je altijd zien te voorkomen, ook zonder kar. Je bent in álle gevallen ook afhankelijk van het rijgedrag van je medeweggebruikers, hoe hard je ook rijdt en wat er ook aan je haak hangt.


Ik heb niets over buitenland genoemd, gereageerd op de nederlandse situatie waarbij de snelheid met aanhanger nog niet zo heel erg lang op 90 km op snelwegen geld.
Persoonlijk vind ik 80, 90 of 100 niet zo heel interesant, maar bij een klein probleem heb je wel een bewegend dier in een trailer staan, iets wat heel anders reageerd dan een vastgezette lading, mijn boodschap is heel duidelijk, neem geen risico en denk aan je paard.

In het buitenland, dus Belgie Frankrijk Italie, Duitsland gelden voor aanhangers andere technische eisen, de EU is daar nog niet heel erg ver doorgedrongen.
In Duitsland mag je als je schokbrekers en nog een paar dingen hebt maximaal 100 km.
In Frankrijk mag je op particuliere wegen (tolwegen) 130 km/uur dat zijn speciale bepalingen in landen waar de afstanden veel groter zijn dan in Nederland.
Ook zaken als rijbewijs spelen daar een rol, jouw opmerking met dezelfde kar en trailer hangt van heel veel meer af dan op het eerste gezicht, zoals de gewichten van auto en trailer, zelfs de ouderdom van banden speelt een rol, overig is het waar van Timboektoe, iets verder maar verder gewoon buitenland, dat jij een wettelijke bepaling onzin vind zegt veel over jouw en de manier waarop je hier beklaagt over mijn niet vriendelijke reactie.

Sorry, maar als ik met mijn Nederlandse Range Rover en Nederlandse Westfalia door Frankrijk ga rijden, mag ik daar 130km/h; er is helemaal niemand, zelfs geen wet, die me dat verbiedt (in tegenstelling tot Duitsland waar tempo-100 gereglementeerd is)!

Hou op met gezeik over snelheid; snelheid is het probleem niet! Het probleem ontstaat als je je snelheid niet aanpast aan de situatie waarin je rijdt.
In dat ene geval waarin ik aan 140km/h over 's lands wegen toerde, was er 5km voor EN achter mij geen enkel voertuig te bekennen, niet op mijn wegvak en niet in tegenover gestelde richting!
Het is geen vrijbrief om dan maar de snelheidslimiet aan je laars te lappen, maar puur vanuit risico's was er op dat specifieke moment helemaal niets aan de hand!


mamamier schreef:
Ik zeg nergens dat ik de wettelijke bepaling onzin vind, ik zeg dat ik het een dooddoener vind dat men die wettelijke als reden aangeeft. Ik vraag me dan serieus af of mensen er verder over nadenken waarom dit in Nederland zo is. Ik vind het namelijk belangrijker dat men nadenkt over het Hoe en waarom als je met paard op stap gaat ipv slechts aan te nemen dat er regels zijn. Als er in Frankrijk met dezelfde combi 40 km harder gereden mag worden, vraag ik me af of het dan de snelheid is wat gevaarlijk is of andere zaken waarvan de Nederlandse wet vindt dat het gevaarlijk is om harder te rijden dan 90. Ik denk dus het laatste.

Overigens ben ik dan wel benieuwd wat dat zegt over mij...

Laten we dan maar niet wereldkundig maken hoe we jullie Freebee aan de tand gevoeld hebben.....

mamamier

Berichten: 987
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Sneller dan 100 km met de trailer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:14

Haha Ikke! Tja je wilt toch weten wat je koopt en nog belangrijker, of ie doet wat ie moet doen in geval van nood. En dat deed ie keurig. Ben nu heel lief voor onze zeerover hoor!

