Dressuurproeven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Deeks93

Re: Dressuurproeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:34

Laat maar, het staat in koeienletters bovenaan de pagina waarom ze niet zichtbaar zijn

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 17:36

Adrienne93 schreef:
Laat maar, het staat in koeienletters bovenaan de pagina waarom ze niet zichtbaar zijn

Sorry...vervelende zaak dat de Nederlandse bonden het niet willen ondersteunen. Stuur ze een e-mail en wie weet zijn ze gevoelig voor kritiek en vraag vanuit dressuurruiters.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:46

Goh dat is erg jammer zeg...

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:46

Ga ik doen!

Meer mensen met mij?? misschien dat de KNHS dan wel mee wil werken

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:18

Ik heb zowel de KNHS als de FNRS een mail gestuurd, maar tot op heden nog geen reactie ontvangen...

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 21:34

Nicolien schreef:
Ik heb zowel de KNHS als de FNRS een mail gestuurd, maar tot op heden nog geen reactie ontvangen...

Dat duurde bij ons ook een "eeuwigheid". Op 1 april hebben wij de FNRS ingelicht en gevraagd om het initiatief te steunen. De KNHS iets later in die maand. Daarna de e-mail verscheidene malen opnieuw gestuurd aan beide organisaties. Geen reactie. Tot halverwege juni!!!! -:(-

en toen was het direct moeilijk doen zonder enige blijk van waardering. Zeer teleurstellende gang van zaken. Pijnlijk...

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:06

Ohh wat baal ik hiervan Testdrive! Dit was voor mij de oplossing om eindelijk mn proeven te kunnen leren (ik leer heel moeilijk van tekst).. Ik stuur de KNHS een mail voor je, hopelijk doen meer mensen dit!

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:11

Persoonlijk vind ik de DVD waarop ze de proef "voorrijden" erg fijn om te kijken als voorbereiding. Dan zie je ook de figuren maar ook een paard dat het loopt en niet alleen een lijntje :).

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:17

Ik wilde vandaag onze website bijwerken (van een FNRS manege) en ik wilde de link naar dressuurproeven plaatsen want ik vond het een superhandige en leerzame site met de FNRS proeven. Zie ik dat de FNRS hun proefjes niet on-line wil hebben op jullie site
Wat een arrogante zooi is de FNRS geworden. Ik sta er steeds dichter bij om dat hele gedoe los te laten. Dit is ook een hele grote druppel. Hiermee laten ze weer duidelijk zien dat het plezier in de sport (naast het welzijn van de paarden)niet op nummer een komt. Stelletje........
Nou ja, laat ik zeggen dat ik weer enorm ben teleurgesteld in de FNRS. Dressuurproeven.nl was een top-idee! Zo jammer dat FNRS eigen gewin en status op een hoger plan plaatst.
Laten ze zelf eens met goede initiatieven komen. Te beginnen met een nuttige site te maken.
Oef....ik zou zoveel meer willen mopperen, maar ja dat is off topic. Sorry, ik moest dit even kwijt!

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:34

hierbij mijn mail naar de KNHS ben benieuwd of ik reactie ga krijgen!?:
Geachte KNHS,

Zojuist wou ik mijn aankomende proeven voor de L1 door gaan nemen en bestuderen.
Dit wordt voor mij de eerste keer met dit paard, waardoor ik vind dat ik deze proeven uit mijn hoofd dien te kennen.
Zo als vaak aangegeven wordt door jullie juryleden, is het van groot belang dat de ruiter ook zelf de proeven kent.
Keer op keer wordt hier weer op gehamerd.

Nu wil ik oefenen met het programma op de website www.proefrijdendressuur.nl en zie ik tot mijn grootste verbazing dat jullie hier geen ondersteuning aan geven.
Niet alleen voor mij als 21-jarige was dit een super goed en fijn programma om alles goed te begrijpen en voor te bereiden, maar ook voor de jonge kinderen die net met wedstrijden beginnen, of de onervaren ouder die de proef dient voor te lezen was dit programma de ideale uitkomst.

Hoe erg kunnen jullie jezelf tegenspreken???? Jullie willen dat de ruiters/amazones zelf op de hoogte zijn van de proeven die gereden moet worden en hoe deze uitgevoerd dienen te worden, maar tegelijkertijd willen jullie zo'n geweldig, goed, uitgebreid en fijn programma niet ondersteunen.
Hoe is dit in vredesnaam mogelijk!? Het programma is tenslotte ook ontstaan door een onervaren vader die zeker wilde weten dat hij de proef kende en geen fouten zou maken.

