rechtsgeldigheid eigengemaakt contract

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 09:37

Douraque schreef:
Juridisch gezien heb je geen recht op 10%, tenzij van te voren afgesproken (ben zelf juridisch onderlegd). Een huis is een registergoed wat notarieel vastgelegd moet worden, waar contractueel is bepaald dat iemand X% krijgt bij bepaalde situaties

Contract kan per E-mail rechtsgeldig zijn, echter wil je dat gevecht aangaan? Wil je naar de rechter gaan? Ben je bereid de nodige kosten te maken? En voor wat, naar mijn idee zijn dit geen mensen waar je je paard aan kwijt wil

ze hebben me aangeboden 1000 euro aan te betalen als we meteen met de pony konden beginnen ( dus meteen selecties rijden) wan tze moeten die andere pony nog verkopen dus daar zijn wel afspraken via de mail over gemaakt, allen die 1000 euro is tot heden niet voldaan. dus daar zijn wel afspraken over gemaakt , ik heb schade geleden omdat ik de andere koop op hun verzoek heb afgewezen.

ik heb niks te verliezen , bel morgen rechtsbijstand dus die kosten zullen wel meevallen.
Laatst bijgewerkt door florentine1 op 27-04-15 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Douraque

Re: rechtsgeldigheid eigengemaakt contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 09:39

En je bent bereid een rechtzaak te voeren hieevoor? De kosten te maken? Rechtsbijstand kan een kosten afweging maken en zal gok ik zo niet willen procederen, kost te veel geld. En geloof mij, heb dagelijks te maken met rechtsbijstand, weet precies hoe ze in elkaar zitten

Dat geld kan je naar fluiten

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 09:41

Douraque schreef:
En je bent bereid een rechtzaak te voeren hieevoor? De kosten te maken? Rechtsbijstand kan een kosten afweging maken en zal gok ik zo niet willen procederen, kost te veel geld. En geloof mij, heb dagelijks te maken met rechtsbijstand, weet precies hoe ze in elkaar zitten

Misschien maar aankoop via mail is gewoon rechtsgeldig en zeker met alle verzoeken van de tegenpartij.

Komt vaak niet eens tot procederen. al is het maar om ze te laten voelen dat dit soort praktijken niet ongestraft kunnen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 09:44

Het komt heel erg op mij over alsof het je alleen om het geld te doen is... ;)

Dit ga je sowieso verliezen, die mails zijn niet ondertekend niks dus je hebt geen poot om op te staan.

Je hebt straks nog meer kosten dan het bedrag waar het daadwerkelijk om gaat.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 09:48

Meid, ga je gang. Maar ik kan je nu al beloven dat dit niets gaat worden. Je luistert niet eens. Rechtsbijstand maakt een kosten/baten afweging ofwel wat kost het mij en wat levert het mij op. Dit kost te teveel geld en levert te weinig op. Dus rechtsbijstand gaat misschien brieven schrijven, nou daar trekt de wederpartij zich niets van aan. Dus nog meer brieven totaal je op het punt beland waarop je een rechtszaak moet starten.

TS: aankoop via email kunnen rechtsgeldig zijn, maar het effectueren ervan zal via de kantonrechter moeten.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 09:49

Maar wat ik nu niet helemaal snap, wil je deze mensen nu alleen laten opdraaien voor extra stallingskosten ed die je hebt door het paard voor hen aan te houden of wil je eigenlijk dat ze de pony nog steeds gewoon kopen?
Ik zou mijn paard namelijk nooit verkopen aan deze lui en of je echt een sterke zaak hebt wat betreft die schade vraag ik me een beetje af aangezien die andere mogelijke koper je toch alleen telefonisch had benaderd en je daar geen gegevens meer van hebt? Hoe lang heb je de pony voor hen vastgehouden eigenlijk?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 09:50

In een ander topic zeg je iets in de trant van dat als een mondelinge overeenkomst rechtsgeldig zou zijn jij je pony al 5x verkocht zou hebben. Waarom hou je zo vast aan deze mensen? Het zijn geen geschikte kopers dus ik zou gewoon weer een advertentie voor je pony plaatsen en die mensen via de mail laten weten dat je de pony weer te koop aanbiedt.

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 09:50

KimD schreef:
Het komt heel erg op mij over alsof het je alleen om het geld te doen is... ;)

Dit ga je sowieso verliezen, die mails zijn niet ondertekend niks dus je hebt geen poot om op te staan.