Maaiike94

Berichten: 1102
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:05

Snorlex schreef:
Maaiike94 schreef:
Ik raad ook iedereen aan om vooral een E achter B rijbewijs te gaan halen, ze zouden het eigenlijk gewoon moeten verplichten voor mensen die met levende have op stap willen.


Uhm ik ken mensen met een E, die zie ik nog niet met trailer+inhoud rijden.
Bij E leer je te rijden met een kar. Een kar met levende have is iets anders... En daar wordt vrijwel geen aandacht aan besteed.


Dat zal dan per rijschool verschillen. Waar ik hem gehaald heb werd er wel wat aandacht aan besteed, en ook tijdens het examen werd het nog even aangestipt (examinator reed zelf ook veel met trailer). En sowieso kunnen veel mensen die met de paardentrailer op stap gaan niet eens met een aanhanger achteruit rijden. Snap dan überhaupt niet dat je met een trailer op stap durft gaan. Je zult maar een keer verkeerd rijden, of het blijkt dat je ergens niet de combinatie in de ronde kunt krijgen..

Anoniem

Re: Sneller dan 100 km met de trailer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:08

Tja maar zijn dat nooit mensen met E maaike? Ik ken zoveel met E die niet achteruit kunnen rijden :n

Percy

Berichten: 12874
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:18

Ik ben ook een ramp er in. Achteruit rijden gaat nog wel maar bochtje achteruit, dat is toch echt wel een probleem.

Ikke, je schrijft dat snelheid ook met een slechte trailer geen probleem is maar later schrijf je dat je in een rit door België niet harder dan 80km. kon omdat anders de boel ging slingeren? Die twee kan ik niet rijmen?

Scharen kan ook komen door onhandige actie's van het paard. Paard waardoor ik bijna ging scharen liet zich gewoon vallen op een recht stuk snelweg, dat kwam omdat hij allerlei rare toeren uithaalde in de trailer. Daarna had hij zijn lesje gelukkig wel geleerd en stond voortaan een stuk stiller.

Niet tussen de vrachtwagens inrijden is in België (waar de max. snelheid overigens ook 90 km. per uur is), Nederland en Duitsland zo goed als onmogelijk. Ja misschien niet als je op zondag naar een wedstrijd gaat maar meestal is de rechterbaan vol met vrachtwagens en moet je dus of harder rijden en de linker baan hinderen omdat je langzamer gaat dan het gewone verkeer of toch echt tussen die vrachtwagens blijven zitten. Ik vind dat persoonlijk prettig omdat je gewoon met de stroom meegaat.

Voel me iets minder comfortabel tussen de Oostblokkers maar mijn persoonlijke ervaring is dat die vrachtwagenchauffeurs veel meer rekening met mij en mijn lading houden dan de meeste mensen met personenwagens. Vrachtwagenchauffeurs weten uit eigen ervaring dat hard remmen nare dingen doet met je lading want ook gewone lading kan gaan schuiven.

Maaiike94

Berichten: 1102
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:19

Yvank_: Meestal hebben die mensen inderdaad geen E rijbewijs. Maar er zullen natuurlijk ook mensen zijn die met E die niet achteruit kunnen rijden. Of dat zijn mensen die het E-rijbewijs bij het B rijbewijs hebben gekregen, zoals dat vroeger gebeurde.

BjornB
Berichten: 30
Geregistreerd: 14-08-14
Woonplaats: Someren-Eind

Re: Sneller dan 100 km met de trailer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:58

Ik spring even mee in dit topic.

Wat je in het achterhoofd moet houden met de wetgeving in Nederland ten opzichte van het buitenland, het wegennet hier in Nederland is veel compacter dan in het buitenland. Er zijn hier in Nederland veel meer afritten dan in het buitenland in verhouding tot de ruimte. Neem als voorbeeld de ring van Eindhoven. Het paralel gedeelte met alle op en afritten mag je maar 80 km/uur en op de hoofdrijbaan 120 km/uur.