Dit programma is ontworpen om de sport te optimaliseren en dan gaan jullie zo iets tegen.
Nogmaals hoe in vredesnaam is dit mogelijk!?!?

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 22:02

Adrienne93 schreef:
hierbij mijn mail naar de KNHS ben benieuwd of ik reactie ga krijgen!?:
Geachte KNHS,

Zojuist wou ik mijn aankomende proeven voor de L1 door gaan nemen en bestuderen.
Dit wordt voor mij de eerste keer met dit paard, waardoor ik vind dat ik deze proeven uit mijn hoofd dien te kennen.
Zo als vaak aangegeven wordt door jullie juryleden, is het van groot belang dat de ruiter ook zelf de proeven kent.
Keer op keer wordt hier weer op gehamerd.

Nu wil ik oefenen met het programma op de website http://www.proefrijdendressuur.nl en zie ik tot mijn grootste verbazing dat jullie hier geen ondersteuning aan geven.
Niet alleen voor mij als 21-jarige was dit een super goed en fijn programma om alles goed te begrijpen en voor te bereiden, maar ook voor de jonge kinderen die net met wedstrijden beginnen, of de onervaren ouder die de proef dient voor te lezen was dit programma de ideale uitkomst.

Hoe erg kunnen jullie jezelf tegenspreken???? Jullie willen dat de ruiters/amazones zelf op de hoogte zijn van de proeven die gereden moet worden en hoe deze uitgevoerd dienen te worden, maar tegelijkertijd willen jullie zo'n geweldig, goed, uitgebreid en fijn programma niet ondersteunen.
Hoe is dit in vredesnaam mogelijk!? Het programma is tenslotte ook ontstaan door een onervaren vader die zeker wilde weten dat hij de proef kende en geen fouten zou maken.

Dit programma is ontworpen om de sport te optimaliseren en dan gaan jullie zo iets tegen.
Nogmaals hoe in vredesnaam is dit mogelijk!?!?

Wow! Dat is niet om de zaken heen draaien...Stoer dat je jezelf zo durft te uiten! We zullen zien...Het is voor ons werkelijk waar 1 minuut "werk" om het weer online te zetten. Één "schakelaartje" omzetten en alle proeven zijn weer te bestuderen...

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 22:03

Princesj schreef:
Ohh wat baal ik hiervan Testdrive! Dit was voor mij de oplossing om eindelijk mn proeven te kunnen leren (ik leer heel moeilijk van tekst).. Ik stuur de KNHS een mail voor je, hopelijk doen meer mensen dit!

Anders wij wel!!! ZOVEEL tijd in gestoken...laten we hopen ;)

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 22:09

Cavaletto schreef:
Ik wilde vandaag onze website bijwerken (van een FNRS manege) en ik wilde de link naar dressuurproeven plaatsen want ik vond het een superhandige en leerzame site met de FNRS proeven. Zie ik dat de FNRS hun proefjes niet on-line wil hebben op jullie site
Wat een arrogante zooi is de FNRS geworden. Ik sta er steeds dichter bij om dat hele gedoe los te laten. Dit is ook een hele grote druppel. Hiermee laten ze weer duidelijk zien dat het plezier in de sport (naast het welzijn van de paarden)niet op nummer een komt. Stelletje........
Nou ja, laat ik zeggen dat ik weer enorm ben teleurgesteld in de FNRS. Dressuurproeven.nl was een top-idee! Zo jammer dat FNRS eigen gewin en status op een hoger plan plaatst.
Laten ze zelf eens met goede initiatieven komen. Te beginnen met een nuttige site te maken.
Oef....ik zou zoveel meer willen mopperen, maar ja dat is off topic. Sorry, ik moest dit even kwijt!

Jammer inderdaad. Daar hoopten wij nou juist op -> maneges en de bonden zelf die hyperlinks naar Testdrive zouden opnemen. Een prachtig platform voor de dressuursport. En ik mag niet stoken: maar eerlijk is eerlijk de nieuw opgerichte Manege & Ruiterbond ondrsteunt Testdrive van harte. Om de simpele reden dat ze het een uitstekend hulpmiddel vinden voor hun ruiters en heel trots zijn dat hun proeven op zo'n professionele website vertegenwoordigt worden. Zo kan het (gelukkig) dus ook.

Ik zou zeggen: doe je beklag en bij voldoende "druk" willen de beide bonden (die bijna 1 organistie zijn) hun standpunt wellicht herzien. In ieder geval bedankt voor je voorgenomen initiatief om jullie leden / ruiters met Testdrive kennis te laten maken. Jammer dat het (nog) niet zover heeft mogen komen...

