Achterlijke prijzen, is dit nu echt nodig?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Re: Achterlijke prijzen, is dit nu echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 07:23

Ik denk dat het ook wel uitmaakt hoe veel je rijdt. Voor 1 keer per week hobbelen stel je misschien andere eisen dan een prof die 8 paarden per dag rijdt en die dus aan het eind van de dag elk naadje van zn rijbroek in zn benen/billen heeft staan. En die dus ook de hele dag gaat zweten en weer afkoelt, en weer gaat zweten en weer afkoelt. Om dan comfortabel de dag door te komen kan echt goede kleding zeker wel uitkomst bieden

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 07:32

QueLee schreef:
Nielojram schreef:
Ja,ach..

Pikeur ist Pikeur.

Kun je dat uitleggen? Wat is er zo bijzonder aan dan? (Ja dit is een oprechte vraag)

Kwaliteit en pasvorm. Mijn dochter heeft een Pikeur jas al jaren. Nog steeds mooi.
Zo'n jas gaat eerder weg omdat je erop uitgekeken bent dan dat hij kapot gaat.
Voor de rijbroeken heb ik het geld wel over. Ik vind Pikeur broeken nu eenmaal het beste zitten.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 07:54

Heb ook 2 jassen van pikeur en vind de pas vorm ook enorm fijn maar broeken heb ik nier duurder dan 120 euro dat vind ik geld zat dat geef ik ook niet uit aan een spijkerbroek

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 08:03

Al die dure modekleding dat doet me ook niks. Ik zou ook nooit 100 euro betalen voor een simpele jeans met een gat erin waar een merkje op staat.. Maar ik betaal wel graag wat meer voor goede kwaliteit. Er zijn van die merken die gewoon echt degelijk spul verkopen waar je 5 tot 10 jaar mee doet, en dat koop ik dan ook veel liever dan die dunne flubberstof van de H&M waar je na een paar maanden doorheen gesleten bent.
Vorig jaar heb ik een dik gevoerd katoenen vest gekocht van Gaastra, met teddy gevoerd en zo heerlijk zacht en warm en mooi <3 daar heb ik dan wel weer wat extra voor over, ook al hebben ze bij de wibra fleece vestjes voor 10 euro..

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 08:08

Laatst was er ook een artikel dat ze de normale prijzen op schroeven en dan 'Korting' geven. Terwijl er dan in werkelijkheid amper korting word gegeven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 08:54

LisaFaded schreef:
Laatst was er ook een artikel dat ze de normale prijzen op schroeven en dan 'Korting' geven. Terwijl er dan in werkelijkheid amper korting word gegeven.

Volgens mij heb ik dat wel eens gelezen over Agradi. Maar over het algemeen krijgen de winkels gewoon adviesprijzen en verkopen ze het daarvoor. Reden ook dat je in bijna elke winkel de spullen voor dezelfde prijs vindt. Ze kunnen zich bijna alleen maar onderscheiden Door aanbiedingen. Als het om de prijs gaat.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:04

Ik geer eerlijk toe, ik koop per jaar 1 stuk dure bovenkleding: een goede jas.(liefst in de solden)

Ik ben een verschrikkelijke koukleum, en merk daar toch wel verschil in, in een goede paardenjas hou ik het lekker warm, terwijl ik in een gewone jas kou heb. Ook zijn paardenjassen vaak gemakkelijker te wassen.

En dan ja een goede rijbroek vind ik ook zijn geld waard.

Maar aan riemen en polos tegen belachelijke prijzen doe ik niet mee. Kan even leuke shirtjes bij H en M halen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:07

Paarden kleding koop ik lekker low budget en zonder merkjes van die wordennet als andere kleding toch ook vied en raken ook beschadigd. Hallo zeg een bodywarmer voor 70 euro? Koop wel een bij een cheap winkel voor 20 en koop fijn 3 zakken brok voor het resterend bedrag :+

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:08

quadripes schreef:
ik draag ook vrijwel alleen Pikeur en ik heb truien en jassen die al bijna een decade mee gaan. meestal in de uitverkoop gekocht, toevallig. maar ik vind het zijn geld echt waard. niet kapot te krijgen, blijft mooi na wassen en het past goed/blijft goed passen. en de paarden komen ook absoluut niks te kort hier. trouwens, ook voor de paarden koop ik liever duurdere spullen die goed blijven, mooi staan en goed van pasvorm zijn dan van dat halfbakken goedkope spul.

Dit dus. Gewoon een goede pasvorm en goed materiaal en het gaat jaren mee. Ik heb deze kleding dagelijks aan en dan wil ik dat het comfortabel is. Hetzelfde geldt voor mijn stalschoeisel, dat is van Ariat. Waterdicht en ademend met een goed voetbed. Ik koop het wel altijd met korting.
Laatst bijgewerkt door Starbreeze op 30-05-15 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:09

Janine1990 schreef:
LisaFaded schreef:

Volgens mij heb ik dat wel eens gelezen over Agradi. Maar over het algemeen krijgen de winkels gewoon adviesprijzen en verkopen ze het daarvoor. Reden ook dat je in bijna elke winkel de spullen voor dezelfde prijs vindt. Ze kunnen zich bijna alleen maar onderscheiden Door aanbiedingen. Als het om de prijs gaat.