Er zijn dus zo veel verplaatsingen in het verkeer, dat de snelheid te variabel is om met de vergelijkbare snelheden als Frankrijk en Duitsland daar te rijden.

Kijk naar de Road-trains in Australië. Die zijn heel zwaar en speciaal gebouwd, maar hoeven ook alleen alleen maar over 1 lange weg vaak.

Dus ik denk dat het daar mee te maken heeft.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:12

hoe hoger de snelheid hoe dichterbij de combinatie bij de onstabiele snelheid komt.
hoe hoger de snelheid des te meer schade heeft een ongeluk tot gevolg, het paard heeft geen airbag of rolgordel, kooicunstructie enz. zaken die in de autoindustie zijn ontwikkeld om de gevolgen van een ongeval tgv hogere snelheden te beperken.

Je blijft hardnekkig de situatie op een prive weg (tolweg Frankrijk waarbij er zeer weinig op en afritten zijn) vergelijken met de nederlandse situatie, in Duitsland mag je zonder toeters en bellen niet harder dan 80.

de technische dingen die van belang zijn is o.a. de verhouding gewicht in trekkend voertuig en aanhanger, wielbasis (langer is stabieler), bandenspanning, soort koppeling, windvang, spoorbreedte motor vermogen, kogeldruk, zwaartepunt, enz.
Dat zijn zaken die ogenschijnlijk niets met wettelijke regelingen te maken hebben.
In de regelgeving is een mix ontstaan tussen technische zaken en verkeersveiligheid en politiek; je hebt zelf verwezen naar het ontstaan van de 90 km regeling, dat was puur een praktisch probleem wat in de loop de jaren is ontstaan door weggedrag. de 120 km is ooit een politiek beslissing geweest gebaseerd op basis van milieu geluid zuinigheid veiligheid en ga maar door.
de 80 km rond steden idem dito.

snelheid heeft alles te doen met veiligheid, evenals de combinatie waarmee je rijd, een golfje met paardentrailer rijd heel wat onveiliger met 130 dan een rangrover met dezelfde trailer.


hi ikke :)
Citaat:
Sorry, maar als ik met mijn Nederlandse Range Rover en Nederlandse Westfalia door Frankrijk ga rijden, mag ik daar 130km/h; er is helemaal niemand, zelfs geen wet, die me dat verbiedt (in tegenstelling tot Duitsland waar tempo-100 gereglementeerd is)!


De franse wet heeft daarvoor regels degene die handhaaft is gewoon de politie ook voor jouw.
Dat jij hoog vanuit een RR denkt dat jij overal in frankrijk 130 mag is een foutje, ook is het afhankelijk van hoe lang jij een rijbewijs hebt en het totaal gewicht van de combinatie.

Als ik heel simpel de belading van jouw combinatie verander vlieg je met 140 alle kanten op, met 140 zal je toch harder moeten remmen dan dat je met 80 km had gereden,

5 km voor en achter je geen verkeer, klinkt mij als alleen op de wereld, ik hoop dat je begrijpt dat ik je voortaan Remi noem.
Dat Remi niet begrijpt wat snelheid doet met veiligheid kunnen wij helaas niet helpen, ik hoop dat die domheid je bespaart voor ongelukken.

mamamier

Berichten: 987
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Sneller dan 100 km met de trailer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:31

Ik kom niet uit een ei, alle Door jullie opgenoemde redenen kan ik zelf ook wel bedenken. Maar lees eens goed terug. Ook in jullie berichten kan ik niet zeggen dat een hogere snelheid an sich gevaarlijker is. Dat is mijn punt. Natuurlijk is harder rijden met een prutcombi, drukkere wegen, onervaren bestuurders, etc niet verantwoord maar een hogere snelheid is niet per definitie gevaarlijker. De omstandigheden maken het gevaarlijk.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: Sneller dan 100 km met de trailer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:35

Door de hogere snelheid is de remweg langer en daardoor gevaarlijker.
Bij hard remmen schiet het paard naar voren en zal remmen er gewoonweg niet echt in zitten.
Kwestie van oorzaak en gevolg.