Je hebt straks nog meer kosten dan het bedrag waar het daadwerkelijk om gaat.

idd ik heb schade geleden door praktijken van een idioot die denkt de hele wereld te kunnen kopen, ik vind gewoon dat je dit nie tzomaar over je heen hoeft te laten komen je mag best laten blijken dat hij ook aangepakt kan worden.

dus gaat het om het geld, ja idd, maar dan alleen om bovenstaande reden
gaat het omdat ik me pony nu niet kwijt ben , nee, want mijn pony is echt een superpony waar helemaal niks aan mankeert, dus die komt zeker bij een superthuis terecht.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 09:51

Denk eerlijk gezegd als je er een rechtzaak van gaat maken of zoals je zegt via rechtbijstand regelen en je wint straks de zaak dat je ook nog verplicht bent de pony aan hun te verkopen/leveringen? wil je dat? ik zou het lekker laten zoals het was. En je energie stoppen in de mensen zoeken die ook belangstelling hadden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 09:51

Pff get over it en verkoop de pony aan iemand anders.

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 09:51

har166 schreef:
In een ander topic zeg je iets in de trant van dat als een mondelinge overeenkomst rechtsgeldig zou zijn jij je pony al 5x verkocht zou hebben. Waarom hou je zo vast aan deze mensen? Het zijn geen geschikte kopers dus ik zou gewoon weer een advertentie voor je pony plaatsen en die mensen via de mail laten weten dat je de pony weer te koop aanbiedt.

waar is dat gezegd kan me niet herinneren dat ik dat gezegd heb, ik heb verder geen mondelinge overeenkomsten over de pony gehad.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 09:54

Door je zo op te laten naaien door een flapdrol zonder geld laat je pas zien dat je over je heen laat lopen.
Elk ander had hem al veel eerder laten vallen, de pony sowieso al niet aangehouden en verder gegaan met andere mensen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 09:55

Je bent boos, dat begrijp ik, maar met deze instelling heb je alleen jezelf er maar mee.
De wederpartij lacht je alleen nog maar meer uit als je hier mee doorgaat. Kan je voorspellen dat je er alleen maar ruzie mee krijgt en nog meer geld eraan kwijt bent. Echt verspilde moeite.

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 10:04

bruintje123 schreef:
Door je zo op te laten naaien door een flapdrol zonder geld laat je pas zien dat je over je heen laat lopen.
Elk ander had hem al veel eerder laten vallen, de pony sowieso al niet aangehouden en verder gegaan met andere mensen.

nou mag je denken hoor

Nou mag je denken hoor, maar toevallig heeft overbuurvrouw waar nu hun andere 2 pony's staan hun erop aangesproken heb ik net vernomen, want het is echt wel zo dat ze aan haar vermeld hebben met onze pony deze zomer selectie te gaan rijden en dat ze me tmij goede afspraken hadden, buurvrouw weet nu van de betalingsproblemen en was bepaald not amused want via haar zijn ze bij mij gekomen.

Ze heeft hem goed de waarheid verteld en zou me niet verbazen als ze daar de langste tijd gehad hebben.

weet je de problemen ontstonden toen ze mailde met die aanbetaling van 1000 euro maar daarvoor de pony op stal wilde hebben, ik heb gezegd wel mee te wilde werken om de pony te laten rijden maar dat hij wel op mijn eigen stal zou blijven totdat hele bedrag betaald zou zijn,

Buurvrouw zei letterlijk ik kan er niet voor instaan als ze de pony meenemen en met de noorderzon vertrekken dus niet leveren zonder goede afspraken.
ze vetrouwt ze ook niet zo meer

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:08

Dat is toch precies wat iedereen hier ook zegt?!

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 10:13

bruintje123 schreef:
Dat is toch precies wat iedereen hier ook zegt?!

klopt

ik heb ook geen een keer gezegd dat die ongelijk hebben juist daarom wil ik hem gewoon aanpakken , laten merken dat je gewoon spelregels hebt om je aan te houden en niet de grote meneer uit te hangen met onveroorloofde aankopen

Ook al wordt het niks doet me er niet eens toe, hij heeft iig al een slechte beurt gemaakt bij de overburen, denk dat hij daar wel een koekje van eigen deeg krijgt.

Zoals gezegd buurvrouw overweegt om ze eruit te gooien. Zij houdt helemaal nie tvan dit soor tpraktijken

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:18

En dat deel kun je beter loslaten.

Dat gaat jou geld kosten en dat soort figuren kan het allemaal geen bal schelen.
Jij maakt je er druk om en hun vegen hun kont af bij een brief. En gaan door met wat ze al jaren doen.

Laat gaan laat gaan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:19

Op je toegevoegde stukje tekst.
Dat is iets tussen de buurvrouw en hem.
Ook verder laten gaan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:25

Wat de buurvrouw er van vind is toch een zaak tussen haar en hem? Heb jij verder niks mee te maken. Wees blij dat je die pony niet aan hun verkocht hebt. Zet de pony opnieuw te koop en laten we hopen dat de mensen die hem heel graag wilde hebben nogmaals reageren.
Voor de rest laten gaan, want dit kost jouw veel energie en moeite voor niets.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:30

florentine1 schreef:
Douraque schreef:

Misschien maar aankoop via mail is gewoon rechtsgeldig en zeker met alle verzoeken van de tegenpartij.