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:20

Helaas geen mail terug gehad,

Dus vandaag nog maar een mailtje er achteraan gedaan:

Citaat:
Goedemiddag,

Op 26 Juni jl. heb ik onderstaande mail verstuurd, echter heb ik nog steeds geen antwoord gekregen.
Ik wil graag als nog een antwoord hoe het kan dat jullie dit niet toestaan.

Met vriendelijke groet,
Adrienne Kuiper

P.s. na zo vaak negatief in het nieuws te zijn geweest de laatste tijd, lijkt het mij verstandig om klachtenmails eerder te gaan behandelen om soort gelijke problemen te gaan voorkomen in de toekomst.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:34

Ook ik heb een mail erachteraan gestuurd, had 16 juni al de eerste mail verstuurd.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:53

En samen staan we sterk!!
Als ze weer niet reageren, wordt het een fb stukje!

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 19:00

Adrienne93 schreef:
En samen staan we sterk!!
Als ze weer niet reageren, wordt het een fb stukje!

Zo is het maar net! ;) Zat toevallig gisteren aan jullie te denken en wilde al eens vragen of er nog een reactie is gekomen. Blijkbaar niet dus. Moeilijk hoor voor ze om fatsoenlijk te antwoorden blijkbaar. Wij moesten ook tijden wachten en dan meteen pats! boem! gespierde teksten :( Nou wie weet kunnen ze hun trots opzij zetten en eens vanuit het nut van iedere dressuurruiter in NL denken. Zou tof zijn. Wij hebben nauwelijks hard-feelings. Als ze akkoord geven is de boel zo weer online. Alleen maar trots op dat we die proeven zouden mogen tonen. En zij (KNHS, FNRS) zouden trots moeten zijn dat hun dressuurproeven op een dergelijk wereldwijd vooraanstaand platform te zien zijn. Ik help jullie hopen het zou ons een plezier zijn alle Nederlandse ruiters weer te verwelkomen en een mooie dienst aan te bieden. Ik zal John Bierling en Adriaan Vonk benaderen via twitter om dit topic eens door te nemen ;)

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 21:38

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:51

Jaaaa ik heb reactie!!
Zal m zo plaatsen!

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:55

Ik had gisteren reactie van de FRNS en vandaag van de KNHS.

FNRS:

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht.
De FNRS Proeven worden alleen gepubliceerd in het FNRS Proevenboek, wat exclusief verkrijgbaar is bij bedrijven die bij de FNRS zijn aangesloten. Het online plaatsen van de proeven doet deze exclusiviteit teniet. Daarbij zijn de proeven zonder toestemming van zowel KNHS als FNRS gepubliceerd op deze website.
Wij snappen dat er voordelen aan een dergelijk concept kunnen zitten voor ruiter, jury en instructeur, maar in deze vorm konden wij hier niet mee akkoord gaan.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

KNHS:

Beste Nicolien,

Hartelijk dank voor je e-mail. Wij begrijpen dat je teleurgesteld bent dat er geen gebruik meer gemaakt kan worden van de instructie op www.proefrijdendressuur.nl. Op de dressuurproeven van de KNHS en de FNRS is auteursrecht van toepassing, dit betekent dat deze proeven niet zomaar door derden openbaar gemaakt mogen worden in welke vorm dan ook, zonder toestemming van de KNHS. Wij hebben er geen zicht op of eventuele wijzigingen worden doorgevoerd en of de weergave van de proeven correct is.

Wij zijn ervan op de hoogte dat er behoefte is aan meer uitleg over de verschillende onderdelen van de dressuurproeven en zijn aan het onderzoeken op welke manier wij aan deze behoefte kunnen voorzien. Er is een DVD beschikbaar, waarop alle dressuurproeven worden voorgereden. De proeven zijn ingesproken en voorzien van tips en aanwijzingen door internationale juryleden Wim Ernes en Jan Peeters. (klik hier voor meer informatie) Heb je specifieke vragen over een dressuurproef of wedstrijden rijden in het algemeen, dan kun je hiervoor altijd bij ons terecht. Je kunt dan een e-mail sturen naar servicedesk@knhs.nl of bellen naar 0577-408300.

We wensen je veel plezier met je deelname aan wedstrijden.

Met vriendelijke groet,

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:16

Ik heb precies dezelfde van de KNHS!!

Wat gaan we hierop reageren?? :\ :o

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:20

Adrienne93 schreef:
Ik heb precies dezelfde van de KNHS!!

Wat gaan we hierop reageren?? :\ :o

"Werk dan met ze en niet tegen ze."

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:33

het volgende heb ik terug gestuurd:

Allereerst hartelijk dank voor uw antwoord,
Echter vraag ik mij dan nog steeds af ; waarom?
Waarom wordt er in dit geval niet samen gewerkt in plaats van tegen gewerkt?