Percy

Berichten: 12874
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:58

Ja, dat klopt. Zou ook nooit met een gangetje van 100km. op de rechterbaan rijden naast een oprit maar heb zelf toch wel eens moeten kiezen tussen extra gas geven of keihard in de rem omdat er weer eens iemand dacht dat je wel naast auto met trailer kan blijven rijden en hem er dan vlak voor kan gooien. Alle keren dat ik flink moest bijremmen was omdat een andere automobilist het nodig vond zijn voertuig voor de mijne te knallen en daarna flink te remmen.

Probeer daar op te anticiperen maar sommige automobilisten zijn daarin echt behoorlijk onvoorspelbaar. Daarom rij ik ook prettiger tussen die vrachtwagens, dan heb ik daar minder last van.

Autorijden is anticiperen en met een paard achter je moet je dat driedubbel doen. Heb je de ruimte dan is even de 100 aantikken echt geen doodzonde. Dat moet je natuurlijk niet doen als je vlak achter je voorganger zit maar dat is nu juist wat ik altijd probeer te voorkomen. Hou altijd heel veel afstand. Dan schiet er weleens iemand tussen maar dan zorg ik altijd dat ik die afstand weer terugkrijg. Iedereen is wel eens onverwacht een file ingereden, dan wil ik de tijd hebben om uit te kunnen rollen. Zal met mijn diesel altijd moeten bijremmen maar dan wel zo dat het paard daar zo min mogelijk last van ondervindt.

Mizora

Berichten: 18459
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Sneller dan 100 km met de trailer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:14

Gelukkig niet met trailer of honden achterin, maar ik heb ook wel eens van 80 terug naar 30 gemoeten met piepende bandjes. Op die weg mocht je 80 en is een tweebaansweg met inhaalverbod, vanaf de inrit kwamen wat auto's aan en toen ik er min of meer was hield de doorgetrokken streep op en gooide de persoon op de inrit het stuur direct naar links. Dat scheelde slechts centimeters, gelukkig reed er achter mij voor meer dan een km niks. Overigens trok ze daarna ook niet echt op (het bleek een 45-km wagentje te zijn) maar uiteindelijk heeft ze de snelheid van 37km/u gehaald.

Zoiets valt niet te voorspellen, niet te ontwijken (of je moet op je tegenligger willen belanden) en de enige optie is dan vol in de ankers.

Een vergelijkbare actie heb ik met 140 (waar je 130 mocht) ook wel eens gehad bij een inrit vanaf een tankstation. Deze persoon voegde vlak voor me in met 70 direct waar de doorgetrokken streep ophield. Naar links kon ik niet want op dat moment werd ik ingehaald (4baansweg). Op dit soort dingen valt niet te anticiperen.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:22

mamamier schreef:
Ook in jullie berichten kan ik niet zeggen dat een hogere snelheid an sich gevaarlijker is. Dat is mijn punt.


Dat is het juist wel, van daar ;( ;( ;( hogere snelheid is meer risico

daarom vallen er bij snelheidsrecord pogingen ook zoveel doden.
De krachten nemen met het kwadraat van de snelheid toe, en dus ook de gevolgen van een ongeval.
dat is natuurkunde, evenals dat de gevolgen van een ongeluk toenemen naarmate de gewichten groter zijn, dus alleen de auto is minder gewicht en dus minder schade dan dat het een combi van auto en aanhanger betreft.
Dan is een auto alleen nog met goed stuurwerk uit een slip of om een wagen te sturen, een combinatie is minder flexibel.
De reactie tijd neemt af waardoor het gevaarlijker wordt en de lijst zal ongetwijfelt aangevuld kunnen worden.

alleen uit de berichten van Remi krijg je het idee dat de snelheid er niet toe doet, maar ook daarvan heb ik en anderen aangegeven dat dat een verkeerde voorstelling van zaken is.

mamamier

Berichten: 987
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Sneller dan 100 km met de trailer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:28

Dat zijn gevolgen. Niet de hogere snelheid zelf maakt het gevaarlijker. Dat is waar het topic om ging. Of het kwaad kan als je boven de 100 rijdt. Nee, het maakt niet uit of je 100 of 80 rijdt, alleen de consequenties van het rijden met hogere snelheid zijn groter.