Komt vaak niet eens tot procederen. al is het maar om ze te laten voelen dat dit soort praktijken niet ongestraft kunnen.

Daar gaan deze mensen niet intrappen denk ik zo. In 4 jaar tijd 3 keer MOETEN verhuizen? Nee, die kennen de klappen van de zweep wel; ga daar maar van uit. Die gaan net zo hard terug bluffen.

Neem je verlies, kap met deze mensen want met dat nieuwe nieuwtje erbij zou ik het helemaal zat zijn. En zet pony gewoon weer terug in de verkoop.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:35

Bedenk eerst goed wat je doel is met je acties en wat de uitkomsten kunnen zijn. En dan vraag ik mij echt af, wat wil je nu?

Je gaat er m.i. alleen maar meer mee verliezen. Rechtsbijstand gaat hier niets mee doen, dus verlies jij er alleen maar tijd en moeite mee.

Maar stel nu dat ze er wel iets mee doen. Stel nu dat ze zeggen: 'we sturen wel een brief'. Mensen reageren en besluiten in te gaan op wat jij wilt. Ze nemen de pony wel van je over. Wil je dat dan? Want aan deze mensen wil je geen pony verkopen, zeker niet wanneer ze deze niet kunnen financieren. Stel dat zij besluiten om in te gaan op jouw eisen en de pony wel kopen dan zit jij vast aan de verkoop want dat is contractueel vastgelegd. Sterker nog, als deze mensen kwaad willen zit je vast aan een betalingsregeling waar je mondeling toestemming voor hebt gegeven.

Leuk is het niet, maar het verstandigste is om gewoon even adem te halen te gaan genieten van het mooie weer en de pony opnieuw in de verkoop te zetten. Laat het gaan.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:42

Luister!!! nu eens naar Douraque. Echt dit gaat je hoe dan ook niks opleveren. En de rechtsbijstand gaat je dat ook vertellen.

florentine1 schreef:
idd ik heb schade geleden door praktijken van een idioot die denkt de hele wereld te kunnen kopen, ik vind gewoon dat je dit nie tzomaar over je heen hoeft te laten komen je mag best laten blijken dat hij ook aangepakt kan worden.

Ho stop. DIT is dus echt je eigen schuld. Jij blaast andere kopers af op het moment dat er nog geen contract is ondertekend. Jij hebt de fout gemaakt op hun mooie blauwe ogen te vertrouwen en hun verhaaltjes. Maar alleen maar emailtjes met dingen over aanbetalingen is bij mij nog steeds geen contract die door beide partijen is ondertekend en die aanbetaling is gedaan.
Op het moment dat die andere koper kwam had je hun aan moeten geven dat je in onderhandeling bent. Want dat is imo het enigste waarmee je bezig was. Je had ze zelfs gewoon kunnen laten komen proefrijden, je pony was nl nog steeds NIET verkocht. En als zij hem/haar wel zouden willen, had jij met de eerste koper altijd nog kunnen overleggen. Imo heb je jezelf gigantisch in de vingers gesneden, en nu wil jij dat op die eerste koper verhalen, omdat jij vind dat hij hoog van de toren blaast!?

En verder wat Bruintje al zegt :D

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:45

Bijkomend probleem lijkt mij dat je - als je dit in handen van je rechtsbijstand geeft - je vanaf dat moment niets meer mag doen en ook zonder overleg met je verzekering niks mag veranderen aan de situatie. Je bent dan dus 'met handen en voeten gebonden'. Een procedure duurt zomaar een maand, en vaak langer. Dus zelfs als je uiteindelijk je gelijk krijgt, ben je minstens een maand verder....Vraag is of jou dat iets oplevert.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:46

idd ook dat nog eens maaikemuis. En dan heb je die pony tegen de oude voorwaarden geleverd en zij vertrekken met de noorderzon en je kan naar de andere helft fluiten.
Ik begrijp ts wel; het is voor haar een principekwestie geworden, maar soms is het verstandiger en slimmer om de principekwestie te laten gaan. En dit is er zo een.

Want idd als je toch wel doorzet en je wint....moet je die pony nog aan ze verkopen ook, en dan ook nog eens volgens de voorwaarden zoals je die in op hebt gesteld(want dat is tenslotte wat er mondeling en via mail al was afgesproken) En je weet nu dat ze financiele problemen hebben; want ga er maar vanuit dat die drie verhuizingen zijn geweest vanwege betalingsachterstanden. Wil je het daar serieus op wagen?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 11:03

Procedure bij de kantonrechter duurt maanden met mogelijkheid om naar het hof en hoge raad te gaan. Nee, rechtsbijstand gaat niet meer doen dan brieven sturen. Verder zullen wegens het kostenperspectief cq haalbaarheid van een uitspraak in jouw voordeel niet overgaan tot een rechtzaak