Na mijn mening maakt het niet alleen hun site sterker maar maakt het ook jullie sterker, jullie leden krijgen een extra mogelijkheid hierdoor om de proeven te leren.
Daarbij; hoe moeilijk is het om de site in de gaten te houden of alles nog wel klopt? lijkt me niet zo heel ingewikkeld. En veel werk is dat ook niet.

U verwijst mij naar de DVD, echter hierop het volgende:
1. Hiervoor dien ik te betalen om aan te schaffen en de wedstrijden zijn immers al duur genoeg ( ook al is het voor mij een klein bedrag, dit is niet voor iedereen zo)
2. Ik vind het een verschrikkelijke manier om te leren. Ik ga eerder naar de fouten van de combinatie kijken dan dat ik de proef uit mijn hoofd leer.

Dus mijn vraag blijft; waarom wordt hier geen toestemming voor gegeven?
Ik vind het argument; auteursrecht een beetje zwak. Aangezien de proeven ook op andere sites gepubliceerd worden o.a. Dressuurproeven.nl

Mvg,
Adrienne Kuiper

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 10:40

Prima verwoord Adrienne! Het auteursrecht argument is rechtsmatig wel geldig echter in de praktijk zeer zwak. Aangezien de proeven openbaar te downloaden zijn op de site van de KNHS, FNRS maar ook op tal van andere websites (waar de KNHS en FNRS volgens mij geen enkele weet van hebben). Daarbij: het controleren van de proeven is inderdaad geen enkele moeite:

1) Er kan iemand van de KNHS / FNRS openlijk meekijken en ons op onvolkomendheden wijzen
2) Testdrive heeft het heel gemakkelijk gemaakt om fouten te melden door gebruikers. En daar hebben wij er al enkele tientallen van ontvangen en direct binnen 24 uur aangepast. Hierdoor is het een "zelfreinigend" systeem dat door actieve en enthousiaste gebruikers wordt "geoptimaliseerd".

Ik ben toch bang dat ze hun echte argument achterwege laten: de angst voor inkomstenderving vanwege teruglopende verkoop van proevenboekjes voor zowel FNRS als KNHS. Bij de FNRS lijkt me dat een slecht argument omdat hun Theorieboek (waar het proevenboekje onderdeel van is) toch wel aangeschaft wordt aangezien die theorie op Testdrive niet is te vinden. Voor de KNHS is dit misschien iets zwaarder wegend.

Echter voor de KNHS (als wel als de FNRS) geldt dat hun proeven zelfs in een betaalde app van een derde partij: Tess Acerico's "Eerste Nederlandse Dressuurapp" worden "verhandeld". Hoe krom!!!! Misschien dat ze een akkoordje hebben gesloten m.b.t. de opbrengsten van deze app maar dat waag ik te betwijfelen.

We gaan verder zien of we beide bonden kunnen bewegen toch mee te doen aan Testdrive. De Manege & Ruiterbond is wat dat betreft een stuk moderner en vooruitstrevender. En ondertussen bewegen wij nieuwe bonden in het buitenland om mee te doen en raken de KNHS en FNRS steeds verder achterop. Dit is een kwestie van stilstand is achteruitgang voor hen.

Nogmaals wij vinden het een eer dat zij vertegenwoordigd zouden zijn op Testdrive (en dat gevoel is sterker aangezien deze bonden voor Testdrive "Homecountry" zijn) en zij zouden het een eer en prachtige service moeten vinden om op dit internationale platform vertegenwoordigt te zijn.

To be continued...en bedankt voor jullie steun!

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 10:43

Adrienne93 schreef:
U verwijst mij naar de DVD, echter hierop het volgende:
1. Hiervoor dien ik te betalen om aan te schaffen en de wedstrijden zijn immers al duur genoeg ( ook al is het voor mij een klein bedrag, dit is niet voor iedereen zo)
2. Ik vind het een verschrikkelijke manier om te leren. Ik ga eerder naar de fouten van de combinatie kijken dan dat ik de proef uit mijn hoofd leer.

Die DVD kan een prima hulpmiddel zijn. Echter: ouderwets! Als je op wedstrijd gaat en vantevoren nog even de figuren willen nazien en jezelf inprenten dan ga je geen dvd kijken. Dan kijk je gewoon op Testdrive! ;) Een DVD kijk je eens rustig op je gemak 1 of 2 keer. Maar het ontbreekt daarbij aan makkelijk terug en vooruit te "steppen". Wat bij de genoemde webapplicatie juist zo makkelijk is.