Ibbel

Berichten: 51610
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:42

Ach, ik ben nog van de generatie die z'n E cadeau kreeg. En dus kan ik kennelijk niet achteruit rijden, want ik kreeg 'm cadeau. :+ Ik rij ook pas 35 jaar met een trailer :j en heb het mezelf geleerd, noodgedwongen, want trailerles bestond niet eens in die tijd.

Maar even serieus:
Ik heb ondertussen heel wat combi's gereden (nooit met 4WD ervoor, want daar heb ik de centen niet voor (over), in combinatie met de woon-werkafstanden die ik rij). En in die jaren regelmatig wel eens even boven de 100 gereden, vooral om vrachtwagens in te halen die me net te onregelmatig reden. Achter eentje die keurig 79 rijdt vind ik best, maar van die orgelaars die tussen de 75 en 85 varieren vind ik hoogst irritant.

Is er in al die tijd ooit iets gebeurd? Nope. Zelfs niet met al die gewone middenklassers waar 1500 of 1600 kilo achter mag. En ook niet met 25 jaar oude trailers.
Heb ik in al die jaren ooit een paard gehad dat de trailer niet op wilde? Nope.

Gevaarlijk rijden doe je echt alleen maar zelf. Met als gevolg dat je onlaadbare paarden maakt als bijwerking.

ikke

Berichten: 39121
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:54

mamamier schreef:
Dat zijn gevolgen. Niet de hogere snelheid zelf maakt het gevaarlijker. Dat is waar het topic om ging. Of het kwaad kan als je boven de 100 rijdt. Nee, het maakt niet uit of je 100 of 80 rijdt, alleen de consequenties van het rijden met hogere snelheid zijn groter.

Weet je wat het punt is: jij hebt een vent met vlieguren. Die ervaring deel jij (is aan je rijden te merken). Ik heb leuk wat vlieguren (sta aardig in de schaduw van jouw kerel) maar wat degenen met weinig vlieguren maar niet snappen is dat je je snelheid progressief moet aanpassen aan je omgeving. De enige vraag die een chauffeur zich moet stellen: wat doet het verkeer, wat is mijn positie en welke uitwegen zijn er. De rest is voor de mindere goden.


Ibbel schreef:
Ach, ik ben nog van de generatie die z'n E cadeau kreeg. En dus kan ik kennelijk niet achteruit rijden, want ik kreeg 'm cadeau. :+ Ik rij ook pas 35 jaar met een trailer :j en heb het mezelf geleerd, noodgedwongen, want trailerles bestond niet eens in die tijd.

Maar even serieus:
Ik heb ondertussen heel wat combi's gereden (nooit met 4WD ervoor, want daar heb ik de centen niet voor (over), in combinatie met de woon-werkafstanden die ik rij). En in die jaren regelmatig wel eens even boven de 100 gereden, vooral om vrachtwagens in te halen die me net te onregelmatig reden. Achter eentje die keurig 79 rijdt vind ik best, maar van die orgelaars die tussen de 75 en 85 varieren vind ik hoogst irritant.

Is er in al die tijd ooit iets gebeurd? Nope. Zelfs niet met al die gewone middenklassers waar 1500 of 1600 kilo achter mag. En ook niet met 25 jaar oude trailers.
Heb ik in al die jaren ooit een paard gehad dat de trailer niet op wilde? Nope.