Ja klopt agradi doet dat idd ook wel is.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:14

Trouwens over caps, als je een casco koopt, en je valt er mee op je hoofd, mag je de volgende aan de helft van de prijs kopen, dat was voor mij ook een rede om een duurdere cap te kopen.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:16

Mijn rijbroeken zijn van Cavallo. Ik heb ze nu beide meer dan 5 jaar. Zo goed als nieuw en ze zitten heerlijk. Het leer blijft mooi, dus ik schuif niet het zadel.
De goedkope broeken verkleuren meestal een stuk sneller.
Mijn jas en trui is afgekeurde boven kleding.
Ik heb 3 Uvex caps, omdat ik die een beetje spaar.
Ik geef er dus een beetje om.
Laatst bijgewerkt door __YSB__ op 30-05-15 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:18

Oh ja, ik vind de betere kwaliteitskleding niet goedkoop hoor. Maar wanneer je iets 'goedkopers' neemt ben je er meestal binnen het jaar al vanaf. Dát vind ik dus pas zonde van mijn geld. Dan leg ik liever het dubbele neer waar ik dan wel járen mee doe. Omgerekend ben je dan goedkoper uit juist en het zit nog beter ook!

Een mooi voorbeeld zijn outdoorlaarzen van HKM, 80,- kosten ze geloof ik. Waren zo weg. Nu Ariats van 170,- en na een jaar nog steeds zo goed als nieuw!

Of van die rijbroeken van 60,- die na een paar keer wassen krimpen, lubberen of verkleuren, of waarvan het leren zitvlak een paar cm onder je kruis blijft hangen... Nee doe mij dan een iets duurdere broek die wel super zit en mooi blijft. Hoef er ook geen 10 te hebben. Ik heb hier Pikeur broeken van een paar jaar oud die als nieuw zijn.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:32

LOLLYYwood schreef:
IK merk echt wel een groot verschil tussen mijn rijbroek van KL en rijbroek van HH..

Komen uit dezelfde fabriek/dezelfde inkoopprijs. Zo zie je maar hoe merkbeleving meespeelt.

Waarom ruitersportartikelen zo veel duurder zijn? Als je het echt interressant vindt, moet je de docu "Slag om de Klerewereld" eens kijken. Is online te vinden.
Dan zie je <vooral> het verschil tussen prijs en oplage en tussen goedkoop (Bangladesh) en goed maatschappelijk ondernemen. Als je aan oplages van een Zara kunt komen, kun je laten produceren in Bangladesh maar of je dat wilt.............. Dat mag je beslissen na het kijken van de documentaire.
Het kan altijd goedkoper maar dat gaat wel altijd ten koste van kwaliteit of arbeidsomstandigheden.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:33

Hier ook Pikeur en Cavallo rijbroeken. Die kosten inderdaad meer maar je merkt wel dat het kwaliteit is. Ze blijven mooi, hoe vaak je ze ook wast en draagt.

Eerder droeg ik wel bovenkleding die ik niet meer als gewone kleding droeg. Nu stuurde laatst iemand een foto door via Facebook waarin ik dus zo'n shirtje aan had en het was echt vreselijk. :o Te kort en daardoor maakte het dik. Dus ik heb dat shirt uit de wasmand gevist en in de vuilnisbak gekiept en toen een paar leuke shirts bij Decathlon gehaald waarover ik tevreden ben. Voor erbij zijn ze leuk en voor die prijs is het geen ramp als ze geen jaren mee gaan.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:36

Ik heb van alles wat. Mijn winterjassen haal ik meestal in een reguliere sportzaak in de uitverkoop. Dan heb je dezelfde technische eigenschappen in de kleding zitten, waterdicht, ademen enz.
Zomerjassen meestal bij de c&a, scapino of v&d ofzo.

Gisteren heb ik nog een handig vestje gekocht bij de Big Bazaar, 5 euro :wow:

Mijn broeken zijn ook nooit duurder als 100 euro.

Ik mag zomers graag in polo's rijden(helaas dit jaar nog niet veel gedaan, sch**t weer) en die koop ik bij sportsworld van LA Gear 2 voor 15 euro ofzo, prima kwaliteit!

Ik ben toe aan nieuwe rijlaarzen en ik vind die De Niro's helemaal geweldig, maar ik ga daar echt niet zo veel geld voor uitgeven. Het worden waarschijnlijk gewoon mondini laarzen..

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:40

astridastrid schreef:
LOLLYYwood schreef:
IK merk echt wel een groot verschil tussen mijn rijbroek van KL en rijbroek van HH..

Komen uit dezelfde fabriek/dezelfde inkoopprijs. Zo zie je maar hoe merkbeleving meespeelt.