Gevaarlijk rijden doe je echt alleen maar zelf. Met als gevolg dat je onlaadbare paarden maakt als bijwerking.

Tja, en daar kan ik alleen maar aan toevoegen: met een 4x4 heb je in sommige situaties soms iets meer te melden. Maar ook dat hangt weer 100% af van degene die aan het stuur zit en wel of niet de (on)mogelijkheden van z'n combi kent.

Ik wens jullie veel sterkte; ik ben uit de lucht voor poosje.....

Percy

Berichten: 12874
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:36

Zonder antwoord te geven op mijn vraag. Jij stelt dat je gerust hard, veel te hard kan rijden met elke trailer dan ook en stelt even later dat je niet harder dan 80 durfde op onze Belgische wegen omdat de trailer zo gammel was dat hij dan ging slingeren. Contradictio in terminus.

Je ziet jezelf, voor zover ik kan zien, als DE expert op bokt als het om trailer rijden gaat, dan moet je toch ook kunnen uitleggen waar deze totaal verschillende visie's vandaan komen?

Ibbel

Berichten: 51610
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:40

Volgens mij zei ikke dat je met deugdelijk materiaal (te) hard kunt rijden, en heeft-ie ook ervaren dat dat met een defecte leentrailer dus idd ook niet ging. Dat lijkt mij niet in tegenspraak met elkaar te zijn, integendeel.

lucifertje

Berichten: 5693
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:45


Mungbean

Berichten: 36431
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:46

Te hard rijden is me gewoon te duur.
Dus in Nederland rij ik niet meer dan 90. in Duitsland max 100.
Maar tussen 90-100 op een rustige weg vind ik het meest aangenaam.
Meer hoeft van mij niet.
Als het druk is blijf ik keurig met het vrachtverkeer meegaan.

Percy

Berichten: 12874
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:49

Wel dus want hij zei dat hij met elke trailer gemakkelijk over de 100 km. per uur kan rijden. Lees maar terug. Ga het zelf niet allemaal terugzoeken. Gaat mij ook niet om mijn gelijk halen maar als je hele stellige uitspraken doet moet je wel je bij je verhaal houden.

Geloof ook niet dat een hele slechte trailer eerder gaat scharen overigens. Wij hebben hier een zeer slechte trailer gestaan en daar nog wel eens mee gereden om hooi en stro te halen. Qua weggedrag was die echt niet slechter dan de andere trailer. Betreffende trailer doet nu nog uitsluitend dienst als opslag maar het moet wel heel slecht gesteld zijn met een trailer wil die gaan scharen vanwege mankementen. Denk toch echt dat ik daar niet mee was gaan rijden want ben geen techneut maar je ziet toch wel enigszins in welke staat zo'n ding is?

Dat klopt niet volgens mij Lucifertje maar zal je link eens nalezen.

Percy

Berichten: 12874
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:50

Gelezen Lucifertje, dit gaat over een aanhangwagen die meer dan 3500 kg. weegt, niet over een combinatie die dat meer weegt. Je hebt het dus verkeerd gelezen.

Mungbean

Berichten: 36431
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:52

Lucifertje, dat is nieuw voor mij.
Dat wist ik echt niet. Slechte campagnes dan.

Percy, er staat totaal gewicht en in de eerste paragraaf staat dat uitgelegd als auto + aanhanger.
Maar het staat er wel onduidelijk.

lucifertje

Berichten: 5693
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:52

Percy schreef:
Gelezen Lucifertje, dit gaat over een aanhangwagen die meer dan 3500 kg. weegt, niet over een combinatie die dat meer weegt. Je hebt het dus verkeerd gelezen.


Je bericht klopt niet bepaald... Ik heb het ook ter info gezet en duidelijk >3500kg gezien het meer en deel daar toch op uitkomt en ik niet op de hoogt was van deze regel.

Ibbel

Berichten: 51610
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:56