Waarom ruitersportartikelen zo veel duurder zijn? Als je het echt interressant vindt, moet je de docu "Slag om de Klerewereld" eens kijken. Is online te vinden.
Dan zie je <vooral> het verschil tussen prijs en oplage en tussen goedkoop (Bangladesh) en goed maatschappelijk ondernemen. Als je aan oplages van een Zara kunt komen, kun je laten produceren in Bangladesh maar of je dat wilt.............. Dat mag je beslissen na het kijken van de documentaire.
Het kan altijd goedkoper maar dat gaat wel altijd ten koste van kwaliteit of arbeidsomstandigheden.

Ik heb deze documentaire al eens gezien , en ja ik ben er echt op gaan letten.
merk beleving had ik nooit, maar als de producten verantwoord zijn dat is mij wel wat waard.
We maken het ook allemaal zelf mogelijk door het toe te staan, ook al zijn we onwetend! ;) .

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:40

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:41

Pikeur is gewoon een goed merk. Doorgaans gaan die spullen langer mee dan goedkopere kleding.

Waar ik goedkope spullen kan kopen(t-shirt hoef ik echt niet van Pikeur te hebben) zal ik dat doen.

Maar jassen, broeken, laarzen en dergelijke wil ik graag dat het kwalitatief goed is.

ieder uiteraard zijn persoonlijke keuzes. Wil je er minder aan uitgeven, helemaal prima. Ook een goede keuze.

Maar ik snap echt wel waarom sommige producten duurder zijn dan de ander. En dat is niet alleen maar het merkje.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:46

kwita schreef:
Ik heb deze documentaire al eens gezien , en ja ik ben er echt op gaan letten.
merk beleving had ik nooit, maar als de producten verantwoord zijn dat is mij wel wat waard.
We maken het ook allemaal zelf mogelijk door het toe te staan, ook al zijn we onwetend! ;) .

Fijn om te horen!
Ik merk ook echt een positieve trend op naar meer bewustwording, in zowel eten (melkvee, legbatterijen etc.) als kleding en meer. Gelukkig!

Maar als je er simpelweg geen achtergrondinformatie over hebt/ zoekt snap ik de frustratie. Ik dacht vroeger ook altijd dat broeken uit een broekenmachine kwamen.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:49

Ik geef toe, ik ben selectief merkgeil haha.
Ik kan er als de grootste slons bijlopen bij de paarden, maar heb wel €110,- betaald voor een kwpn regenjas haha. Gewoon omdat ik het leuk vind om op wedstrijd te dragen, ik zit hier in australie en dan vind ik het leuk om m'n jas te dragen waarop staat 'Royal Dutch Sporthorse'. Schoenen daarentegen zijn 12 dollar sneakers haha. Maar m'n gewone schoenen (dus niet paarden) zal ik weer nooit neppers kopen.

Ik kan dus echt heel snobistisch m'n geld uitgeven aan slechts het merkje :) :P

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:53

Tsja, het is belachelijk. Maar ja, het gebeurt met alle producten die je gebruikt, alleen bij paardrijspullen wat sneller. Het is gedeeltelijk dat elk product dat verkocht wordt minimaal 3x over de kop moet (dus 3x zo duur wordt) nadat het gekocht is van de producent. Dat is gewoonte in de wereld, niets aan te doen.

Verder is er ook een stukje waar denk ik sommige ruiters erg aan hechten: verkoop je een product te goedkoop, dan lijkt het "minder" goed, en zullen mensen die een goed product willen hebben het niet kopen, hoe goed het ook is. Er wordt dan dus een hogere prijs ingezet, omdat het anders een ongeloofwaardig product wordt.

Zeg nou zelf: als een ruitersportwinkel van Pikeur een broek voor zeg 50 euro verkoopt, vraag je toch ook eerst aan de verkoopster wat er mee mis is? Ik zou gaan zoeken hoor, naar een naad die niet goed doorgestikt is of een knoop die los zal schieten of iets dergelijks. Kan net zo goede kwaliteit zijn, maar je denkt van niet, mede door de prijs.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:54

Ik ga alleen paardrijkleding kopen als ik even geld over heb. Bivenkleding zijn mijn oude shirtjes maar jassen zijn echt wel ee. Paardrijmerk, puur omdat het lekkerder zit tijdens het rijden. Ik ga de winkel in en trek alles aan wat ik mooi vind. Als het lekker zit neem ik het mee, puur toeval welk merk het is. Toevallig nu een zomer en winterjas van Anky. Broeken hetzelfde, alleen kom ik daar met de pasvorm meestal op pikeur uit. (En pikeur heeft een rijbroek die Paulina heet.. Tsja.. Die laat ik niet hangen :+ )

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:57

Ik wil gewoon kwaliteit en wat het dan kost maakt me eigenlijk niet zoveel uit.. Wel draag ik het dan tot het ook echt uit elkaar valt. Zo rijdt ik nog steeds met jassen uit een zeilwinkel en onze boot is misschien al wel 10 jaar geleden verkocht. :+ Als je het zo bekijkt is die €150 zo duur toch ook weer niet.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:00

Dit doe ik ook niet hoor. Dikke onzin zo duur.
Koop al m'n paardrijkleding in de uitverkoop (:
Laatst een jasje gekocht, was 100 euro, maar ging nog 75% korting af, dan is het nog wel een leuk grapje. *\o/*